Gå til innhold

Ny turbo til FK/FT/GT

Ranger emnet


nnnneh

Anbefalte innlegg

Ny (bytteturbo) turbo til FK/FT/GT koster på volvo 9214Kr pluss pant på 4000kr om du ikke leverer inn din gamle!

 

Noen som veit hvor jeg får noe billigere?

 

Edit: skal ha orginalturboen eller en med samme specs. skal ikke bygge om noe og skal ikka ha en turbo som må ha mer turtall før det skjer noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er ikke noe større men har meget grom innmat.

sitter på feks 850r og s60r osv....funker gøtt opptil 290hk.meget kjapp spool up!!! :titties:

passer rett på ja

 

Den passer ikke rett på nei. Må vri turboen og tilpasse trykklokka, borre ut en bolt av grenrøret samt tilpasse downpipen hvis det er vinklet eksoshus. m'm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny (bytteturbo) turbo til FK/FT/GT koster på volvo 9214Kr pluss pant på 4000kr om du ikke leverer inn din gamle!

 

Noen som veit hvor jeg får noe billigere?

 

Edit: skal ha orginalturboen eller en med samme specs. skal ikke bygge om noe og skal ikka ha en turbo som må ha mer turtall før det skjer noe!

 

Må nesten spørre,men hvorfor skal du ha orginalturbo? når du får en helt ny en som klarer mere hk og som kun krever mindre modifikansjoner for å passe

og er like rask respons på til halve prisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten spørre,men hvorfor skal du ha orginalturbo? når du får en helt ny en som klarer mere hk og som kun krever mindre modifikansjoner for å passe

og er like rask respons på til halve prisen?

 

skal ha en som fungerer tilnærmet like fint som orginalen (dvs. ladetrykk fra første stund!)

 

Den passer ikke rett på nei. Må vri turboen og tilpasse trykklokka, borre ut en bolt av grenrøret samt tilpasse downpipen hvis det er vinklet eksoshus.
den er ikke noe større men har meget grom innmat.

sitter på feks 850r og s60r osv....funker gøtt opptil 290hk.meget kjapp spool up!!!

passer rett på ja

 

hva skal jeg tro på? orker ikke å kjøpe noe som må bygges om. har nok av andre ting å bygge om på! og å bygge om blir alltid dyrere enn tenkt.. sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ha en som fungerer tilnærmet like fint som orginalen (dvs. ladetrykk fra første stund!)

 

 

 

 

hva skal jeg tro på? orker ikke å kjøpe noe som må bygges om. har nok av andre ting å bygge om på! og å bygge om blir alltid dyrere enn tenkt.. sombrero

 

En 15G fra 850 T5 skal vel passe så og si rett på. Må bare vri turbinhuset og eksoshuset, slik at olje og vanntilkoblingene passer overens.(Har sett en fin beskrivelse av jobben på nettet et sted, men finner ikke linken akkurt nå.)

Skal i følge "pålitelige kilder" være omtrent like lite forsinkelse som originalturboen, men rekker en del lenger.

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det erik

15g har det kona eksoshuset som passer rett på den orginale downpipen til 940n.

derimot vis du skal ha 16t eller større så må det modifiseres litt.som forklart oven,men tror ikke det er no problem for deg.

vis du kjøper deg en 15g turbo,så er det eneste du må gjøre er og vri husa(veldig lett) og borre ut de to gjenga hulla i eksoshuset.

det hadde jeg satsa på da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det erik

15g har det kona eksoshuset som passer rett på den orginale downpipen til 940n.

derimot vis du skal ha 16t eller større så må det modifiseres litt.som forklart oven,men tror ikke det er no problem for deg.

vis du kjøper deg en 15g turbo,så er det eneste du må gjøre er og vri husa(veldig lett) og borre ut de to gjenga hulla i eksoshuset.

det hadde jeg satsa på da

 

du har ikke en 15g turbo da poffs? å vri husa er vel bare å løsne klemma å vri til det sitter rett å så stramme til igjen..

 

skulle jo hatt en turbo som lada max fra 1500 til 6500rpm og som rekker til 350hk men det blir jo ikke så let å få til sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår