Gå til innhold

DB-drag på svinesund.

Ranger emnet

goåfør

Anbefalte innlegg

Ja ok, kanskje jeg leste litt mye mellom linjene.

Men hovedsaken er jo at resultatet er meget bra, det synes jeg er viktig å få fram! :)

Mvh

Dag Johansen

Ja i Norsk sammenheng så er det veldig bra, er egentlig ett fåtall som passerer 140.

Dette har nok forøvrig mye å gjøre med at folk bruker vanlige anlegg, og derfor ikke tilpasser kassene til dB-drag osv. og det skjønner jeg jo veldig godt.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men hovedsaken er jo at resultatet er meget bra, det synes jeg er viktig å få fram! :)

Mvh

Dag Johansen

Hmm, godt at en av oss er fornøyde da, for jeg syntes ikke det var særlig bra. ;);)

Utstyret har potensiale for svært mye mere når ting er gjort riktig. Men bilen, kassen og strømmen tatt i betraktning, var det ikke så aller verst.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, godt at en av oss er fornøyde da, for jeg syntes ikke det var særlig bra. ;);)

Utstyret har potensiale for svært mye mere når ting er gjort riktig. Men bilen, kassen og strømmen tatt i betraktning, var det ikke så aller verst.

mvh

Glenn

Syrebatteri eller?, hehe

Når man passerer 140-145dB i Street A, så er det som regel ikke utstyret det står på, det er kunnskapen, nå er jeg såpass heldig at jeg er medlem av ett team som har holdt på i 9 år, som hjalp meg i hele forrige sesong, og man så jo åssen resultatene gikk oppover.

Og nå holder vi på å designe ny kasse, så blir det tilpassing i bilen, så får vi jo se åssen det går..

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syrebatteri eller?, hehe

Når man passerer 140-145dB i Street A, så er det som regel ikke utstyret det står på, det er kunnskapen, nå er jeg såpass heldig at jeg er medlem av ett team som har holdt på i 9 år, som hjalp meg i hele forrige sesong, og man så jo åssen resultatene gikk oppover.

Og nå holder vi på å designe ny kasse, så blir det tilpassing i bilen, så får vi jo se åssen det går..

Om ikke batteriet var byttet siden vi brøt med teamet, var det bare et originalt batteri. (sist jeg hørte fra dem, var det benyttet 16mm2 strømkabel og). dem hadde et voltdrop ned til under 11V ved pådrag, og da faller ytelsen på forsterkeren mye.

Når teamlederen i tillegg var døv for tips og råd, ble kassekonstruksjonen og helt feil.

For å oppnå de helt store lydtrykk er det mye som må stemme. Vi skal gjøre endel forsøk i vår innkjøpte dB bil. sannsynligvis i SS1+, men blir en SS1-2 bil.

Det er viktig å ha et bra team bak seg. Det er derfor vi fremover ikke kommer til å sponse eksterne team, men etablere et eget semi-proffesjonelt team.

Blir moro å se hva du får ut av Panda'n, håper det blir bra. Norge trenger en nivåhevning innen SPL konkurranser.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir moro å se hva du får ut av Panda'n, håper det blir bra. Norge trenger en nivåhevning innen SPL konkurranser.

mvh

Glenn

Skal bli moro å se ja, og håper at vi kan se en generell økning fremover nå, med tanke på at interessen ser ut til å ha økt, med unntak av våler konk'en, så burde jo også db'en øke etterhvert.

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Synes du egentlig velger å ikke forstå hva jeg skriver.

Resultatet i seg selv er bra, men med tanke på at jeg spiller 143,2dB med ett anlegg til under 10 000kr. Og her snakker vi da om 0,6dB mer hvor anlegget koster 25 000kr?

Derfor synes jeg resultatet var dårlig i forhold til prisen, men at grunnen til dette sannsynligvis ligger i en bygge"feil"..

Så da får vi jo se etterhvert åssen det går, regner med at jeg ser fyren videre..

HE HE... satt å kikket igjennom gammle tråder å da fant jeg dette.'

Har du kikket på Peder sitt anlegg i king caben? Spiller 143,ettellerannet å koster MYE MERE

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kikket på Peder sitt anlegg i king caben? Spiller 143,ettellerannet å koster MYE MERE

Sant nok :)

Og ja, har sett anlegget hans...

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke man kan sammeligne de to anleggene, det som sitter i pickupen er et skikkelig mesterverk....det er vel antageligvis det eneste db anlegget som spiller skikkelig pent også + at finish og utseende er helt rått!!!! man må sammenligne epler med epler og bananer med bananer..

Sjarm er det eneste hos andre som gjør oss mer fornøyd med oss selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke man kan sammeligne de to anleggene, det som sitter i pickupen er et skikkelig mesterverk....det er vel antageligvis det eneste db anlegget som spiller skikkelig pent også + at finish og utseende er helt rått!!!! man må sammenligne epler med epler og bananer med bananer..

Det var jo pris i forhold til db det var snakk om, var det ikke?

To stk 12" Cadence Beast master og 15" Beast master samt med en Zrs 8 pr 12 og en zrs 10 på 15" så ville jeg vel egentlig tro at det skulle skje mere!

Er jo klart at hvis han bytter ut kassa å lager en som er riktig tunet å evn snur kassa så kan det bli MYE MER ACTION

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis du mener finishen har mye å si så får du vente til vi er ferdig med hondacivicen, demobil for SQ lyd, skal vel klare rundt 140-143dB med den. og det anlegget koster under 10 000kr det også, dvs subber og forsterker

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså...

Hvis jeg bytter bil uten skade eller annen gyldig grunn mister jeg alle poeng og må spare opp på nytt?

Lur løsning,kjør begge i db konkurransen, da tenker jeg det blir fart i sakene :-) det virker som du har greie på sakene du driver med, venter spent på økningen i DB og essa i ermen...... :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider