Gå til innhold

Turbo i Golf1

Ranger emnet

Drinkmix

Anbefalte innlegg

Heisann,

Kjøpte meg for en stund siden en golf 1 1.6 diesel 5 dørs! sjelden vare.

kjøpte mest pga diesel og gått 150 000km. Går som ei klokke, starter velvillig og bruker max 0.4 på mila om kjører hardt.

Lurte litt på å sette ned en 1.6 turbo diesel fra golf2, noe som passer rett nedi? Erfaringer på det feltet?

Skal demontere bilen fullstendig til sommeren og starte restaurering, tenkte å lage en skikkeli pen og litt grom bil ut av denne.

Noen som har idè om litt styling/tuning?

evnt. deler som noen vil bli "kvitt"?

m.v.h

VWgolf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gratulerer med Diesel Golf!. Tror du skal lete ei god stund for å finne noe som bruker så lite drivstoff som de!.

Når det gjelder å bygge om til TD så er det enklest å bytte hele motorn ut.

For å bygge om vanlig Diesel til Turbo trenger du bla: Turbo,manifold,div rør og slanger,TD luftfilterboks,TD bunnpanne,oljefilterutaket,komplett eksos (tror d er litt grovere rør på TD)++.

Vanlig 1,6TD golf motor passer rett nedi mener jeg ganske så sikkert!. Da er det beste å finne seg en JR motor (70hk) eller en SB (med ic org,80hk).

Anbefaler også å finne deg ei 5 trinns kasse fra TD (4+E gir). Med litt tuning kan du få fra ca 85-100hk..

Golf1 ble også levert med TD motor (CY,70hk).

150000km er Ingen ting på en std Diesel motor. Tror du kan regne med både 300-400000km på den. Hvis du behandler den fint. Skift olje/filter,dieselfilter,glødeplugger og luftfilter. Sjekk registerreim. En annen ting er å ikke ruse kald motor:P

Når d gjelder utseende på golf1. Så er min mening at de passer best med orgfangere(plast ell krom),senket og noen klassiske flotte felger som BBS..hehe

RS fangere og slikt på Golf1 er jeg ikke en fan av. Men d er smak og behag seff.

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ingen info om turbodiesler golf1?

Golf2 har jo andre motorfester og giroppheng enn golf1.

hva med drivakslinger og slikt?

Hvor får man tak i krom fangere til disse bilene?

m.v.h

man får kromfangere, dørhåndtak,speil osv. på http://www.volkswarenhaus.de , vet ikke om de leverer til norge da..?

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

SB og JR ble levert på golf2 etter hva jeg finner ut av (også RA). Ikke noe problem å montere dette i golf1? med 4 trinns kassa jeg har? Eller kan jeg skaffe meg en 5 trinns fra golf1 gti og putte inn? Eller som du sier 4+E som er i TD. drivakslingene er vel de samme uansett.

CY motoren finner jeg bare som er levert på audi 82-86. Hvordan blir dette da? motoren er ikke tverrstilt, men girkassa passer vel på uansett og motorfestene flytter man bare over om det er brukbart?

Takk for alle svar.

Golfen skal nå bli totalrestaurert. Blir moro jobb.

m.v.h

Lenke til kommentar
Del på andre sider