nnnneh Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Ny (bytteturbo) turbo til FK/FT/GT koster på volvo 9214Kr pluss pant på 4000kr om du ikke leverer inn din gamle! Noen som veit hvor jeg får noe billigere? Edit: skal ha orginalturboen eller en med samme specs. skal ikke bygge om noe og skal ikka ha en turbo som må ha mer turtall før det skjer noe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drittgolf Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Ja.. det er billigere på gikturbo.no eventuellt gikturbo.se Om du ikke bor langt unna sverige. så kjør dit å lever turboen. Sparer en del på det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 hva med å kjøpe en brukt vis din er gåen? en 13c turbo ligger på rundt 2lapper.. er nok av de som bytter ut orginal turboen til fordel for noe større.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 har en 16t turbo du kan få kjøpt for 4lapper... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 har en 16t turbo du kan få kjøpt for 4lapper... passer rett på? og den har ikke rulla jorda rundt? 16T er ikke det 850 T5/T5R turbo? som er "litt" større? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 den er ikke noe større men har meget grom innmat. sitter på feks 850r og s60r osv....funker gøtt opptil 290hk.meget kjapp spool up!!! :titties: passer rett på ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 jaok.. morro ;) da kjøper jeg den så raskt jeg har penger... gått langt siden ny/overhalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 skal være i meget bra stand den ja.send pm når du er intresert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 den er ikke noe større men har meget grom innmat.sitter på feks 850r og s60r osv....funker gøtt opptil 290hk.meget kjapp spool up!!! :titties: passer rett på ja Den passer ikke rett på nei. Må vri turboen og tilpasse trykklokka, borre ut en bolt av grenrøret samt tilpasse downpipen hvis det er vinklet eksoshus. m'm Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 den er ikke noe større men har meget grom innmat.sitter på feks 850r og s60r osv....funker gøtt opptil 290hk.meget kjapp spool up!!! :titties: passer rett på ja Det var vel å ta i litt,sitter langt ifra noen 16t på en s60r.. Men som sagt,den funker godt opptil ca 290 hk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Ny (bytteturbo) turbo til FK/FT/GT koster på volvo 9214Kr pluss pant på 4000kr om du ikke leverer inn din gamle! Noen som veit hvor jeg får noe billigere? Edit: skal ha orginalturboen eller en med samme specs. skal ikke bygge om noe og skal ikka ha en turbo som må ha mer turtall før det skjer noe! Må nesten spørre,men hvorfor skal du ha orginalturbo? når du får en helt ny en som klarer mere hk og som kun krever mindre modifikansjoner for å passe og er like rask respons på til halve prisen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Må nesten spørre,men hvorfor skal du ha orginalturbo? når du får en helt ny en som klarer mere hk og som kun krever mindre modifikansjoner for å passeog er like rask respons på til halve prisen? skal ha en som fungerer tilnærmet like fint som orginalen (dvs. ladetrykk fra første stund!) Den passer ikke rett på nei. Må vri turboen og tilpasse trykklokka, borre ut en bolt av grenrøret samt tilpasse downpipen hvis det er vinklet eksoshus. den er ikke noe større men har meget grom innmat.sitter på feks 850r og s60r osv....funker gøtt opptil 290hk.meget kjapp spool up!!! passer rett på ja hva skal jeg tro på? orker ikke å kjøpe noe som må bygges om. har nok av andre ting å bygge om på! og å bygge om blir alltid dyrere enn tenkt.. sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 skal ha en som fungerer tilnærmet like fint som orginalen (dvs. ladetrykk fra første stund!) hva skal jeg tro på? orker ikke å kjøpe noe som må bygges om. har nok av andre ting å bygge om på! og å bygge om blir alltid dyrere enn tenkt.. sombrero En 15G fra 850 T5 skal vel passe så og si rett på. Må bare vri turbinhuset og eksoshuset, slik at olje og vanntilkoblingene passer overens.(Har sett en fin beskrivelse av jobben på nettet et sted, men finner ikke linken akkurt nå.) Skal i følge "pålitelige kilder" være omtrent like lite forsinkelse som originalturboen, men rekker en del lenger. Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 stemmer det erik 15g har det kona eksoshuset som passer rett på den orginale downpipen til 940n. derimot vis du skal ha 16t eller større så må det modifiseres litt.som forklart oven,men tror ikke det er no problem for deg. vis du kjøper deg en 15g turbo,så er det eneste du må gjøre er og vri husa(veldig lett) og borre ut de to gjenga hulla i eksoshuset. det hadde jeg satsa på da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 stemmer det erik15g har det kona eksoshuset som passer rett på den orginale downpipen til 940n. derimot vis du skal ha 16t eller større så må det modifiseres litt.som forklart oven,men tror ikke det er no problem for deg. vis du kjøper deg en 15g turbo,så er det eneste du må gjøre er og vri husa(veldig lett) og borre ut de to gjenga hulla i eksoshuset. det hadde jeg satsa på da du har ikke en 15g turbo da poffs? å vri husa er vel bare å løsne klemma å vri til det sitter rett å så stramme til igjen.. skulle jo hatt en turbo som lada max fra 1500 til 6500rpm og som rekker til 350hk men det blir jo ikke så let å få til sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.