Gå til innhold

skifte motor i 929...

Ranger emnet


Toa

Anbefalte innlegg

Heisann!!!

noen her som har peiling på skifte motor i ein 929 83mod?

det står ein 929 85 mod maskin i no då... forgasser... men er det stor forskjell på dei? noen som har ein maskin på lur? er det mye arbeid å sette ein i en i maskin isteden? eventuelt ein 3liter....

er søstrene mine sin bil foresten... som eg kanskje kommer til å kjøpe når dei har gått lei :)

index.php?module=photoshare&func=viewimage&iid=2339&viewkey=

index.php?module=photoshare&func=viewimage&iid=2340&viewkey=

fin mazda eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så utrolig vanskelig, det er vel stort sett å få ut og inn motorer og så smekke på ledninger. Det er god plass, så du bør ikke støte på for mye problemer.

 

Jeg har faktisk en utrolig fin 2.0i fra 929 coupe, 87modell. Kun gått 112.000, og kanskje muligens mindre.

 

Å pjåte ned en 3-liter tror jeg du skal utsette litt, for det krever at du skifter bakaksel også, pluss en masse arbeid med driverk og andre ting. Det går nok ann, though.

En annen ting er at delene til 3-literen er beyound all fornuft når det gjelder priser. Jeg betalte selv 5000 kroner for clutchen - og det var kompispris.

Den som sier at størrelsen ikke teller, har ikke hatt sex eller kjørt Cadillac.

1987 Mazda 929 V6 3.0 GLX(restaureres)

1987 Mazda 929 2.2i GLX (donorbil)

1978 Dodge Ramcharger 318

1996 Chevrolet Corvette GS (vurderes solgt, kom med bud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med så mye som mulig fra den bilen 2.0i`en kommer fra! Du må ha:

 

- Motor (sier seg vel nesten selv..)

- Alt innsprøytningstullet, det vil si ledninger, hjerne osv.

- Husk at tanken på injectionmodellen er annerledes (retur)

 

Det er sikkert en del andre ting jeg har glemt i farten!

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

 

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med så mye som mulig fra den bilen 2.0i`en kommer fra! Du må ha:

 

- Motor (sier seg vel nesten selv..)

- Alt innsprøytningstullet, det vil si ledninger, hjerne osv.

- Husk at tanken på injectionmodellen er annerledes (retur)

 

Det er sikkert en del andre ting jeg har glemt i farten!

 

ja det var eg jo igrunn klar over da :rolleyes:

men eg tenkte på lednings nettet om det passer rett på? det er jo eindel elektrisk i disse bilene vett du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel tvilsomt at ledningsnettet passer over, er en del flere ledninger på en

i-motor enn på forgasser. letteste er vel egentlig å ta hele ledningsnettet som hører til den motoren du skal ha i.

 

Det var iallfall en jævli feeet 929, har du flere bilder av den?

 

var det eg trudde igrunn.... men må først få tak i en motor!

har ikkje fleire bilder nai... men eg kan ta fleire etterhvert;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, søstra di sin bil? Du har vel ikke et bilde av henne også? :)

 

Neida, helt seriøst. Jeg har sagt det før og sier det igjen! Wankel passer rett nedi disse! Og da slipper du alt dilldallet med injection dersom du finner en gammel en. Det er gjort før og utprøvd. Det går faktisk en sånn her i Trondheim, med en bastardwankel satt sammen av litt forskjellig.

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

 

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, søstra di sin bil? Du har vel ikke et bilde av henne også? :)

 

Neida, helt seriøst. Jeg har sagt det før og sier det igjen! Wankel passer rett nedi disse! Og da slipper du alt dilldallet med injection dersom du finner en gammel en. Det er gjort før og utprøvd. Det går faktisk en sånn her i Trondheim, med en bastardwankel satt sammen av litt forskjellig.

 

 

hehehe:)

wankel hadde jo vore tingen da!! men pris på noe sånt? er det forgasser i dei eldre vankelmotorene? søstra mi klarde faktisk å kjøre ned et skilt idag med mazdan...knakk frontfangeren og fekk ein liten bulk i framskjermen :mad: så no må eg få få tak i noen som kan plastre og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kurant wankel får du fra 10 lapper og oppover. Alle wankelmotorene frem til 84-85 var forgassere, untatt 12A turbo. Dette er da i Norge.

 

Dersom man titter litt på utenlandske sider på nettet, blir du nesten lei deg. Finner motorer helt nede i noen hundre dollar. Problemet er bare at det nesten alltid følger med en bil!

 

Synd at søstra di smalt dag, det er vel bare å finne frem sparkel til bilen og plaster til henne!

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

 

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kurant wankel får du fra 10 lapper og oppover. Alle wankelmotorene frem til 84-85 var forgassere, untatt 12A turbo. Dette er da i Norge.

 

Dersom man titter litt på utenlandske sider på nettet, blir du nesten lei deg. Finner motorer helt nede i noen hundre dollar. Problemet er bare at det nesten alltid følger med en bil!

 

Synd at søstra di smalt dag, det er vel bare å finne frem sparkel til bilen og plaster til henne!

 

får sjå ka eg kjeme øve då... kor kan eg leita? må t å plastra litt på fronten ja... skal til ein kar imårra så ska se på skaden... han kunne sikkert fiksan meinte han... håpa på d besta;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår