kzn Skrevet April 7, 2005 Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 plages med å få av framdemperen, skal sette på senkefjærer. har tatt av bremskalipper og skive. har skrudd av skruen som fester den til bærebrua og skrudd opp fra toppen oppi pansret. så problemet er å løsne drivknuten. er det en ting inni der det er gris og olje som må "åpnes" eller må jeg ha opp den store mutra i enden (ca str 30) de som har senka vectra før. vet hva jeg mener... (håper jeg) http://img65.exs.cx/img65/5153/bilde0520np.jpg setter stor pris på hjelp ;) Siter - 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX x 1992 Opel Vectra A 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet April 7, 2005 Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 Er vectra noe spesialgreier siden en må ha løst så veldig mye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet April 7, 2005 Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 må nok ha av denne mutteren ja... 30mm stemmer... evt kan du også trekke akslingen ut av girkassen. dette vil resultere i at det renner ut endel girolje, og du blir nødt å etterfylle etter montering igjen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet April 7, 2005 Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 Ikke løsne drivakselen fra kassa, det kan medføre endel ekstraarbeid da du ikke kan være 100% sikker på at du får den inn igjen på første forsøk(som du ikke merker før du har montert sammen alt)... Men er ikke demperen bare presset ned i navet på opel da? Så du slipper å ta av navet osv.... Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet April 7, 2005 Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 nei, den er ikke det... innsats... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kzn Skrevet April 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 så jeg trenger altså bare å løsne den store mutteren og styrekula? trenger ikke å begynne å fikle inni drivknuten osv? edit: noen tips til å få av mutteren? når jeg tar i så går akslinga rundt :( og z10an? hva mener du med at demperen er innsats? er ikke noe jeg må opp med nei?? begynner å bli lei av alt styret for å senke :P (btw: hater å plages med sånn) Siter - 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX x 1992 Opel Vectra A 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet April 8, 2005 Rapporter Share Skrevet April 8, 2005 hehe.. jeg bruker 15 min på å skifte demper og fjær på Nissan min og 1-2 timer på vectran min.. Alt må nok skrus av ja.. er ei håpløst dårlig elendig løsning opel har laget der.. Kunne remset opp mye som gjør at opel er crap.. men men.. Du må løsne på alt ja.. sentermutteren, styrestaget osv.. men drivknutn drar du bare ut for hand.. D kan være litt bitchy å få fjærbeinet av endeleddet (bolten som stikker opp på enden av bruen) og av og til enda verre å få den på igjen.. er man to går d vel greit Burde løsne på dn før du tar av kalipperen siden en kompis kan bremse da mens du vrir.. Men prøv å sett den i revers og forsøk å løssne bolten med litt rykk og napp istede for å dra jevnt.. evt må du ta et lite spett og fest d mellom hjulboltene slik at det står i klem mot gulvet og en ting til.. for å få demperen ut må du ha en enoooorm skiftnøkkel.. 50 mm eller no slikt Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet April 8, 2005 Rapporter Share Skrevet April 8, 2005 Herregud så tungvindt! Påvirket av franskmenn kanskje? Er jo normalt bare en 4-6 bolter så er det løst ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet April 8, 2005 Rapporter Share Skrevet April 8, 2005 er litt skruing for å få det ut ja, men er ikke noe pes... fjærbeinet er en hylse dit demperen står nedi, og som det ble sagt: står skrudd med en schwer mutter på toppen, inni fjæren... mutteren på drivknuten er den man bør prioritere å skru løs først av alt, mens bilen står på bakken... evt som det ble sagt, få en kompis til å stå på bremsen.. eller lettest av alt, med luft... lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg