volvovassdal Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 har hatt et lite problem med en elektrisk kobling som ligger like over batteriet i det siste.. symtomene et at plutselig så stopper motoren et par sekunder, pluss at den fjusker litt, har har i alle tilfeldene ordnet seg når jeg vrir litt på den osv.. virker som dårlig kontakt.. så kom jeg nedover veien i sta så starten den å fjuske osv.. men da jeg prøvde å rette på koblingen så ble det ikke noe bedre, det ble faktisk bare værre å værre.. så henta jeg traktorn å trakk den heim til gården, å renset koblingen med kontakt spray og trøkkluft.. men det ble ikke bedre, motoren vil bare gå på 200 omdreininger før den stopper etter noen sekunder! så hær sitter jeg da, bil laus å jævli!! så jeg lurer på om noen av dere andre hær på forumet har vært borti noe av det samme, eller kansje har noen tips om hva som kan være galt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Hva slags elektrisk kobling over batteriet er det du snakker om? Er det forkoblingsmotstanden til dysene eller "effektsteget" som sitter der eller er det noe annet. Har du prøvd å bytta tennplugger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet April 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 sjekka koblinga før i dag med multimeter.. det var kontakt ja, så nå vet jeg ingenting hva det kan være.. jeg vet at den får tenning og hører at bensinpumpa går.. i går startet den (og gikk på 200omdr i noen sekunder, og den døde ut når jeg ga gass) men i dag ville den bare fjuske i et sekund før den døde ut når jeg prøvde å starte den.. jeg har ikke store peilinga på elektronisk innsprøytining og slikt.. så det hadde vært fint om noen som har mer peil kunne si hva som kan være galt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Hvis LMM en er gåen så dør bilen under gasspådrag. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Om LMM er gåen går vel bilen i ca 1 sekund, dvs den tida den går på falskt signal, til att LMM har begynt å målt luft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet April 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 LMM = Luftmengdemåler? må jeg ha en ny da, eller kan det bare være å reingjøre den.. kansje mye dritt å støv inni Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 se inni LMM (luftmassemåleren) og se om tråden din er av. er den det må du kjøpe en ny/overhalt. har en luftmassemåler liggende her om du er intr. skal sjekke om den fungerer. edit: tror ikke den jeg har fungerer så bra nei.. jager som en gud på tomgang ;) dessuten så har vel du motronic og luftmengdemåler... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 LMM er ikke noe å lappe på, men du kan ta den av og kjenne på om "klaffen" inni går fritt å ikke har låst deg, har du ikke en kompis med samme bil som du kunne lånt LMM av så du har vært sikker på att det er den som er feil. Litt surt å kaste bort 3-4000kr hvis det ikke er den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet April 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 låner meg en LMM i morgen, så får vi se.. takker for alle svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet April 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 volvon årna seg!! har ikke peiling på hva som feilte den, men den starta i går.. jeg skrudde ut tennpluggene å sprutet bensin rett inni sylindrene, så filte jeg den på starteren i ca 4 sekk så fyrte den.. har ikke hatt problemer med den siden :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg