stianTm Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 hvor mye hk kan jeg få ut av 318 motor uten altfor mye arbeid og for dyrt? får jeg gjort mye for 6k? og eventuelt hva og hvor mye hester? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Får ikke gjort mye med 6k, men du kan jo begynne med det grunnleggende: Effektanlegg, grenrør, åpent filter. Men 6k er vel ikke nok til det heller vil jeg tro. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Chip og effektanlegg er det som nok gir mest for 6000 viss du ikkje er veldig dyktig, men da hadde du ikkje spurt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 chippen alene koster vel 4500, effektanlegg og luftfilter, så bikker du vel 10000 på det, totalt 15000.... og gir maks 15-20 hester mer.... bil er ikke billig i noreg vettuh :) tror du kansje får mer ut av å bytte bilen da... tenke på.... om du skal vurdere å turbokonvertere denne mottorn, så er de interne delene heller svake til å tåle denne belastningen... så, det er lissom....ikke det beste utgangspunktet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frank1982 Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 1k pr. hk må man legge seg på... Siter I`d rather push an Audi then drive a BMW 94 S4 STV 88 bx turbo diesel 88 bx GTI 16v turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Blir standard NA trimming: Grenrør Effektanlegg Racecat\Catreplacement Åpent filter Kvasskam Porting Og når du har kjøpt alt det, kunne du like gjerne kjøpt en 325\8 motor til samme pris, INKL. montering. :rolleyes: Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Må vel være best og mest for penga å kjøpe en større bmw motor? 325? Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianTm Skrevet April 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 ja vet men hørt at det er store problemer med og sette inn 325 i motro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Luftfilter er stort sett bortkasta penger. Fordelen med å trimme opp fireren i stedet for å bygge om en masse for å hive inn en sekser er fleire, og det eine er jo at med den mindre motoren har bilen en skikkelig god balanse. Skulle eg ha bytta motor måtte det blitt til en 318is motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Luftfilter er stort sett bortkasta penger. Det har kanskje ikke så mye å si på effekten, men lyden mann, djez. Virker som det er mange som driter i konfilter fordi det ikke gir noe effekt... Lyden er halve opplevelsen, Ivertfall! Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Det har kanskje ikke så mye å si på effekten, men lyden mann, djez. Virker som det er mange som driter i konfilter fordi det ikke gir noe effekt... Lyden er halve opplevelsen, Ivertfall! Konfilter er skikkelig fint helt til den dagen luftmengdemåleren din ryker, fordi partiklene som kommer er for store, og ødelegger den. På forgassere/veldi enkle injectionsystemer er det greit, men DERFOR er det få som velger å installere det i bilene sine. Spes VAG-folk er klar over dette... koster dem dyrt å bytte luftmengdemåler. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adoniz Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 får du ikke en 320motor til 6k? Siter Vectra 1991 vw1200 (1964) Kawa 900 hillclimb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svaggen Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Trodde delene var mye som VAG jeg, at mange av delene går om hverandre. Bare større dimensjon på det du setter inn.. Som f.eks golf 1.8 112hk blir nærmere 130 med luftmengdemåler og gassspjeld fra audi 80. Og det med å konvertere til 320/323/325 motor er vel ikke noe problem i de bilene... Det er jo akkurat samme ramma. Motorfester må vel anntakelig flyttes, men trodde ikke det burde være store stopperen. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Enig i at åpent filter gir kongelyd, hadde det på GTVen, og tunneller med motebakke var rått. Lyden av 2 doble Dellortogassere og KN filtere. Om du skal bytte til større motor eller trimme spørs hva du vil. Vil du ha meir hk og en behagelig gange og ønsker å bygge om en god del setter du inn en 325 motor og skifte fjører/dempere, bremser, eksosanlegg, motorfester osv. Vil du ha en raskere og meir sporty bil trimmer du fireren og gjør litt med foringene. Du kommer langt med en 318is motor som orginalt har 140 hk. En av dei bilene som pleier å få gode rundetider på Reve er en is med oppgradert understell og chip. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svaggen Skrevet April 23, 2005 Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 Har jo ganske mye å si på sjåføren oxo da :rolleyes: Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.