ryuujin Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Hei, jeg lurer på hvordan jeg skal få til å sote rutene i min peugeot 406. Det er jo fire vindusheiser totalt i hele bilen. Foran og bak. Lurer på om noen kan være så snille å kaste opp en total guide steg for steg nesten om hvordan det gjøres... Hvor mye ville det koste å få det gjort hos ett professionelt verksted. Jeg tenker i første omgang på kun å sote siderutene bak. Er litt redd for å begynne å skru opp vinduene for å ta dem ut. Er redd for å ødelegge vindusheisene eller noe... Og så lurer jeg på hvordan jeg kan senke bilen min. Tenkte å sette på noen 30mm fjærer fra powerzone til bilen. TUV godkjente. Hvor vanskelig er det egentlig å senke bilen? Er dette noe jeg kan gjøre selv eller må jeg levere inn bilen? Har hørt at det er ganske vanskelig med tanke på at bilen plutselig kan finne på å slite feil på dekkene o.l. Hvor mye koster det ca og senke bilen på verksted da? Hvis jeg tar med delene selv? Er helt blåst når det gjelder sånne ting... Lurer bare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Går greit å gjøre det selv - som oftes. Hva det koster på verksted aner jeg ikke, men det du nevner om feilslitasje fikses med en forstillings/4-hjulskontroll. Det må en uansett ha dersom en skal få senkingen inn i vognkortet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endorfun Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Skaff deg en Haynes manual til din bil, der står det detaljert forklart hvordan du demonterer vinduer og skifter fjærene. De fleste tingene er også markert med vanskelighetsgrad, så kan du vurdere selv om du tar sjansen. Vet ikke hvor mye et verksted tar for å skifte fjærene dine, men de jeg kjenner som gjør sånt på fritiden tar ca 500kr. Siter -endorfun- www.smartforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg