Fuzzie Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Hei! Ser på qxl et komplett kabelsett for forsterker og høyttalere. Er det noe å kjøpe? http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=17310953&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=11959 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Strøm kabel på 7mm2...... ikke bra. alt for lite. Jeg hadde ikke kjøpt denne pakken. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000t Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Enig med ealoken. 7 mm2 kommer du ikke langt med, uten at du har et batteri til i bagasjen. Da vil kabelen fungere som ladekabel til batteriet bak, å da bør det holde. Edit: Husk at du bør ha større kvadrat på kabelen fra batteriet bak til forsterkeren og like stor jordkabel! Har selv 53,1 mm2 kabel fra batteriet. Det er jo passe overkill, men så har jeg da litt å gå på. :) Siter Saab 9000 airflow - 80's style - Why drive a car, when you can pilote a SAAB? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Du får hva du betaler for, sjøl har jeg 10mm2 og en 530µf kondis bare til spillern, hehe :D Men seriøst, skal du ha gode kabler til en grei pris så tror jeg ikke du kan trå mye feil med Knukonceptz. Sikkert flere her på forumet som forhandler disse. Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Men seriøast, skal du ha gode kabler til en grei pris så tror jeg ikke du kan trå mye feil med Knukonceptz. Sikkert flere her på forumet som forhandler disse. KnuKonceptz tas ikke lenger inn til Norge, da vi vurderte den generelle mekaniske kvaliteten å være for dårlig. Da produktene i tillegg var unødvendig dyre i innkjøp, valgte vi heller et annet merke med 25 års erfaring og en hel kasse full av patenter. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Slett ikke verst med en 7m2 strømkabel ass. Lurer på hvordan man får den igjennom torpedoveggen. Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
impreza_wrx Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Slett ikke verst med en 7m2 strømkabel ass. Lurer på hvordan man får den igjennom torpedoveggen. la merke til den jeg og.... :dude: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 KnuKonceptz tas ikke lenger inn til Norge, da vi vurderte den generelle mekaniske kvaliteten å være for dårlig. Da produktene i tillegg var unødvendig dyre i innkjøp, valgte vi heller et annet merke med 25 års erfaring og en hel kasse full av patenter. mvh Glenn Aha, derfor det plutselig ble mindre å se av dem etterhvert, får vel se hvordan de andre sakene er når hjemmsida er oppe og går for fullt. Men inntil da kunne det vært interessant å vite hva slags produkter det siktes til. Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Aha, derfor det plutselig ble mindre å se av dem etterhvert, får vel se hvordan de andre sakene er når hjemmsida er oppe og går for fullt.Men inntil da kunne det vært interessant å vite hva slags produkter det siktes til. Jepp, vi ønsker ikke selge ting vi ikke kan stå inne for 100% Produktene kommer fra Scosche http://www.scosche.com og heter EFX Vi kommer til å levere alt fra Scosche mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Du kan jo kjøpe et slikt om det ikke er for dyrt . 6 meter 21mm2 rød strømkabel 1,2 meter 21mm2 blå jordingskabel 5,1 meter RCA/phono kabel, dobbeltskjermet, gullbelagte plugger 9 meter 1,5mm2 høyttalerkabel 3,6 meter 2,5mm2 høyttalerkabel sikringsholder med 80 ampere sikring diverse strips og kabelsko strømfordelingsblokk batteripolsko avisoleringstang 1,8 meter gjennomføringsstrøm 600 kr fraktfritt . :rolleyes: Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turock Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Jeg kan levere deg denne pakka: 4/0AWG Komplett GT Strømforsynings Kit, til 2 stk. forsterkere. m/WRCA plugger og høytaler kabler. 6 m 4AWG Delvis Gjennomsiktig Briliant Blå strøm kabel. 1 m 4AWG Delvis Gjennomsiktig Briliant jord kabel. 2,5 m 8AWG strømkabel. 2,5 m 8AWG jordkabel. 1 stk. GT Batteri terminal m/lokk. 1 stk. 4 veis GT fordeler blokk. 1 stk. GT ANL IN-Line sikrings holder. 1 stk. 100amp ANL sikring. 1 stk. GT 2-posisjons AGU sikrings blokk. 2 stk. 50amp AGU sikringer. 1 par. 4AWG krymp ring terminal m/sko. 2 par. 8AWG krymp spade terminal m/sko. 5 m 18AWG Fjernkontroll kabel. 1 stk. 4AWG sort snap grommet. (trykk plugg til gjennomføring av kabel til motorrom) 1,5 m split loom. (kabel samler til motorrom) 6 stk. 6" kabel stripps. 2 stk. 16/18AWG Ende konnektorer. 2 stk. 16/18AWG Hun slide terminaler. IXOS klistremerke i hvit venyl. til 1998,- fraktfritt. Siter * 95 Audi A6 2,6l v6 93 opel calibra 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
huti Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 når vi er inne på strømm kabel hva er vits i å ha så feit kabel? har en på 35mm2, men sikringa er jo bare 0.0001mm2 eller no(overdrivelse) Å det er ikke snakk om tap i kabel på 5 meter. Noen som kan forklare? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goåfør Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 når vi er inne på strømm kabel hva er vits i å ha så feit kabel?har en på 35mm2, men sikringa er jo bare 0.0001mm2 eller no(overdrivelse) Å det er ikke snakk om tap i kabel på 5 meter. Noen som kan forklare? Hei. Det er snakk om tap i kabler selv om dem er korte. Grunnen til at sikringen er så liten er at den skal ryke før kabelen ryker. Mvh Fredrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Grunnen til at du sikkert ikke tenker det er tap i 5 meter korte kabler er fordi dette vanligvis er noe vi snakker om når det dreier seg om 230volts anlegg. på 230 volt spiller det ikke noen rolle om man mister en volt eller 3, men når man bare har 12 volt så er det viktig å få flest mulig av de inn på forsterkeren. Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ipo Skrevet April 7, 2005 Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 hovudgrunnen til stor kabel, er 2: du skal ikke lange veien før du mister mye av V. med tynn kabel, dvs, jo større kabel, dess mindre mister du. noen gang tatt med lysrør nært ei høyspent ledning? den lyser :D, der er poenget. men som han ene lengre oppe sa, på 230v ledningsnett gjør det ikke noe om du mister noen volt eller A, men i bil, leverer en vanlig dynamo som oftest 70A +- så går det en del A til lys, varmeap, "neonlys" og andre duppeditter, også sitter du kansje igjenn med 20-30A til forsterker...... noe å tenke på er en kondesator. på den måten leverer du nok strøm der dynamoen bikker, fks når mann skifter til fjernlys osv. corekt me if am wrong edit: husk at sikringen dimensjoneres etter kabel. og at større og bedre merker kan ha tynne kabler men alikavell stor mm2, det kommer an på hvor mye stoffet dei bruker leder strøm og hva type isolator dei bruker, sats på et bedre merke :D peace Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg