Stig78 Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Har skaffet meg en bil med masser av smågodt i, men det har vist seg et lite problem med dump-ventilen til turboen. Og da jeg enda ikke har så mye peil på slikt enda, spør jeg her etter råd og erfaring. Saken er den at når jeg slipper gassen og clutch'er, si ved nedbremsing mot kryss e.l, begynner bilen å fuske da den kommer ned til tomgangsturtall. noen ganger klarer den å hente seg inn, andre ganger dør bilen. Dette har jeg fått vite kommer av at min Blitz dump-ventil ikke lukker seg raskt nok, og derfor kveler motoren. Er dette bare en grunninnstilling man må fikse på, eller må hele ventilen overhales eller kanskje byttes? Det sitter jo en skrue der som jeg regner med er for å regulere trykkforholdet eller noe slikt, men jeg velger å ikke plukke for mye før jeg vet noe litt mer sikkert. Eventuelt, om man må rengjøre ventilen, er dette noe man "lett" kan gjøre selv? Klarer da å skru litt :) Håper noen kan gi meg et lite svar, uten å disse min inkompetanse for mye :) Siter Kjører en For Det Meste 99' Subaru Impreza GT med bare to dører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cokatommy Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 det er vel bare å stramme dumpen litt...om det går... Siter http://www.200sx-ogn.org/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cokatommy Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 s14? rød?... Siter http://www.200sx-ogn.org/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig78 Skrevet April 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Impreza.. Veldig blå! Takk for tipset, skal sjekke om det går, men tar gjerne imot flere synspunkter også. Siter Kjører en For Det Meste 99' Subaru Impreza GT med bare to dører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4vinge Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 du kan også ta den fra hverandre og gjøre den REN og smure den opp med noe bra middel. jeg bruker hvitt silicon fett. kan jo alltids hende at det kan hjelpe. men du trenger bare smøremiddel på glide flatene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 hmmm.... jeg får en blitz tilsendt nå om et par dager.... vi satser på at den ikke ter seg slik da :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig78 Skrevet April 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Næ, regner med at det burde ordne seg for deg, hvis den er ny. I mitt tilfelle er dette et bruktbilkjøp, og det er jo alltid litt... spennende. Hadde noen problemer med Blitz Boostcontrolleren også, og hadde tenkt til å lage et innlegg på det også, helt til jeg fant ut at det hadde vært mus i mottorrommet og gnagd hull i den ene vakumslangen... Man skal se mye rart, og jeg mener at gnagemerker i motorrommet går under kategorien Rart! Men jeg har hørt om fuglerede også, og håper at ikke det skjer! Sjekker først det å stramme skruen litt, og funker ikke det får jeg se litt nærmere på det å demontere og smøre. Takker i alle fall for den responsen jeg har fått! Siter Kjører en For Det Meste 99' Subaru Impreza GT med bare to dører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 ellers da?hvordan er lyden i den? :D har du med eller uten filter? jeg gleder meg som en babyhmm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig78 Skrevet April 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Hehe... Uten filter. En fyr jeg kjenner titta på bilen for å se om han fant problemet, og da han drev å rusa opp motoren stod jo jeg der og glana, og plutselig kom trykket rett i fleisen på meg. Skvatt noe grønnjævlig og ramla tilbake! M.a.o; Lyden er helt rå, og du hører den på goood avstand. Hjelper med 3" rør fra turbo og ut også, da! aneglsmili Får ikke sett på dette i dag, men gjør det så fort jeg er hjemme fra jobb i morgen. Håper jeg får fiksa det, for jeg gleder meg skikkelig til å kunne dra denne bilen ordentlig ut, uten å måtte behøve å tenke på at vogna skal kvele seg rett før en skarp sving... Men det blir sikkert bra! Siter Kjører en For Det Meste 99' Subaru Impreza GT med bare to dører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 hmmm.... jeg får en blitz tilsendt nå om et par dager.... vi satser på at den ikke ter seg slik da :D Oki! Vurdere enn sånn selv, kjører med Turbo XS RFL nå. Hadde noe av de samme problemene på min, men fikk strammet den litt og da ble det bra! Er det stramme muligheter på den? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 stig78: hehe, jeg gleder meg. har 2,5" fra luftfilter til inntak selv, så det skulle da holde. skrur snart opp til 1,2 , så det blir enda bedre. Stian: i og med at jeg får den snart, kan vi jo treffes når jeg har montert den, så kan du få se :) Øyvind Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig78 Skrevet April 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Jaja, da har jeg prøvd å stille på skruen, til ingen nytte. Skrudde den helt inn til slutt, prøvde å skru den ut også, men det var ikke tegn til forandring i oppførsel. Slipper jeg gassen begynner bilen å hoste og harke. Det sitter en 10mm mutter på den skruen, og jeg regner med at dens oppgave er å holde på plass skruen..? Hadde det vært lurt å prøve å ta av den mutteren, for så å skru skruen lengre inn? Men da vil jo ikke skruen sitte så godt fast lengre... Hadde håpet på at dette skulle ha fungert, for jeg er ikke særlig fysen på å begynne å demontere slike dyre deler. Noen med noen flere gode innspill? Siter Kjører en For Det Meste 99' Subaru Impreza GT med bare to dører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Impreza? Prøv på http://www.imprezadriver.com Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Det er vel ikke lmm på disse bilene, kan jo være at den går for fett etter at luften er "sluppet" ut Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig78 Skrevet April 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Bilen går ikke for fett, og jeg snakket om at det satt en 10 millimeters mutter som en slags lås på innstillingsskruen til dumpventilen. Kniper man over den ene vakumsslangen etter at man har ruset opp motoren detter turtallet rett ned til der det skal være, uten fusk eller host. Problemet ligger i dump-ventilen, ved at den ikke lukker seg raskt nok og derfor kveler motoren for luft. Problemet mitt ligger i hvordan man skal få fikset det? Tar rådet om å sjekke ut Imprezadriver, takk for tipset. Siter Kjører en For Det Meste 99' Subaru Impreza GT med bare to dører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.