GhostGoose Skrevet Februar 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2003 Er det standard at en e36 325 kommer med 24v? Så noen fete på http://www.mobile.de/cgi-bin/search.pl I så fall finnes e30 med 24ventiler og? Må si at j er litt keen på den i og med at den ikke er mye treigere en m3'en og har rekke6er... (ps. hvorfor i hælvete ble den forrige tråden min angående High Octane fjernet?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Februar 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2003 325 = 6 sylindret motor. 24 / 6 = 4 ventiler pr sylinder. 2 innsug og 2 eksos? Det stemmer vel? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GhostGoose Skrevet Februar 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2003 høres jo logisk ut da... p.s kjipt det med boten og utsettelsen, men det kunne jo ha vært verre og det kommer til å skje de flesteher på forumet antar jeg? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Februar 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2003 Er vel ikke alle E36 325 som er 24V. Tror den kom i 92-93. Tror du 325 er nesten like rask som en m3 tar du skrekkelig feil. Er jo ca 100Hk i forskjel. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GhostGoose Skrevet Februar 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2003 Originally posted by Åge Er vel ikke alle E36 325 som er 24V. Tror den kom i 92-93. Tror du 325 er nesten like rask som en m3 tar du skrekkelig feil. Er jo ca 100Hk i forskjel. Jeg mener en e30 m3 og en e36 325... hehe Har sett '90 modeller med 24v Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFanatic Skrevet Februar 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2003 E36 325i kom i 1991, og samtlige har 24-ventilers motor på 192HK. Den forrige 325-modellen (E30) har 12-ventilers motor og 170HK. Det blir uansett feil å sammenligne med M3, det skiller ikke bare på antall hestekrefter (286hk i 3-literen og 321hk i 3,2-literen), motorkarakteristikken er totalt annerledes og bærer et mye større preg av "racing". Gassresponsen f.eks. er helt rå ift. en vanlig 24-ventilers rekkesekser. Dessuten er det ikke bare motor som teller...girkasse, drivverk, bremser, hjuloppheng osv. gjør M3 til en mye råere bil uansett. Det er mange som tror at man kan få M3-ytelse ved å sette på en kompressor e.l. på sin 325, men det er helt feil. Har mistet helt troen på disse kompressor-kit'ene etter at jeg kjørte fra en E36 325i cab. m/kompressor på Våler-treffet i fjor høst. Dette har selvsagt litt med sjåføren å gjøre, samt understell osv...men jeg lå ved siden av ham langs hele depot-rettstrekket, og han dro ikke fra meg en meter...og etter et par svinger var han bare en prikk i speilet. :D Siter Leketøyet : 1999 BMW Z3 2.8 Coupé Bruksbilen: 1991 VW Passat 1.8CL stv. Tidligere biler: 1983 BMW 323i, 1992 BMW 325i AC Schnitzer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GhostGoose Skrevet Februar 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2003 Men da har vi det klargjort da:) Så du anbefaler m3'en uansett? Har hørt rekke6 høres mye fetere ut, ikke at det spiller noen rolle... og at m3 er så jæææævlig dyr å forsikre... *sukk* tviler veldig på vilken bil jeg skal kjøpe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sprocket Skrevet Februar 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2003 de er ikke sammenlignbare.. e30 m3, ja en racerbil, kanskje litt gammel bil for masse penger. mindre komfort. kanskje bare fin å se på for entusiaster. e36 325, sikkert mer behagelig kjørestil. blir hengende etter e30m3'n på bane.. nyere bil som de fleste synes er finere.. sikkert bedre å plukke smårips med.. :-) Øystein W. : hva syntes du om scorpion-potta på e30'n din? hvor kjøpte du den? Finnes det billigere en power zone (3995,-), tro? vurderer selv en ny bakpotte på min e30 323i '84. Siter syklende :-) [x] BMW 323i - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GhostGoose Skrevet Februar 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2003 Denna var jo mistenkelig billig http://www.finn.no/finn/car/object?id=3655510&sid=925990810378742&pos=3&rub=202 Er ikke sikker på hvor mye en 525 drar på da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rs_cossie Skrevet Februar 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2003 Det er vell sikkert ikke umulig å få råd til en e30 m3 (visst du har jobb osv). Det som er problemet er å har råa til å ha den:D :D Siter Ford Sierra Rs Cosworh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWe30 323i Skrevet Februar 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2003 Originally posted by GhostGoose Denna var jo mistenkelig billig http://www.finn.no/finn/car/object?id=3655510&sid=925990810378742&pos=3&rub=202 