Gå til innhold

Sexy damer, men stygge biler

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Sitter og leser på spillmagasinet til tv 2 da jeg kom over denne anonnsen:

 

Hold deg unna «RPM Tuning»! Historien er fullstendig uinterresant, grafikken dårlig, lyden fryktelig og spillet holder ingen ting av det det lover. Vær så god neste.

 

RPM_Tuninng__PS2_bo_150948a.jpg

 

Da «Need for Speed: Underground» dukket opp før jul i fjor, begynte vi i Spillsonen og forsterke dikene våre i påvente av flodbølgen med rip-offs som vi trodde ville dukke opp.

 

Heldigvis tok vi feil, og spillmarkedet måtte vente helt til mai før den første blåkopien kom. Og nesten som forventet kunne utviklerne spart seg bryet med å utvikle spillet, for hvis dette ikke havner blant de dårligste spillene i 2004 har vi mye dritt i vente.

 

Elendig historie

«RPM Tuning» sitt hjerte og sjel er historiemodusen, men maken til generisk og uinterresant historie er det lenge siden vi har sett.

 

RPM_Tuning_400_02_150958a.jpg

 

Du trer inn i skoene til Vincent Riker, en litt uheldig fyr på jakt etter den stjålne bilen sin. Vincent infiltrerer gateracingmiljøet, og må utføre ulike «spennende» oppdrag for å klatre oppover i systemet. Oppdragene går enten ut på å kjøre fra A til B på kortest mulig tid eller race mot andre.

 

Uheldigvis for spillet er historien såpass tam at du egentlig ikke kunne brydd deg mindre om hva som skjer videre. Og når oppdragene ikke inneholder en eneste original idè, sier det seg selv av dette er et spill du neppe kommer til å gidde og spille gjennom.

 

Faktisk spørs det om du orker å gjøre deg ferdig med de par første oppdragene.

 

 

Fryktelig AI

Historien er ille nok, men den kunstige intelligensen er virkelig et sorgens kapittel. I tillegg til at utviklerne har bestemt seg for å benytte catch-up («You can’t escape me, muhahaha»), er konkurrentene dine også fullstendig umulige å flytte på. Er det derimot du som får et lite treff i støtfangeren, er det ikke ende på hvor mye du kommer til å fly rundt.

 

Dårlig grafikk

Grafisk snakker vi ikke om en «höjdare», og «RPM Tuning» ser ut som samtlige andre «Renderware»-spill hvor utviklerne ikke har lagt ned noe arbeid i det hele tatt.

 

 

 

De ulike visuelle forbedringene er dessuten satt sammen av en person fullstendig blottet for smak, og passer virkelig ikke sammen med de forskjellige bilene.

 

Musikken er grusom og lyden forferdelig. Men selvfølgelig, er du ute etter gressklipperracing, skal ikke jeg stå i veien.

 

Kontrollen er heller ingenting å skryte av, selvom utviklerne påstår at den er realistisk. Vel, hvis de med realistisk også mener at Sadam Hussein kommer til å begynne og feire 4. juli, kan «GT 4» bare legge seg.

 

Spillets sju biltyper oppfører seg tilnærmet likt, og styringen på samtlige er så arkade som du bare kan få den.

 

Årets hittil tristeste opplevelse

Alt i alt er «RPM Tuning» et spill med såpass mange minuser at det ikke klarer å underholde.

 

«RPM Tuning» klarer det umulige. Å havne under «Medal of Honor: Rising Sun» på karakterskalaen.

 

Historiemodusen er tam og fullstendig uinterresant, grafikken dårlig, lyden fryktelig og spillet holder ingen ting av det det lover («RPG»-modusen, hvor er du?). Vær så god neste!

Nissan 200SX RS13 med trivelige mods.

www.sandvik-bros.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så dum og kjøpte RPM tuning..

Det spillet er så dårlig at jeg har ikke ord for det..

 

Jeg sleit meg igjennom 1 times spilling,, før jeg fant ut at dette gadd jeg ikke mer..

http://www.cardomain.com/memberpage/559185

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329

 

93 - Nissan Primera GT

Tidligere Biler:

86 - Honda Accord 2.0EX

86 - Honda Accord 2.0EX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår