SjefsGriseBuve Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Har samme type som deg tror jeg. KW Automotive. Har hatt samme problemet selv. Det jeg gjorde var og spraye rikelig med 5-56 gjentatte ganger. Så løsnet jeg den låseskruen som sitter i skiva. Kjørte litt, smørte igjen. Får du ikke løsnet den da så må du til med ei stor rørtang.. Då løsner den.. Kristian tittelen taler vel nesten for seg selv. jeg er altså så vanvittig heldig ;) jeg eier en passat G60 syncro anno 1990.. da jeg kjøpte den i fjor høst la jeg spesiellt godt merke til at det satt nesten nye KW justerbare dempere på den. ojojoj.. Dette bare måtte være bra greier. Bilen er i og for seg bra også den... Bilen er importert fra tyskland, og dere vet kanskje om "tysker-stuket"?? -blodsenka forran, og originalt kjempehøy bak. jeg kan ikke akkurat si jeg synes dette er kjempestilig... Så da jeg idag skulle justere de vindunderlige justerbare demperne mine.... .... .... kebabåndes onfiredevi :fuckme2: DEt er fanken meg lettere å bytte dempere og fjører enn å justere de justerbare..!!! Er nå kald, FLY forbanna, sliten OG trøtt etter å skrudd på de forbanna jævlene i 4 timer! altså. problemet er: jeg får ikke på noen som helst måte skrudd/slakket den øverste av justeringsmutterne. fått løsnet kontramutteren,det gikk veldig greit. men den øvre, som altså ligger helt inntill den lille fjøra sitter som støpt. og da mener jeg; "er den forbanna driten sveisa fast eller??" jeg er ikke noen dropsegutt, men heller ingen boler, så da mener jeg at med en 70cm lang latmannsarm så bør selv jeg være istand til å skru en forbanna mutter! har fulgt alle rådene jeg har fått av andre.. jeg har spylt med rikelige mengder vann, og vasket bort sand, støv og skitt så godt det lar seg gjøre.. har også klemt sammen den store fjøra med fjærspenner.. Er det noen overhode som har noe å si? noen som har vært borti noe lignende tidligere? eller andre som føler at de kan bidra med råd, forklaring eller lignende, så HYL ut!! SISTE: får justert den ene demperen, men den andre sitter fortsatt BOM. det er disse jeg sliter med. bildet er av demper foran, og som jeg har forklart såvidt så er fjærene opp ned på demperne bak. den lille fjøra ligger da under den store. Siter 97 VW Golf III 1,9TDK (Frontfanger, hekkskjørt, frontlykter, baklykter, grill, panserforlenger, m3 speil, sideskjørt, just senkesett, 17" felg) 92 Ford Sierra 2,0i (selges) 90 VW Corrado G60 (spiker) 92 Ford Scorpio 2,0i (spiker) 92 VW Golf II 1,6TD (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kholand Skrevet April 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 låseskrue i skiva?? hos meg er det bare en kontramutter som låser den mutteren som fjøra ligger an mot. mulig jeg har oversett noe selvfølgelig, men på den ene siden gikk det jo forhildsvis greit å bare skru mutteren nedover gjengene Siter Kjør hardt , kjør stil - `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD x `90 Passat stv. GT G60 syncro x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor x `88 Opel Ascona C. 1,6s x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Prøvd å varme mutteren?, slik at den utvider seg litt, og ikke sitter så hardt. Gjorde det da jeg bytta dempere bak på celicaen, funka som juling :) Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kholand Skrevet April 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 har ikke prøvd det nei, men det skal prøves seinere i kveld når jeg gjør et forsøk til Siter Kjør hardt , kjør stil - `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD x `90 Passat stv. GT G60 syncro x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor x `88 Opel Ascona C. 1,6s x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Må varmes skikkelig med en liten propenbrenner, eller lignende. JHelper ikke med hårføner for å si det sånn :D Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas76 Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Alu mot stål kan få en sveiseeffekt ved kontakt. Har selv måttet bytte caliptere pga lufteskrue i stål rev med seg gjenger på alucalipter notin Hørte at man gjerne skulle gi gjengene et lite sjokk, hammer er tingen, men ikke -for- hardt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kholand Skrevet April 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 AHHH endelig fikk jeg det til. etter 3 gode doser WD40 om dagen siden lørdags kveld, lang latmannsarm og hårføner løsna det så jeg kunne skru for hånd. viste seg at noldusen som har montert greiene hadde skrudd den overste mutteren laaangt over de øverste gjengene, slik at drit og møkk fritt kunne legge seg imellom gjengene og mutteren. bilen er nå like skamlav bak som foran. ble mye bedre å kjøre også...når det nå er likt foran og bak. skal ta bilde av hvordan det ble, så det går an å sammenligne med et annet bilde jeg har fra før "operasjonen" Siter Kjør hardt , kjør stil - `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD x `90 Passat stv. GT G60 syncro x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor x `88 Opel Ascona C. 1,6s x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.