Gå til innhold

Biltreff på Lånkebanen 30april : Nordmøregatebilklubb

Ranger emnet


Jossi

Anbefalte innlegg

Ja pudding for oss som ikke var der, nå forventer jeg en film som er like bra som den du lagde fra ett av treffen i fjor, den jeg sikter til er den som ligger på hjemmesida de, knall film. prøv og få til noe lignende fra dette treffet og da. :)

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.

 

 

- BMW E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 181
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bra treff absolutt! Mange biler som fikk prøve seg på banen og moret seg.

 

Og JEG ville ha ha vinket av biler som GJENTATTE ganger

snurrer og herjer med burning på banen, synes det ødelegger litt av tanken

bak banekjøring, breisladden kunne vært utvidet for disse til å leke seg i.

 

Men igjen, ikke jeg som arrangerer :D

 

Helt enig!

Bra treff, men for (de få) av oss som ikke har bakhjulstrekk er det ikke så veldig spennende å kjøre på bane i hastigheter som er tilsier normal vei. Jeg snakker selvfølgelig om at jeg så mere gulfarge viftende foran oss enn om jeg skulle stirret på panseret mitt. Det var faktisk ganske sjelden jeg kjørte en hel runde uten å ligge bak noen, og det er ikke fordi jeg kjører bra eller har mange hester. I tillegg var det til tider mer kjegler strødd utover banen enn på sidelinjen.

 

Det kunne ha hjulpet om arrangør var litt strengere, og om hver enkelt som kjører sakte (les sladder) kunne sluppet forbi folk som ikke sladder.

 

Jeg skjønner veeeldig godt de som har bakhjulstrekk og leker seg, men det burde vært bedre muligheter for oss andre også. Kanskje egne drifte/sladde-heat hadde gjort seg, og/eller hatt perioder med restriksjoner for sladd og blårøyk. Eventuelt også vært mer klare på at burning på områder i banen det ikke kjøres på, er greit.

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i den første kritiske posten så referere jeg da til de som sladder så de

sperrer/er litt i risikosonen for andre biler, og de som snurrer i sving, og

som så på død og liv skal burne piruetter og lage kø på banen før de kommer

seg avgårde.

 

Ang 201m så ser ikke JEG helt problemet med å kjøre nedoverbakke først,

viktigste er jo å kåre en vinnende bil som da har seiret på likt grunnlag

mot sine konkurrenter. Hva som er enklest og greiest er vel igrunnen et

fett om Norges Trafikkskades Forbund unngår å få 50 nye medlemmer

grunnet noe som skjedde på en og samme dag.

 

Sier IKKE at alle skal være enige med mitt syn, men det er slik jeg ser det.

Så hvis de som mener stikk motsatt av meg kan bare summe seg 2 sekunder

før de gir en krass tilbakemelding, så kan vi fortsatt holde en saklig tråd uten

fjortisslenging frem og tilbake, "word", "er du dust?!" etc om noen skulle føle

for å skrive det. Skriv gjerne meg imot, er ikke det jeg ror meg unna med

denne posten :D;)

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja pudding for oss som ikke var der, nå forventer jeg en film som er like bra som den du lagde fra ett av treffen i fjor, den jeg sikter til er den som ligger på hjemmesida de, knall film. prøv og få til noe lignende fra dette treffet og da. :)

 

Ikke legg lista så aaaallt for høyt da :)

 

Men driver på ja, men grunnet grusomt mye materiale så tar dette nok sin tid.

Har ikke noe estimat når jeg legger ut noe, men jobber selvfølgelig med video nuh...

 

Kanskje egne drifte/sladde-heat hadde gjort seg, og/eller hatt perioder med restriksjoner for sladd og blårøyk. Eventuelt også vært mer klare på at burning på områder i banen det ikke kjøres på, er greit.

 

Det har alltid om årene før hvert inndelt i Familiekjøring og Fri utfoldelse.

