KennethA Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Skal selge Audi'en og kjøpe meg en veteranbil for i sommer. Men trenger en bil til regnværsdagene. Lurer på en seint 80-talls Corolla i 1,3 liters utgaven og coupe til max 15000. Er det no motor eller no karosseri jeg bør se opp for. Veit disse bilene er plaget av rust, men bare det ikke er i kanaler og bærende kons. så driter jeg i det. Onkel hadde en 86 mod 1,6 DX som han var kjempefornøyd med. Utenom rusta var det bare dynamoen som var kødden. No tips?, forslag?, Takker for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 de er utrolig slitesterke så tror ikke du tar motoren med det første så lenge de får olje og vann. Har hatt 2 som arbeidsbil og det har stort sett ikke vært noe problem med de. bortsett ifra diverse målere som har tatt heden, ,bensin og turtall. ingen av de har vært plaget av rust heller, men det er jo bare mine erfaringer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Ta hakket opp til 88-modellene og 1.6 liter. Modellen heter AE92 og du kan snuse litt på den som heter "glassback".. Det er den lange 5-dørsen. Bruker lite bensin, tryggere enn tidligere modeller og garantert rust i hjulbuene (surprice).. Mulig å kjøpe for ca 15k nå ja. Udødelig bil, som alle andre tidligere 'yotaer. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aneich Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Skal selge Audi'en og kjøpe meg en veteranbil for i sommer. Men trenger en bil til regnværsdagene. Lurer på en seint 80-talls Corolla i 1,3 liters utgaven og coupe til max 15000. Er det no motor eller no karosseri jeg bør se opp for. Veit disse bilene er plaget av rust, men bare det ikke er i kanaler og bærende kons. så driter jeg i det. Onkel hadde en 86 mod 1,6 DX som han var kjempefornøyd med. Utenom rusta var det bare dynamoen som var kødden. No tips?, forslag?, Takker for svar. Har en gt 87mod coupe, har selv sveist en del rost på den, der du bør se etter på disse bilen, er spesielt inni,oppi støttdempertårne.. Så er det nok rosthul bak på kanalene, driten samler seg fort bak der, og det roster hul, et kjent problem men di og di gamle mr2, og celicane. Bakluke og framskjermane er jo og kjente femonenem :D men det får du billigt på knoksen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Har en 1985 1,3 3-dørs. har kjørt 11.000 km siden hjul uten et eneste problem. det eneste med disse bilene er rust, og en forgasser som kan være vanskelig når den begynner å bli slitt. Da bilen faktisk har et veldig bra hjuloppheng duger selv 1,3 utgaven til rimelig heftig kjøring. Jeg har testet skikkelig hardt noen ganger på svingete vei, med flat pedal og svake oppstell inn i svingene, og det er faktisk skikkelig gøy:D Veldig kontrollerbar og fin bil. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.