Er ikke sikker på hvor mye en 525 drar på da... Jo det var billig, kanskje det skal være 395 000km?:D Viss det stemmer at det er en 91 modell har den samme motoren som 325i e36 (24vent. 2.5l 192 hk) den gjør forresten 0-100 på 8.6 sek (9.9 aut) men det er over 100km/t disse bilene er best:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi quattro turbo Skrevet Februar 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2003 http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=6972 Her har du nesten-M3 til billigere pris og MYE mere sjelden!!!!!Bilen er fortsatt til salgs.Prisen er 190 tusen og ikke 180 som det står i tråden.Bilen er forøvrig samme farge som den som er avbildet Siter `96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GhostGoose Skrevet Februar 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2003 Etter en laaaaaang vurdering av alle de bilene jeg har råd til, må jeg si turbokano klarte å føre meg over på Nissans side. 200sx s13 (ikke råd til s14) er en dritfet bil med b-trekk og turbo...billig ikke så treig og med et gromt utsende...! Planlegger en tur til tyskland for å anskaffe meg en av disse herlighetene som f.eks http://www.mobile.de/cgi-bin/search.pl?CountOff=73&DataNr=14&DisplayDetail=11111111116942399&DoSearch=1&FormCategory=14&FormColor=%2e%2e%2ebeliebig&FormDate=0&FormDurchmesser=0&FormEZ=%2d&FormKilometer=%2d100000&FormLand=%2e&FormMake=30&FormModel=200sx+&FormPLZ=&FormPower=%2d&FormPrice=%2d&FormSort=0&Page=0&SearchCat=bereich%3dpkw%26sprache%3d1&bereich=pkw&sprache=1&x=66&y=10 Regnet ut at importen ikke ble for dyr... 1.8l 124kW og ca1200kg? Tilsammen ca.90k (drit lav km. stand) Så er det noen som har noen tips eller ideer er jeg kjempetaknemmelig! skal kjøpe den mest høylytta dumpern... hehe :D :D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFanatic Skrevet Februar 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2003 Originally posted by sprocket Øystein W. : hva syntes du om scorpion-potta på e30'n din? hvor kjøpte du den? Finnes det billigere en power zone (3995,-), tro? vurderer selv en ny bakpotte på min e30 323i '84. Tja, syntes ikke lyden ble helt optimal egentlig. Den råeste lyden jeg hadde i min gamle 323i E30 var igrunn når jeg kjøpte den. Da satt det på et komplett Ansa-anlegg med grenrør og effektpotte. Dette hylte godt når man passerte 4000 o/min. og ga tilsynelatende mest effekt. Dessverre rustet dette opp etterhvert, så jeg måtte bytte det ut. Satte da på originalmanifold og -frontrør (Walker), og kjøpte først et Simons-anlegg (mellompotte og bakpotte). Dette låt fullstendig tragisk (nesten ikke lyd i det hele tatt), så etter 14 dager kvittet jeg meg med dette og satset på en Scorpion-bakpotte og Walker midtpotte. Dette ga mer og tøffere lyd, men jeg ble aldri 100% fornøyd med dette heller... Dette med lyd/effektanlegg er veldig vanskelig, man må nesten bare prøve seg fram. Hadde også en Scorpion-potte på 325'n (ikke TÜV-godkjent), men dette skapte et lydinferno som skremte vannet av alle i nærheten og ga meg dotter i ørene. AC Schnitzer-potta som sitter på bilen nå er nesten litt for moderat i lyden...man blir aldri fornøyd! :rolleyes: Når det gjelder forhandlere av Scorpion, vet jeg ikke om noen andre enn Powerzone... Det var her jeg kjøpte begge mine potter! Siter Leketøyet : 1999 BMW Z3 2.8 Coupé Bruksbilen: 1991 VW Passat 1.8CL stv. Tidligere biler: 1983 BMW 323i, 1992 BMW 325i AC Schnitzer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sprocket Skrevet Februar 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2003 Originally posted by BimmerFanatic Satte da på originalmanifold og -frontrør (Walker), og kjøpte først et Simons-anlegg (mellompotte og bakpotte). Dette låt fullstendig tragisk (nesten ikke lyd i det hele tatt), så etter 14 dager kvittet jeg meg med dette og satset på en Scorpion-bakpotte og Walker midtpotte. Dette ga mer og tøffere lyd, men jeg ble aldri 100% fornøyd med dette heller... Dette med lyd/effektanlegg er veldig vanskelig, man må nesten bare prøve seg fram. Hadde også en Scorpion-potte på 325'n (ikke TÜV-godkjent), men dette skapte et lydinferno som skremte vannet av alle i nærheten og ga meg dotter i ørene. AC Schnitzer-potta som sitter på bilen nå er nesten litt for moderat i lyden...man blir aldri fornøyd! :rolleyes: Når det gjelder forhandlere av Scorpion, vet jeg ikke om noen andre enn Powerzone... Det var her jeg kjøpte begge mine potter! ok.. jeg leste et tidligere innlegg at scorpion på e36'n var helt forferdelig, men hvordan var anlegget på e30'n i forhold..? jeg har helt orginalt nå, med ny walker midt potte, men ønsker penere bakpotte med litt lyd.. Siter syklende :-) [x] BMW 323i - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.