 

Så dette var nok tanken på at det skulle være i år også, men ble nok ikke håndhevet hardt nok.

 

Forresten må det nesten være en mix av sladdere og ikke sladdere for å få det til å fungere i praksis tidsmessig frykter jeg.

 

Ang 201m så ser ikke JEG helt problemet med å kjøre nedoverbakke først,

viktigste er jo å kåre en vinnende bil som da har seiret på likt grunnlag

 

Skulle likt å se gjennomføren av en start, uten noen tyvstarter eller annet tull i nedoverbakke...

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten må det nesten være en mix av sladdere og ikke sladdere for å få det til å fungere i praksis tidsmessig frykter jeg.

Ja det kan nok være slik.

Jeg tror nok allikevel at sladderne kommer til å vinne dersom man lar det fortsette slik som det var i går. Når det blir sterkt begrenset hvor moro det er å kjøre for oss som ikke sladder, så blir det også færre av oss, dvs vi holder oss hjemme eller gidder ikke kjøre på banen. Og jo færre det er som viser seg på banen, jo mindre blir vi tatt hensyn til også. Jeg frykter det ender med kun sladdere på banen, og at vi andre må bite i det "sure" (men morsomme) eplet og anskaffe en herjebil med bakhjulstrekk.

 

Nå skal det sies at det var Nordmøregatebilklubb som arrangerte, og det er kanskje slik allerede at det er en overvekt av biler mer eller mindre gode breisladdegenskaper i denne klubben og ellers i målgruppen/landsdelen/markedet for dette treffet.

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at det var ett knalltreff med dertil påfølgende stiv maske.. "solbrent" :)

 

Det eneste jeg reagerte på var all fylla som regjerte i depot området, Dette var ett biltreff, ikke ett fylletreff som enkelte tydeligvis trodde.

 

 

Det eneste man kan håpe på nå er at eierne av banen får opp øynene og spanderer litt mere enn en liten asfaltflekk i en sving... HELE banen trenger en oppgradering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at det var Nordmøregatebilklubb som arrangerte, og det er kanskje slik allerede at det er en overvekt av biler mer eller mindre gode breisladdegenskaper i denne klubben og ellers i målgruppen/landsdelen/markedet for dette treffet.

 

 

Vi har ikke en overvekt av bakhjuls trekkere i klubben, men det må også siest det at i år var det meget lite folk fra klubben som var utpå banen og kjørte. Men det er fritt frem for alle å kjøre, og at det er flesteparten bakhjulstrekkere som er utpå får stå sin prøve. Men det at man skal ha egne heat for de forskjellige er jeg ikke helt enig i.. da det vil bli meget vanskelig å gjennomføre i praksis. med den tidsklemma vi egentlig har på den dagen, og med alle bilene som vil prøve seg utpå.

 

Trodde egentli det kom til å bli mye mere press for å få kjøre med det sinnsyke oppmøte med folk som var der, men det gikk forbausende bra, da mange var der bare for å stille ut.

 

Men vi skal se om vi ikke kan forandre på ting til neste arrangement som er den 10. september. Men som sagt så tror jeg det kan bli vanskelig, men vi er åpne for forslag, og jeg skal prøve å bringe de videre.

 

Angående den fylla som var på stedet så er det meget vanskelig å gjøre noe med uten at vi har en haug med vakter, noe som vi desværre hadde litt for lite av denna gangen. (undervurderte hvor stort oppmøte det ble). Men det er også litt hver enkelt ansvar å ikke lage kvalme og ødelegge for oss som prøver å få til noe skikkelig. Vanskelig å få ett totalforbud mot alkohol på ett så stort arrangement som dette, men spørs om det ikke må prøves å få det til, for å få bilkjøringen i fokus og ikke fylla.

Pr. Ansvarlig Nordmøre Gatebilklubb

 

http://www.nordmoregatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår