Minothi Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Jeg har en fiesta 88 modell. Jeg har et lite problem med brekket, det tar ikke. Vaieren er hel, og den trekker til, det går heller ikke ann å stramme det mer. Jeg tror det er noe med mekanismen i trommelen. Er det noen som har hørt om dette før, noenn som vet hva som skal gjøres? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Billy_The_Kid Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Samme her.. kjører en Fiesta 1,4i 88 mod. Der tar brekket såvidt, men ikke før det står 90 grader i forhold til dørken,.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Tror de bremsevaierne kan strekke seg litt med årene... På min mondeo var det slik at brekket ikke tok før det var heeeelt oppe.. Etter at bremsevaieren ble skiftet, så funket brekket normalt.. Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Kan jo være at bremsebåndene inni tromlene bak er utslitt, må huske på at de også fungerer som bakbrems på alle forder, frem til de begynte med skivebrems bak også. Skulle ikke forundre meg at de er utslitt på en bil fra 1988 viss det er lenge siden de blei bytta. Er litt jobb å bytte etter hva jeg har hørt, men ikke uoverkommelig, for en som har litt interrese for bil, og litt verktøy. Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 Du kan justere håndbrekk inne i trommelen... (uten å ta den av!) vet ikke hvordan det er på ford, men på golf stikker du et lite tynnt skrujern inn i et av bolt-hullene å drar ned en arm inni der... Noen biler har et tannhjul som du dytter rundt. Noen bør samtidig tråkke på bremsa når du justerer for at det skal bli lettere å justere... Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Minothi Skrevet April 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 Kan jo være at bremsebåndene inni tromlene bak er utslitt, må huske på at de også fungerer som bakbrems på alle forder, frem til de begynte med skivebrems bak også. Skulle ikke forundre meg at de er utslitt på en bil fra 1988 viss det er lenge siden de blei bytta. Er litt jobb å bytte etter hva jeg har hørt, men ikke uoverkommelig, for en som har litt interrese for bil, og litt verktøy. Bremsebåndene er helt nye, det er ikke problemet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg