Flasher Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Jeg har en motor som det har stått manuell kasse på, og en som det har stått automat kasse på.. nå skal jeg ha manuell på den som automaten har vært på.. se bildene.. dette er da vel faen meg ikke slik fra fabrikk? bilen er en 84 modell 528ia Her ser dere sveisen i midten tydlig.. må være hjemme mekk.. Her ser dere sveisen rundt selve hjulet.. wtf? Sånn skal det altså se ut da man får av alt dette drittet.. Planen min var da som følger.. slipe bort sveisen i midten med vinkelsliper, for det går akuratt å komme til.. om det da ikke løsner, så er det å dele den på den andre sveisen.. etter dette så håper jeg på å få det fra hverandre, ellers blir jeg ikke god å ha med å gjøre :D Men vil spør før jeg destruerer noe.. ok, vet jeg har dobbeltpostet inne på teknikk forumet, men jeg må ha hjelp.. Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Jeg har en motor som det har stått manuell kasse på, og en som det har stått automat kasse på.. nå skal jeg ha manuell på den som automaten har vært på.. se bildene.. dette er da vel faen meg ikke slik fra fabrikk? bilen er en 84 modell 528ia Planen min var da som følger.. slipe bort sveisen i midten med vinkelsliper, for det går akuratt å komme til.. om det da ikke løsner, så er det å dele den på den andre sveisen.. etter dette så håper jeg på å få det fra hverandre, ellers blir jeg ikke god å ha med å gjøre :D Men vil spør før jeg destruerer noe.. ok, vet jeg har dobbeltpostet inne på teknikk forumet, men jeg må ha hjelp.. Hmmm..Jeg er ikke helt sikker,mn jeg tror ikke det vil hjelpe å slipe av sveisen..(iallefall ikke på m20) Prøv med et brekkjern! ;) Kanskje det vil hjelpe å løsne de 4 skruene som er bak "tannhjulet" (som står bak konverteren) ;) Lykke til! PS!! Husk å flytt lageret som står i "manuell motoren" over til "automat motoren" når du kommer så langt Siter -520i e39 97mod -740i e38 94mod (under oppbygging) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet April 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 åffer skal jeg skifte det lageret? Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 åffer skal jeg skifte det lageret? Fordi "automat-motoren" ikke har det lageret , og det er veldig fort gjort å overse det :) Siter -520i e39 97mod -740i e38 94mod (under oppbygging) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arve B Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Jeg har en motor som det har stått manuell kasse på, og en som det har stått automat kasse på.. nå skal jeg ha manuell på den som automaten har vært på.. se bildene.. dette er da vel faen meg ikke slik fra fabrikk? bilen er en 84 modell 528ia Her ser dere sveisen i midten tydlig.. må være hjemme mekk.. Her ser dere sveisen rundt selve hjulet.. wtf? Sånn skal det altså se ut da man får av alt dette drittet.. Planen min var da som følger.. slipe bort sveisen i midten med vinkelsliper, for det går akuratt å komme til.. om det da ikke løsner, så er det å dele den på den andre sveisen.. etter dette så håper jeg på å få det fra hverandre, ellers blir jeg ikke god å ha med å gjøre :D Men vil spør før jeg destruerer noe.. ok, vet jeg har dobbeltpostet inne på teknikk forumet, men jeg må ha hjelp.. Det du trenger en en øks, barke spade og en slegge Så kommer du til de 4 boltene som sitter bak konverteren :) Siter 1985 BMW 528TIC CSL TIL SALGS 1983 Massey Ferguson 675 TURBO 2006 VW TOURAN 2,0TDI DSG 2000 HONDA CR 500 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet April 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 har du egentlig peil på dette? hehe fikk det fra hverandre, måtte av med ett deksen under startkransen, og der satt det 3 skruer, som holt konverteren.. deretter satt det vel 8 skruer, som forventet (eller var det 6?) akuratt som på manuell bilen.. så da har jeg skrudd over startkrans, klutsj og alt, så da er det komplett.. takker for innspill i allefall.. (jeg brukte vinkelsliper før jeg fant ut åssen, så jeg kløvde konverteren i 2 :D ) det med å skifte lageret har jeg ingen tro på, det var identisk. Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 har du egentlig peil på dette? hehe fikk det fra hverandre, måtte av med ett deksen under startkransen, og der satt det 3 skruer, som holt konverteren.. deretter satt det vel 8 skruer, som forventet (eller var det 6?) akuratt som på manuell bilen.. så da har jeg skrudd over startkrans, klutsj og alt, så da er det komplett.. takker for innspill i allefall.. (jeg brukte vinkelsliper før jeg fant ut åssen, så jeg kløvde konverteren i 2 :D ) det med å skifte lageret har jeg ingen tro på, det var identisk. hmm...enten så husker jeg feil (stor fare for det;) )...eller så er det en del forskjell på m20 og m30..Mn det lageret er jeg iallefall sikker på at mangler på en m20 automat-motor Siter -520i e39 97mod -740i e38 94mod (under oppbygging) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet April 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 begge motorene var m30.. ;) da er vi på samme kanal, right? hehe Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 begge motorene var m30.. ;) da er vi på samme kanal, right? hehe Jepp :) hehe Siter -520i e39 97mod -740i e38 94mod (under oppbygging) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bug Skrevet April 29, 2005 Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 har motor og gir kasse ståans om noen vil ha det. automatgir. 4 trinn, 525 motor. jeje, så var det sakt... Siter - Bmw 525i 88 mod = Solgt - Bmw 520ia induvidual 97 mod = Eies Live to rock, drink and fuck. Mess with the best, die like the rest :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.