Z10an Skrevet April 8, 2005 Rapporter Share Skrevet April 8, 2005 Hm, da hadde jo det egnet seg på turbomotorer, men de skal jo ikke ha så høy kompresjon vis jeg ikke tar helt feil.. er jo en grunn til at man kjører med vanninnsprut på turbobiler med høyt effektuttak :rolleyes: det renser, gir futt og hindrer tenningsbank... men har inntrykk av at det er litt pes å få det riktig innstilt... og ja, turbo og kompressor motorer er lavkomprimerte... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet April 8, 2005 Rapporter Share Skrevet April 8, 2005 Ikke noe pes å stille inn. Kjørte med vanninnsprut på gamlebilen min. Funka som fjell. Satte inn en liten kuleventil for spylerdyser (brukes som enveisventil for å hindre at spylervæsken renner tilbake i tanken for hver gang man spyler) like før turbo pluss en liten struping for å begrense mengden litt ekstra. En tynn liten stråle som pisset inn i turboen var alt som skulle til for å ladde 1,8-2bar. Fikk tenningsbank på 1,2bar uten vann. :) For optimal virkning bør det kanskje være litt mere hightech enn mitt anlegg, men det funket det også. :) Vanninnsprut øker kompen pent lite. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.