Gå til innhold

Laga en liten Macromdeksel/logosak i dag

Ranger emnet

Phantom

Anbefalte innlegg

• 2 months later...
hvor mye kan det koste? ca samme størrelse som du har. :)

har du peil på macrom forsterkere btw? har en monoblokk m1a.1000d som lurer litt på hvordan jeg skal bruke :)

Tja, kommer litt ann på.. Om du vil ha en plastblåst en så er det litt mindre arbeid, slipper da å maskere som en gal for å ikke få riper i aluen...

Men tja, ca samme str.. sikkert en hundrings i material (kan ikke garantere det) så er det vel opp til deg hvor mye du er intressert i å betale for arbeidet ;) Må jo orke å gjøre det.. Tar noen timer for å få det bra.

Macrom er ett merke jeg stortrives med, har extreme frontsettet og en m1 4-kanaler. Tja, bruk og bruk, bruk den rett :)

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kommer litt ann på.. Om du vil ha en plastblåst en så er det litt mindre arbeid, slipper da å maskere som en gal for å ikke få riper i aluen...

Men tja, ca samme str.. sikkert en hundrings i material (kan ikke garantere det) så er det vel opp til deg hvor mye du er intressert i å betale for arbeidet ;) Må jo orke å gjøre det.. Tar noen timer for å få det bra.

Macrom er ett merke jeg stortrives med, har extreme frontsettet og en m1 4-kanaler. Tja, bruk og bruk, bruk den rett :)

vel greia er at denmonoblokka har 2 stk. høytaler utganger ... åssen i all verden skal jeg kunne paralellkoble 2 stk. 4ohms elementer inn på den der ?

Hvis du er her så er det 4 bilder av hvordan koble den: http://www.nrg1.com/Lava/Macrom/O_M%20M1A.1000D.pdf

2 ohm på 1 av utgangene

4 ohm på begge utganger

8 ohm på begge utgangene

og den siste som er NOT OK.

jeg vil ha 1000w rms i 2 ohm ! da må jeg paralellkoble 4ohms elementene mine... men trøblete på denne forsterkern ? 2 utganger og så er det monoblokk... merkelig greie...

Jeg har M1A.460 også :D

vel plastblåst er ok :) tja aner ikke jeg... 50kr timen for arb? :P

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel greia er at denmonoblokka har 2 stk. høytaler utganger ... åssen i all verden skal jeg kunne paralellkoble 2 stk. 4ohms elementer inn på den der ?

Hvis du er her så er det 4 bilder av hvordan koble den: http://www.nrg1.com/Lava/Macrom/O_M%20M1A.1000D.pdf

2 ohm på 1 av utgangene

4 ohm på begge utganger

8 ohm på begge utgangene

jeg vil ha 1000w rms i 2 ohm ! da må jeg paralellkoble 4ohms elementene mine... men trøblete på denne forsterkern ? 2 utganger og så er det monoblokk... merkelig greie...

Jeg har M1A.460 også :D

vel plastblåst er ok :) tja aner ikke jeg... 50kr timen for arb? :P

Hm, må sette meg inn i det skjemaet en dag jeg er motivert..

Hehe, for 50kr timen på kveldstid så jobber jeg veeeeeldig tregt kan jeg love deg. Er nok billigere å si 100kr da jeg sikkert jobber tre ganger så kjapt da.. Må nok ha noen hundrelapper totalt sett for å gjøre dette med mindre du skal ha flere da jeg kan "masseprodusere" de.

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 ohm på 1 av utgangene

4 ohm på begge utganger

8 ohm på begge utgangene

Her er nok utgangene paralellkoblet utifra hva jeg kan se i manualen. Ett 4Ohms element på hver utgang vil derfor gi 2Ohm :) Er vel ikke så uvanlig på monoblokker med 2 utganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er nok utgangene paralellkoblet utifra hva jeg kan se i manualen. Ett 4Ohms element på hver utgang vil derfor gi 2Ohm :) Er vel ikke så uvanlig på monoblokker med 2 utganger.

Oki... så 2 stk. 4ohms elementer vil uansett gå i 2ohm her?

Glimrende !

Vel aldri hatt macrom før...ei heller har jeg hatt monoblokk.. og så er jeg faen meg 25 år... tragisk men sant.. hehe

Phantom:

3-400kr ca da?

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende !

Vel aldri hatt macrom før...ei heller har jeg hatt monoblokk.. og så er jeg faen meg 25 år... tragisk men sant.. hehe

Phantom:

3-400kr ca da?

3-400 er helt oki.

Men må nesten ta det enten i neste uke eller etter ferien min... Om du trenger den kjapt og godtar en som ikke er helt clean (er litt støvete og slikt) så kan jeg alltids kvitte meg med den jeg har... Vurderer å lage et par til frontsettet mitt..

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende !

Ser slik utifra manualen. Var en veldig knotete måte å fremstille det på der :) Jeg fylte forresten også 25 før jeg fikk monoblokk :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki. da regner jeg 1000D problemet for løst :) håper det trøkker bra i golfen :D

vel har ikke vurdert monoblokk før nå jeg... de jeg har hatt lyst på har vært så sykt dyre :( men fikk denne pluss M1A460 for 3500kr så da fant jeg ut at dette skulle jeg ha!

Takk for litt offtopic;)

Phantom nei det er igrunn ikke noe som haster... skal ikke ferdig stille bilen før om minst 1mnd.

:)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider