torjusr Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 I min rav4 så kommer det en uling når jeg kjører i 5te gir, er dette farlig! og hva kan eventuelt være feil? kan det hjelpe å bytte girkasse olje? er dette en vanskelig jobb å gjøre selv? takker for alle svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Luudedude Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Farlig og farlig.....kan fort bli dyrt i all fall! Hvis det er for lite olje på kassa har ikke lagrene det godt og det kan ende med havari. Det er dyrt!!!!! Prøv først og bytte girolje du, har aldri gjort det på en rav før men det burde da ikke være no stort problem! Står antagelig i instruksjonsboke di hvor tappe og påfyllings skruen er. Sørg for å få tak i riktig olje, tapp ut den gamle og fyll på ny til det renner ut av påfyllingshullet! Se etter at det ikke lekker ut av noen simringer eller lignende! Hvor mye er bilen gått foresten, syns det var tidlig for en rav å få girkasse trøbbel alt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torjusr Skrevet Mars 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 bilen har gått 107000 er en 1995 modell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Når vet ikke jeg hva RAV er men har vært borti mange kasser som uler og det er ikke fint... Noen uler om det er lite olje, andre uler pga ren slitasje. Sjekk olja evt bytt den. På de fleste bilene er det en stor tappeplugg under, og en fylleplugg på siden som det skal fylles på helt til det renner over. Men sjekk dette for å være sikkert... Du kan prøve en QMI behandling på girkassa. Da legger det seg teflon der det er mest friksjon. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg