Gå til innhold

Xedos 9

Ranger emnet


Mortenf

Anbefalte innlegg

Som en hver god Mazda fan, har fattern etter mange års drømming fått oppfylt sin store drøm! Xedos 9.. 2.5 liter, skinn, AC, 17 tommers BBS, Bose anlegg og mere til!

 

Siden vi vet at det er mange på dette forumet som har gode kontakter i Mazda systemet lurte vi på en ting. Det fulgte ikke med noen instruksjonsbok. Selgeren sa også at dette ikke fantes til Xedos. Jeg vet derimot at det finnes til Millenia (samme bilen solgt i statene)

Det vi selvfølgelig lurer på er om det faktisk finnes instruksjonsbok til denne bilen? Saken er ikke det at vi absolutt trenger det, har hatt et tosifret antall Mazdaer, så hva de forskjellige knappene gjør er ikke noe problem. Vi har i midlertidig lyst på boka som et "samleobjekt" og fordi.. fordi.. vi har en syk besettelse med Mazda!

 

Er det noen som vet dette?

 

(Skal se om vi klarerå få lagt ut noen bilder til uka også)

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

 

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en hver god Mazda fan, har fattern etter mange års drømming fått oppfylt sin store drøm! Xedos 9.. 2.5 liter, skinn, AC, 17 tommers BBS, Bose anlegg og mere til!

 

Siden vi vet at det er mange på dette forumet som har gode kontakter i Mazda systemet lurte vi på en ting. Det fulgte ikke med noen instruksjonsbok. Selgeren sa også at dette ikke fantes til Xedos. Jeg vet derimot at det finnes til Millenia (samme bilen solgt i statene)

Det vi selvfølgelig lurer på er om det faktisk finnes instruksjonsbok til denne bilen? Saken er ikke det at vi absolutt trenger det, har hatt et tosifret antall Mazdaer, så hva de forskjellige knappene gjør er ikke noe problem. Vi har i midlertidig lyst på boka som et "samleobjekt" og fordi.. fordi.. vi har en syk besettelse med Mazda!

 

Er det noen som vet dette?

 

(Skal se om vi klarerå få lagt ut noen bilder til uka også)

 

 

Hei.

 

Grattis med ny fin-bil.

 

Har sikkert en slik. Men har jeg en, så får du den ikke blah ...for jeg er mer gira på Mazda en deg assman m'm

 

Skal sjekke når jeg kommer hjem i Mazda-biblioteket mitt.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da som bare pokker!

Da har selgeren pratet usant.. Har du en ekstra må du bare si ifra!

 

Bilen er forresten en 98 modell, veldig mørk blå med absolutt alt utstyr det var mulig å bestille den gangen den var ny, til og med kromlister med graverte mazdalogoer, matter med innsydd xedos logo, kromspeil (!), ekstra kromlister rundt vinduene, større eksoshaler i krom... +++ Skal se om vi får lagt ut noen bilder av gliset i dag eller morgen, tok noen i går, men må få lagt dem inn på data først.

 

PS. Fatterns overgang til Xedos førte til at hans gamle 89 929 GLX måtte selges.. Til meg selvfølgelig! Kan jo ikke kvitte oss med en Mazda! Så nå har jeg en 80 RX7 som står til oppussing og en 929 som trenger litt TLC!

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

 

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da som bare pokker!

Da har selgeren pratet usant.. Har du en ekstra må du bare si ifra!

 

Bilen er forresten en 98 modell, veldig mørk blå med absolutt alt utstyr det var mulig å bestille den gangen den var ny, til og med kromlister med graverte mazdalogoer, matter med innsydd xedos logo, kromspeil (!), ekstra kromlister rundt vinduene, større eksoshaler i krom... +++ Skal se om vi får lagt ut noen bilder av gliset i dag eller morgen, tok noen i går, men må få lagt dem inn på data først.

 

PS. Fatterns overgang til Xedos førte til at hans gamle 89 929 GLX måtte selges.. Til meg selvfølgelig! Kan jo ikke kvitte oss med en Mazda! Så nå har jeg en 80 RX7 som står til oppussing og en 929 som trenger litt TLC!

 

 

Hei.

 

Er det en Miller motor i den? Eller "vanlig" KL motor?

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke en Miller motor i den, ble faktisk frarådet av selgeren å kjøpe denne. Husker ikke motorkoden akkurat nå, men jeg mener at det er noenlunde samme motoren som i 626 V6 (har hatt 2 sånne før). Har bare tatt en kjapp titt under panseret. Det er i alle fall et litt annet innsug, men jeg regner med at grunnkonstruksjonen er den samme.

 

Den er imidlertidig ikke kjapp i det hele tatt, mer cruiser. 626`en var jo faktisk skikkelig kjapp og turtallsvillig. Nå skal det sies at Xedos`en er en god del tyngre og større, og så har den jo selvfølgelig automat.

 

Bilen er for øvrig solgt ny i Norge, som nummer 5 (!) bil til en eller annen direktør.

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

 

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!

 

De bilene der er utrolig fine. Har prøvd å få min egen far til å kjøpe en Xedos 9, men han var veldig skuffa over plassen i bilen, synes den var alt for liten til å være "så stor" :rolleyes:

 

Familien her hjemme digger også Mazda. Far kjører sin Mazda nr. 5, en 6'er, mens bror har en 626 V6.

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår