runar Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Hei... Har en 1990 Corrado G60, den har gått 238 000. For det meste bare langkjøring.... Men nå går den IKKE som den skal. Jeg blir dratt av en orginal golf 2, 1.8 de første 150-200 meterne, så begynner jeg å ta han igjen. Å den drar ikke ordentlig før 5000 (turtall)... Noen som vet hva dette kan være?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorradoBoy Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Tipper laderen er klar for overhaling, sjekket ladetrykk? Siter Holdt avstand - vi ruller - Follogutta Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT 83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil) --- follo.vwaudi-club.no --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
runar Skrevet April 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 kunne vært greit å overhalt den ja, men den lader 0.6 som den skal. Hvis det er 0.6 som er riktig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 kan jo være at du har lekkasje et sted.. røret ned til ic pleier og være sprukket, men da skulle du kanskje ikke hatt 0,6 i trykk.. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corre Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 hvordan sjekker du ladetrykket via kjørecomputeren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Do you know how to test your boost levels? 1. Start Motor 2. Move the MFA selector to "2" 3. Press and hold the MFA end button (keep holding) 4. Stop motor 5. Start Motor 6. Release the MFA end button. 7. Press the MFA End button one time. You should now see 84-104 readings fluctuating with idle. Anything higher than 104 is not right (vacuum leak). Much less than 84 is probably too much timing advance. Go run your car!!! 3rd and 4th gear to REDLINE. Carefully note the highest #'s you've got. A pullied charger should not make less than 11.6psi, and even so, thats weak. A Stock charger should make ~~11psi in perfect shape! USA EURO Hg(#'s of boost/vacuum) Comments 15 200 -23.7 55 400 -17.8 90 600 -11.9 127 800 -5.9 148 1000 0 (Atmosphere- ala no boost, charger is bypassed) 172 1200 2.9 psi (Your charger is dead or big boost leak) 192 1400 5.8 psi (Your charger is about dead or big boost leak) 211 1600 8.7 psi (Your charger needs new apex strips or big boost leak) 228 1800 11.6 psi (Great for stock pulley, Probably needs new apex strips if 68mm pulley) 242 2000 14.5 psi (Great for 68mm pulley on stock charger) 255 2200 17.4 psi (Great for 68mm pulley on heavily ported charger, hold on to your ass fast!!) Laderen skal dra 0.65 når den er i storform på originalt ladehjul, med mindre ladehjul er ladern din søppel nå. Hvis du hadde hatt en lekk, ville du nesten ikke kunne lese av ladetrykk på kjørecomputeren, så sjekk om du kan dette. Hvis du får 0.6 bar der også, så har du ingen lekk, da målingen skjer ved innsugsmanifoilen, men en dårlig føler eller no sånn tull. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Ville ikke hatt 0,6 bar hvis det er lekk, vil heller ikke dra no bra uansett turtall da heller. Sjekket at du har bra med olje på bilen ? min bruker litt olje, og når det er lite igjen så merker jeg vesentlig forksjell på draget... Eller kan det jo tyde på en overhaling, lenge siden det ble gjort ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorradoBoy Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 kjører du med std laderhjul? Siter Holdt avstand - vi ruller - Follogutta Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT 83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil) --- follo.vwaudi-club.no --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
runar Skrevet April 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Vet ikke om den er overhalt, er ikke lenge sia jeg kjøpte den. Har kjørt ca 500 km.etter at jeg kjøpte den. Hvor mye koster en overhaling? å hvor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 http://www.Volksport.no overhaler laderen din. Pris alt etter overhaling, porting osv, men typisk mellom 5,500 kr - 9500 kr. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
runar Skrevet April 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Okey... Har skjekka det på kjørecomputeren nå. Å den viser mellom 240-250 på tomgang. Hvis jeg ruser litt, spretter den opp på 430 og når jeg slipper opp så går den ned til 240-250 igjen... Har jeg lekasje da? Ett typisk sted det pleier å lekke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Du må kjøre for å sjekke om den lader som den skal. Få inn 3 giret å hold gassen helt i bunn en stund å sjekk hva tall du får opp ved 6000 o/min. ( selfølgelig uten å bryte fartsgrensen ) Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
runar Skrevet April 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 OKey... Da skal jeg prøve det i morra;) så for vi se. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
runar Skrevet April 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Hei... Nå har jeg testan i 3 gir i 6000 rpm. Så leste jeg av, å da var den på 815 :S Har jeg lekk da? Forslag til hvor det er typisk at det lekker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 en venn av meg hadde lekk i røret ned til ic..har også sett andre med sprekker der. Det pleier og være sprekk akkurat der røret får en ganske kraftig bøy og går over fra og være rund til firkantet..hvis jeg ikke tar helt feil er det et par her på forumet med sånne rør til salgs. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.