Gå til innhold

Er dette kabelsettet noe å satse på?

Ranger emnet

Fuzzie

Anbefalte innlegg

Enig med ealoken. 7 mm2 kommer du ikke langt med, uten at du har et batteri til i bagasjen. Da vil kabelen fungere som ladekabel til batteriet bak, å da bør det holde. Edit: Husk at du bør ha større kvadrat på kabelen fra batteriet bak til forsterkeren og like stor jordkabel!

Har selv 53,1 mm2 kabel fra batteriet. Det er jo passe overkill, men så har jeg da litt å gå på. :)

Saab 9000 airflow - 80's style

- Why drive a car, when you can pilote a SAAB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får hva du betaler for, sjøl har jeg 10mm2 og en 530µf kondis bare til spillern, hehe :D

Men seriøst, skal du ha gode kabler til en grei pris så tror jeg ikke du kan trå mye feil med Knukonceptz. Sikkert flere her på forumet som forhandler disse.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men seriøast, skal du ha gode kabler til en grei pris så tror jeg ikke du kan trå mye feil med Knukonceptz. Sikkert flere her på forumet som forhandler disse.

KnuKonceptz tas ikke lenger inn til Norge, da vi vurderte den generelle mekaniske kvaliteten å være for dårlig. Da produktene i tillegg var unødvendig dyre i innkjøp, valgte vi heller et annet merke med 25 års erfaring og en hel kasse full av patenter.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KnuKonceptz tas ikke lenger inn til Norge, da vi vurderte den generelle mekaniske kvaliteten å være for dårlig. Da produktene i tillegg var unødvendig dyre i innkjøp, valgte vi heller et annet merke med 25 års erfaring og en hel kasse full av patenter.

mvh

Glenn

Aha, derfor det plutselig ble mindre å se av dem etterhvert, får vel se hvordan de andre sakene er når hjemmsida er oppe og går for fullt.

Men inntil da kunne det vært interessant å vite hva slags produkter det siktes til.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, derfor det plutselig ble mindre å se av dem etterhvert, får vel se hvordan de andre sakene er når hjemmsida er oppe og går for fullt.

Men inntil da kunne det vært interessant å vite hva slags produkter det siktes til.

Jepp, vi ønsker ikke selge ting vi ikke kan stå inne for 100%

Produktene kommer fra Scosche http://www.scosche.com og heter EFX

Vi kommer til å levere alt fra Scosche

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kjøpe et slikt om det ikke er for dyrt .

14000-Cadence_Kabelsett_Open.jpg?PHPSESSID=ff598d534c695ba3f292ae587ac81ef6

6 meter 21mm2 rød strømkabel

1,2 meter 21mm2 blå jordingskabel

5,1 meter RCA/phono kabel, dobbeltskjermet, gullbelagte plugger

9 meter 1,5mm2 høyttalerkabel

3,6 meter 2,5mm2 høyttalerkabel

sikringsholder med 80 ampere sikring

diverse strips og kabelsko

strømfordelingsblokk

batteripolsko

avisoleringstang

1,8 meter gjennomføringsstrøm

600 kr fraktfritt . :rolleyes:

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan levere deg denne pakka:

webshop_bilde?id=48&deleid=55937

4/0AWG Komplett GT Strømforsynings Kit, til 2 stk. forsterkere.

m/WRCA plugger og høytaler kabler.

6 m 4AWG Delvis Gjennomsiktig Briliant Blå strøm kabel.

1 m 4AWG Delvis Gjennomsiktig Briliant jord kabel.

2,5 m 8AWG strømkabel.

2,5 m 8AWG jordkabel.

1 stk. GT Batteri terminal m/lokk.

1 stk. 4 veis GT fordeler blokk.

1 stk. GT ANL IN-Line sikrings holder.

1 stk. 100amp ANL sikring.

1 stk. GT 2-posisjons AGU sikrings blokk.

2 stk. 50amp AGU sikringer.

1 par. 4AWG krymp ring terminal m/sko.

2 par. 8AWG krymp spade terminal m/sko.

5 m 18AWG Fjernkontroll kabel.

1 stk. 4AWG sort snap grommet. (trykk plugg til gjennomføring av kabel til motorrom)

1,5 m split loom. (kabel samler til motorrom)

6 stk. 6" kabel stripps.

2 stk. 16/18AWG Ende konnektorer.

2 stk. 16/18AWG Hun slide terminaler.

IXOS klistremerke i hvit venyl.

til 1998,- fraktfritt.

* 95 Audi A6 2,6l v6

93 opel calibra 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når vi er inne på strømm kabel hva er vits i å ha så feit kabel?

har en på 35mm2, men sikringa er jo bare 0.0001mm2 eller no(overdrivelse)

Å det er ikke snakk om tap i kabel på 5 meter.

Noen som kan forklare?

Hei.

Det er snakk om tap i kabler selv om dem er korte.

Grunnen til at sikringen er så liten er at den skal ryke før kabelen ryker.

Mvh

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at du sikkert ikke tenker det er tap i 5 meter korte kabler er fordi dette vanligvis er noe vi snakker om når det dreier seg om 230volts anlegg.

på 230 volt spiller det ikke noen rolle om man mister en volt eller 3, men når man bare har 12 volt så er det viktig å få flest mulig av de inn på forsterkeren.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hovudgrunnen til stor kabel, er 2: du skal ikke lange veien før du mister mye av V. med tynn kabel, dvs, jo større kabel, dess mindre mister du. noen gang tatt med lysrør nært ei høyspent ledning? den lyser :D, der er poenget. men som han ene lengre oppe sa, på 230v ledningsnett gjør det ikke noe om du mister noen volt eller A, men i bil, leverer en vanlig dynamo som oftest 70A +- så går det en del A til lys, varmeap, "neonlys" og andre duppeditter, også sitter du kansje igjenn med 20-30A til forsterker...... noe å tenke på er en kondesator. på den måten leverer du nok strøm der dynamoen bikker, fks når mann skifter til fjernlys osv. corekt me if am wrong

edit: husk at sikringen dimensjoneres etter kabel. og at større og bedre merker kan ha tynne kabler men alikavell stor mm2, det kommer an på hvor mye stoffet dei bruker leder strøm og hva type isolator dei bruker, sats på et bedre merke :D peace

Lenke til kommentar
Del på andre sider