Gå til innhold

Sony CD-spiller eller skal jeg vente på noe annet

Ranger emnet

HOFSOE

Anbefalte innlegg

Nå ser det ut til at jeg snart har råd til å kjøpe meg ny cd'spiller i bilen.

En av tingene jeg vil ha på den cd-spilleren er at den skal kunne ta mp3'er og at den viser navnet på sangen som blir spilt og at det må være en med 50 watt(?) Den jeg har nå står det 4x45 watt på.

Den jeg nå har sett på er Sony CDX-R3350 men så er jeg litt usikker på om heller skal vente enda en god stund til å heller kjøpe meg Blaupunkt Woodstock DAB52, men jeg har ikke lyst til å vente så lenge før jeg får nok penger.

Jeg må også ha muligheten til å kunne koble til en forsterker til cd'spilleren, ettersom jeg sannsynligvis kommer til å kjøpe meg en forsterker og evt. sub til sommeren.

Noen som har noen kommentarer å komme med?

Forøverig så skal cd-spilleren inn i en Peugeot 106 1995 modell.

Og vil jeg kunne bruke de ledningene som er på cd-spilleren i bilen nå på den nye cd-spilleren som jeg evt. kommer til å kjøpe.

Håper ikke dette vart for innviklet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pioneer DEH-P5600MP til rett over 2000kr er nok noe du bør vurdere. Denne har front og sub linjeutgang...

Mulig jeg fortsatt har noen igjen på lager av denne spilleren, har en demobrukt en også, men den er brukt så lite (en snau uke) at det er ikke aktuellt å selge den under 2100kr, da lar vi den heller stå, så det er jo i såfall opp til deg.

Denne Sony-spilleren du viser til her hadde jeg aldri tenkt på en gang til den prisen.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar heller litt og du vil få en myere råere spiller enn den sony-en. Du kommer til å angre en uke etter at du har kjøpt den..

Har bare dårlige erfaringer med sony cd spillere i bil...

Kjøp deg pioneer isteden, kjempespillere :D

99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036

85' Mærche

X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. her står det både for og imot.. jeg har min andre sony spiller nå. Kjempefornøyd jeg. :)

Var fornøyd jeg også med min sony, til jeg prøvde pioneer :hug:

99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036

85' Mærche

X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde ikke den på bilradiospes. der hadde de bare 5700. Og den kostet 2700kr.

Synes det blir litt dyrt.

Men på den Sony spilleren, den viser navnet på sangene ikke sant?

Jeg selger som sagt 5600 enda så fremt jeg har flere igjen på lager, noe jeg mener på, Bilradiospesialisten er dyrere på stort sett alt. Noen veldig få unntak.

Nye selger jeg disse for 2200,-

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke annet enn å flire når jeg ser folk kjøpe spiller etter hvor mange watt produsenten hevder skiten produserer.

Jeg eier en av de få spillere som har oppgitt korrekt forsterker effekt 0x0W

Den har nemlig ingen innebygd forsterker.

Dere bør vite at ingen spiller uten innebygd spenningsomvandler klarer å levere stort mer enn 10-12 W rms per kanal. (spennings omvandlere er MEGET uvanlig å finne i en bil spiller)

Kontroller med ohms lov om du ikke tror meg.

Tallene som er publisert er SKRYT og ikke annet en SKRYT

uansett om det er 4x40, 4x45,4x50 eller 4x60W som er opplyst.

Du kan i beste fall håpe på 4x20 W før forvrenginga passerer 10%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er Pioneer så veldig mye bedre enn f.eks Panasonic, VDO Dayton, Blaupunkt spillere?

Nå det var enkelt å svare på.

De er IKKE bedre.

VDO Dayton (husker de dager VDO var et merke kjent for kvalitet, det var før Dayton ble lagt til og obskure spillere var produsert under det navnet) og blaupunkt kan nok muligens se seg slått av Pioneers spillere, men tror nok Panasonic har mer å fare med.

Sørgelig men sant. kjøper du en spilller fra Pioneer til under 4000,- kan du like gjerne kjøpe Jensen.

Pioneer reserverer godsakene til toppmodellene,kjøper du noe lengre ned på pris stigen er det stort sett samme driten som selges av diverse "no name brands"

Utstyret er laget for å overleve garanti tida med et nødskrik.

Slik går det når økonomi avdelingen får mer å si enn teknikerne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørgelig men sant. kjøper du en spilller fra Pioneer til under 4000,- kan du like gjerne kjøpe Jensen.

Pioneer reserverer godsakene til toppmodellene,kjøper du noe lengre ned på pris stigen er det stort sett samme driten som selges av diverse "no name brands"

Ja det er jo derfor feilprosenten er høyere på andre merker da regner jeg med?

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå det var enkelt å svare på.

De er IKKE bedre.

VDO Dayton (husker de dager VDO var et merke kjent for kvalitet, det var før Dayton ble lagt til og obskure spillere var produsert under det navnet) og blaupunkt kan nok muligens se seg slått av Pioneers spillere, men tror nok Panasonic har mer å fare med.

Nå som jeg var på vei til å investere i en Pioneer til rundt 3000,- angry

'98 Vectra STV 1.8i 16v (i bruk)

'92 Vectra 1.8i (motoroverhaling)

'95 Astra 1.8i 16v stv. (til salgs)

'86 Scorpio 2.0iCL (solgt)

'86 Sierra 2.0L stv (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider