Gå til innhold

Oljeskift og tennpluggskift

Ranger emnet


Aedron

Anbefalte innlegg

Sikkert spurt om før, men finner jo ingenting igjen etter at de update'a forumet. Det jeg lurer på:

 

1. Hvilket merke er å anbefalle (her er det sikkert masse forskjellig meninger men)?

2. Hva slags type viskositet bør jeg kjøpe (ser det står 15w/50 eller 20w/50 i haynes boka, men syns det virket litt mye)?

3. Bør jeg kjøpe orginalt oljefilter?

4. Skal jeg bare handle lik "størrelse" som sitter når det gjelder tennplugg, og er bosh beste merke?

 

Kan nevne at jeg har 1.8 l forgasser motor.

 

Hvis noen hadde tatt seg bryet med å svare så godt de kan, så hadde det vært kjempe fint!

:)

- 00 Audi A4

- 86 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte shell sin 10w/40, den blåe kanna..... funker fint på bilen min i hvertfall, er den oljen dem selger på auto på lillehammer også, volkswagen audi forhandler... og jeg kjøpte orginalt oljefilter, kostet rundt 60kr tror jeg det var....kan godt kjøpe orginalt når det ikke er snakk om større summer......

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. bla castrol,mobil1 er gode oljer. Men styr unna billigste shell helix olja:P

 

2.Hvis du er plaga med pekking fra hydrauliske ventilløftere hjelper det med syntetisk olje.10w/40 er greit på 1.8 forgasser. Du kan også bruke mineral olje.

 

3. Du kan seff kjøpe uorginalt filter fra bla..mekonomen,krogslund osv..

 

4. Mente Orginal pluggene på 1,8/90hk var Bosch W6DTC. Bosch,NGK er vel de beste pluggene.Denso er også greie men tror Beru er dårlige plugger:P

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. bla castrol,mobil1 er gode oljer. Men styr unna billigste shell helix olja:P

 

 

den gule kanna du mener? den lukter det skikkelig vondt av også, hehe.....

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker BERU plugger på min 16V , pluggene så fortsatt ny ut etter 15.000 kilometer, ingen tegn til slitasje på elektroder. Det viktigeste er ikke hva slags merke du bruker, men at du bruker riktig varmeverdi:)

 

Nå som vi går varmere tider i møte så skulle det være fin sort med 15W 50:)

Jeg har brukt Mobil 1 sin 15W 50 (super syntetisk som det heter) i vinter uten at jeg opplevde noen problemer ved kaldstart, så den kan sikkert brukes året rundt.

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at den mobil 1 olja er litt oppskryt?

Tikker noe hinsides av motoren når den er kald.

Noen som har prøvd valvoline sin olje?

Bør vel spandere helsyntetisk olje på den så den blir skikkelig fornøyd.

Men skal jeg gå for 10w/40 da eller? :)

- 00 Audi A4

- 86 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår