Gå til innhold

Hjelp!!! (skillereele)

Ranger emnet

Doser_86

Anbefalte innlegg

Var å kjøpte meg blått Maxima batteri i dag til å ha forran. han selgeren sa at det var veldig viktig å ikke lade de med for store ladere. og at jeg måtte lade det med en lader som kutter når det er fult. se om jeg får gjort det til helga. noen som har noen ide om hvor lang tid det tar å lade det fult?

Batteriet skal være ferdig ladet...

Men hvor lang tid det tar kommer an på lader og hvor lite strøm det er på batteriet.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet skal være ferdig ladet...

Men hvor lang tid det tar kommer an på lader og hvor lite strøm det er på batteriet.

Mvh

Stian

Det er ladet ja. men snakket om det gule optima jeg har baki. det som var hele problemet var at det er helt tomt. det jeg skal lade. skal vel få greit med strøm i bilen når begge er fullada

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at batteriet er gåent og, har vært borti ett maxxima batteri som var sånn, så ut som det var strøm på det, men ble tappa ut med en gang det ikke var ladding på det.

Så er du riktig uheldig, så må du skifte det batteriet bak.

Hvis du har kjørt en del med bilen , etter at du satte det inn, og det fortsatt ikke er strøm på det.

Så tyder mye på at det kan ha tatt kvelden. og da hjelper ikke all verdens oppladding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at batteriet er gåent og, har vært borti ett maxxima batteri som var sånn, så ut som det var strøm på det, men ble tappa ut med en gang det ikke var ladding på det.

Så er du riktig uheldig, så må du skifte det batteriet bak.

Hvis du har kjørt en del med bilen , etter at du satte det inn, og det fortsatt ikke er strøm på det.

Så tyder mye på at det kan ha tatt kvelden. og da hjelper ikke all verdens oppladding.

Men er vel to års garanti på dem? hatt det maks et halvt år. det skal jo tåle å bli tappet for strøm mange ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du kjøper Optima batteri så pleier de å stemple inn kjøpsdatoen på den! og det er nettop pga garantien, jeg har montert/solgt/brukt selv mange Optima før og aldri opplevd noe feil... doh de første Optima Red hadde de en tendens til å bli kortsluttet. Min nåværende Yellow har fungert i over 5-6 år. Merkelig med din batt... men det ordner seg nok! :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja , må da være noe garanti på det da.

Er jo bare å ta det med tilbake der det er kjøpt det, å høre det.

Di sjekker det og da, og måler det, for å være sikker.

Men får du ikke strøm på det, så må du da iallefall dra ned å høre med dem.

Ja man betaler ikke 2000 for et batteri som skal bare var i 6måneder. er jo sant som du sier, det burde jo lade seg av dynamoen. samma hvor tomt det er. får høre med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider