Gå til innhold

enten bass eller frontsett... ny spiller?

Ranger emnet

kzn

Anbefalte innlegg

vanskelig å finne en beskrivende tittel på innlegget men problemet er som følger:

Jeg har frontsett (rockford 13cm) og subwoofer(infinity kappa) koblet på en forsterker.

men for at det skal dunke bra i subben må jeg ha på "loud" på cs spilleren, og da blir det for mye bass i fronthøyttalerene så de høres ut som orginale papp høyttalere... så jeg må ha enten bass eller bra lyd, på en måte

hva kan jeg gjøre for å få det til begge delene... har justert ned bass og sensitivity på frontsettet men da hører jeg nesten ingenting og jeg vil jo ha høy lyd i tillegg til bass.

så spørsmålet er som følger: må jeg ha en cd spiller med egen subwoofer utgang? i tilfelle hvilken?

eller en forsterker som kan gi mye bass uten at jeg må ha på "loud" ....

håper noen har synspunkter på dette

- 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX

x 1992 Opel Vectra A 1.8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså: du har en stereo forsterker der front settet og subbe er koblet på? isåfall så må du sette en filter til frontsettet så de ikke får de laveste frekvenser. En enkelt bipolar kondesator i serie med hver kanal på frontsettet skulle være nok, verdien får du regne ut men det blir vel rundt 220 mikrofarads, selv har jeg fått best respons med 100-150mikrofarads kondis, men teoretisk skulle den deling være for høyt.... :rolleyes: -forutsetter at elemtene er 4 ohms da!

ellers sett en spole i serie med subben, verdien må du også regne deg ut ifra delefrekvensen du ønsker.... er forsterkeren koblet som "trimode"?

best å skaffe seg en 4 kanaler med innebygd delefilter eller en forsteker til med delefilter eller separert AKTIV delefilter.

mvh

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider