NaitSirhC Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Funnet ut at jeg skal ha disse 2 forsterkerene, i hvertfall 2 kanalern først. 4Kanalern: http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=1079 2 Kanalern: http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=656 Spørsmålet er som lyder.. hvor stor strøm kabel trenger jeg til herlighetene og hvor stor sikring ? Siter 1997 Toyota Celica (x)1990 Mazda 323f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 skal du ha batteri bak? eller kun foran? skal du kun ha foran så ville jeg lagt opp 50mm2 med en gang så er du sikret til evt fremtidig utbygging:) holder nok med 150a sikring hvis du skal ha 50mm2:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TLAudio Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Funnet ut at jeg skal ha disse 2 forsterkerene, i hvertfall 2 kanalern først. 4Kanalern: http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=1079 2 Kanalern: http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=656 Spørsmålet er som lyder.. hvor stor strøm kabel trenger jeg til herlighetene og hvor stor sikring ? Her har jeg fått på oungen før.. Brukte tidligere 5mm2, som jeg fikk så øra flagra her på forumet for.. Så.. Jeg kontakta Anders Fleicher og fikk kjøpe 50mm2, og den følger det med 250 Amp sikring på. Det var litt i meste laget og man kunne fint bruke 150 Amp på den. MEN som han sa, det kommer litt an på strømforbruket bak i bilen.(Forsterkere etc) Bruker selv punch forsterkere, og jeg skal sette inn en 150 Amp automatsikring på dette. Fra batteri til sikring (150 Amp), fra der til kondensator i bagasjen(fortsatt 50mm2), fra kondis til strømfordeling med sikringer(50mm2), så fra sikringene til forsterkerne;35mm2 med sikringer. Bruker også 50mm2 fra karosseri til jordingskinne, og 35mm2 fra skinna inn til forsterkerne.. Dette er bare et tips! Siter Jan Ove Liseth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NaitSirhC Skrevet Mars 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 skal bruke batteriet forran som foreløpig er originalt, det skal vel byttes så jeg fort jeg får noen få grå =) men vet ikke helt om det er plass til 50mm2 i bilen min :p under lister osv. Siter 1997 Toyota Celica (x)1990 Mazda 323f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 det er alltid plass:) er det ikke plass så lager man plass:) har aldrig hatt noen problemer med å legge 50mm2 i noen biler jeg har vært borti:) eneste kan være gjennon torpedoveggen, men det gjelder jo alle dimensjoner:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NaitSirhC Skrevet Mars 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 heh, ok. skal spørre om å få lov til å låne en 50mm2 kabel så jeg faktisk kan sjekke om det er plass i bilen, hehe. ellers så blir det vel ett sted mellom 24-35mm2 Siter 1997 Toyota Celica (x)1990 Mazda 323f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 det er lurt:) holder nok lenge med 25-35 også, men ofte så han man en tendens til å bygge ut etterhver:) å da er det lurt å ha litt ekstra:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NaitSirhC Skrevet Mars 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 ja.. ting har en tendens til å ikke bli som du hadde trodd. sa til meg sjøl at jeg ikke skulle ha anlegg for mer enn 3000kr totalt. nå byner jeg å nærme meg 15000 så, hehe :) Siter 1997 Toyota Celica (x)1990 Mazda 323f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 ja der ser du:) mye vil ha mer:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TLAudio Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 ja der ser du:) mye vil ha mer:) Og fanden vil ha fler!! :):roll: Siter Jan Ove Liseth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf4 Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 ja..ting har en tendens til å ikke bli som du hadde trodd. sa til meg sjøl at jeg ikke skulle ha anlegg for mer enn 3000kr totalt. nå byner jeg å nærme meg 15000 så, hehe :) Ja er det ikke herlig.Mitt fra max 15000.- og nå ........................ det stopper ikke.hehehehe. Siter Pioneer - Audison Vrx - Focal Utopia - Stinger Expert Progressive Trance Golf 4 :eddie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg