RuuDpus Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 På bilen min går det en svær feit rød ledning fra plusspolen på batteriet, som går bak til bagasjen. Så er det en svær feit rød ledning som går fra jorda i bagasjen og henger og slenger bak der. Jeg tenkte å sette disse strømledningene på forsterkeren min, men på enden på ledningene så er det noen hvite trekanter. De er kanskje 5kvadratcentimeter..... Vet noen hva disse boksene er for noe? så er den ca 1cm tjukk... Det er strømledninger til en forsterker, ikkesant? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet April 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 På bilen min går det en svær feit rød ledning fra plusspolen på batteriet, som går bak til bagasjen. Så er det en svær feit rød ledning som går fra jorda i bagasjen og henger og slenger bak der. Jeg tenkte å sette disse strømledningene på forsterkeren min, men på enden på ledningene så er det noen hvite trekanter. De er kanskje 5kvadratcentimeter..... Vet noen hva disse boksene er for noe? så er den ca 1cm tjukk... Det er strømledninger til en forsterker, ikkesant? noen vet vel dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Det er sikkert bare beskyttelse. Siden den fra batteriet er tilkoblet går det jo strøm i den. Så vist den får kontakt med jord så blir det action. :) Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet April 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Det er sikkert bare beskyttelse. Siden den fra batteriet er tilkoblet går det jo strøm i den. Så vist den får kontakt med jord så blir det action. :) ah, det må jeg sjekke når jeg kommer hjem fra skolen ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 ah, det må jeg sjekke når jeg kommer hjem fra skolen ;) Men ikke prøv for å se om det stemmer da ;) Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet April 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Men ikke prøv for å se om det stemmer da ;) Gjør det vondt? *løpe hjem å prøve* hehe.... ingen forslag til at det kan være noe annet? forresten så koster det bare 10k for 42" plastmatv på deal.no :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Gjør det vondt? *løpe hjem å prøve* hehe.... ingen forslag til at det kan være noe annet? forresten så koster det bare 10k for 42" plastmatv på deal.no :P Om du holder ene handa på den jorda enden og andre på den som går på batteriet får du deg vel en real smell... :) Vist de boksene er helt tett, altså ikke noe uttak på dem så er det garantert beskyttelse... Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Gjør det vondt? *løpe hjem å prøve* hehe.... ingen forslag til at det kan være noe annet? forresten så koster det bare 10k for 42" plastmatv på deal.no :P Det kan nok gjøre vondt om bilen tar fyr og går i luften mens du er i nærheten... Men om kabelen er riktig sikret vil bare en liten del av den brenne (fra batteri til sikring). Plasma i taket i bilen kanskje? :rolleyes: Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet April 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Om du holder ene handa på den jorda enden og andre på den som går på batteriet får du deg vel en real smell... :) Vist de boksene er helt tett, altså ikke noe uttak på dem så er det garantert beskyttelse... Det er et hull på hver av dem.. vet ikke om det er uttak eller hva det er.... Har nesten litt lyst å dra hjem fra skolen for å sjekke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Da kan det hende at det er for å skøyte kablene... Eller endre "tykkelse" på dem.. vist inntaket på forsterkeren din er for liten for den kabelen som går bak fra batteriet f.eks. Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet April 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Da kan det hende at det er for å skøyte kablene... Eller endre "tykkelse" på dem.. vist inntaket på forsterkeren din er for liten for den kabelen som går bak fra batteriet f.eks. Nå har jeg sjekka... det er 2 små hull i hver boks... på det ene hullet står det 25mm2, og på edt andre står det 35mm2.... hva er det for noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Da er det en splitter... Det gjør at du kan koble mindre ledninger inn i de hullene og videre inn på hver sin forsterker. Så slipper du legge mange strømledninger frem til batteriet... Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet April 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Da er det en splitter... Det gjør at du kan koble mindre ledninger inn i de hullene og videre inn på hver sin forsterker. Så slipper du legge mange strømledninger frem til batteriet... Jeg er 100% dum, så sorry mine tette spørsmål, men betyr det at jeg kan koble 2 forsterkere på der? Og er det dyrt å kjøpe sånne ledninger? mye koster det sånn ca? holder med en meter til sammen liksom.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 jepp, du kan koble 2 forsterkere innpå den splitteren. Pris kommer helt an på kvalitet. :) Ca 50,- meter om du går for noe billig... Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet April 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 jepp, du kan koble 2 forsterkere innpå den splitteren. Pris kommer helt an på kvalitet. :) Ca 50,- meter om du går for noe billig... Klart vi går for noe billig ;) kassa jeg skal kjøpe har elementet på veggne på en måte... skal elementet ut i bagasjen eller inn mot baksetene? gjør det noe om jeg ikke får trøkt kassa helt innat baksetene? og hvordan fester man kassa? setene står på skrå innover, så får ikke trøkt hele kassa inn liksom.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg