Gå til innhold

Rx-7

Ranger emnet


soNiXx

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen veit sånn ca pris på en ny RX-7 til Norge , fra enten Japan eller Tyskland?.

 

Noen sider dere har som dere vil dele med meg? ;)

Lurer på en, og må bare skjekke ut litt først!

 

Om dere har noen tips, så bare kom med de! Takker og bukker for alt! :rolleyes:

 

- soNiXx

- 04" VW Golf 5

x 98" Nissan N15 Almera

x 83" Audi 80 CL

x 89" VW Caravelle Coach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lurer på om noen veit sånn ca pris på en ny RX-7 til Norge , fra enten Japan eller Tyskland?.

 

Noen sider dere har som dere vil dele med meg? ;)

Lurer på en, og må bare skjekke ut litt først!

 

Om dere har noen tips, så bare kom med de! Takker og bukker for alt! :rolleyes:

 

- soNiXx

 

Ny får du ikke tak i!

 

Derimot kan du sikkert få importert en fra Mindor, se Aukrabiloppretting

Eller Frank Ove, se etter mazdafun på forumet

TP racing har vel hentet biler før..

 

Jeg vet at det står en japansk en som er ombygd til venstreratt hos Simtechracing.no

 

Prisene ligger fra 3000 kroner for en dårlig første gen i USA.

For en andre generasjon må du regne med å betale fra ca 50 lapper til rundt 100 000 for et strøkent eksemplar fra 91.

En 3.gen må du ut med ca 150 000 til 250 000 ferdig registrert inn i landet, alt etter som du velger høyre/venstreratt og stand selvfølgelig!

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

 

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så meget! :)

Skal ta og kikke litt rundt nå.. Har ikke satt noen grense på om det skal være høyre eller venstreratt, men tar det som det kommer egentlig. Må prøve og få dratt inn en rx-7 til høsten , rett etter sommern :)

 

Så du mener sånn ca pris , ligger på mellom 50 - 120k for en helt grei RX-7 fra enten Japan ell tyskland, til Norge?

 

Skal kikke litt på nettet nå ;)

 

- soNiXx

- 04" VW Golf 5

x 98" Nissan N15 Almera

x 83" Audi 80 CL

x 89" VW Caravelle Coach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat funnet noen 91 - 93 Modeller... De lå på rundt 50 - 90k fra Japan, også så jeg noen fra Tyskland. Noen som har noen fler sider der jeg kan kikke litt? :)

 

Hva ville dere valgt av Høyre eller Venstrekjøring? , har snakka med noen som sa om man hadde Høyrekjørt bil, blir det ikke noe stress og kjøre med etter noen turer. Men om jeg får tak i venstrekjørt, så er jo selvfølgelig dette bedre...? vil jeg tro?

 

Kom med forslag, eller ting jeg burde vite underveis.. er på jakt etter en Snill kar, som kan hjelpe meg med Import :) hehe..

 

Da var det middag ;)

 

- soNiXx

- 04" VW Golf 5

x 98" Nissan N15 Almera

x 83" Audi 80 CL

x 89" VW Caravelle Coach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God idê ;) er mulig jeg har en annen kar som også skal ha en. Eventuelt må de importeres fra Japan eller Tyskland. Billigere der har jeg hørt.

 

3 blir vel bedre enn 2? ;)

 

Men høres bra ut :)

- 04" VW Golf 5

x 98" Nissan N15 Almera

x 83" Audi 80 CL

x 89" VW Caravelle Coach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en smal sak å ha høyrerattet bil. Og hvis du bruker pengene du sparer ved å kjøpe en bil med rattet på "feil" side på trim osv isteden, så vil du få betydelig mere moro for pengene.. Men det er bare min mening.

Jeg gjør det slik akkurat nå i så fall.. ;)

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en smal sak å ha høyrerattet bil. Og hvis du bruker pengene du sparer ved å kjøpe en bil med rattet på "feil" side på trim osv isteden, så vil du få betydelig mere moro for pengene.. Men det er bare min mening.

Jeg gjør det slik akkurat nå i så fall.. ;)

 

Ikke aktuelt. Jeg har et nokså stort budsjett, så trim blir det uansett ;)

Turid Laila, Pondus og Jokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyrestyrte biler er sikkert kjekt for kjeivhendte, men ikke for meg. Har kjørt et par-tre biler med rattet på "feil" side, og synes ikke det var noe å rope hurra for. Det er nok en tilvenningssak.

 

Det blir en venstrerattet RX-7 på meg :)

 

Da må du også betale mer! En høyrerattet bil kommer seg på mellom 30 000 og 50 000 mindre enn en venstrerattet. Sånn er det desverre bare.. USA er vel den billigste landet å kjøpe 3.gen fra, dersom du absolutt må ha rattet på venstresiden.

 

Kan forresten nevne at mesteparten av det som kommer av importbiler fra Japan, er i særdeles god stand! Dels fordi de har et sært avgiftssystem der borte som gjør at bilene blir dyrere med årene, og dels fordi de virkelig tar vare på bilene sine! Dette gjelder i alle fall de bilene fra Japan jeg har hatt den ære å sett:)

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

 

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Jeg har lyst på en Høyrerattet bil. Burde ikke bli noe problem og bli vandt til det?. Mer penger til andre ting som er viktig.. hehe.

 

VeilSide bodykit, og Felger blir vel prioritert når den kommer til landet. Deretter Lakkering.

 

Jeg tror Japan og Tyskland blir Billigst og importere fra.. Noen forslag?

 

Flott med tips og linker! skal kikke mer på dette når jeg kommer hjem! ;)

 

[Off Topic:]

Noen av dere som bor i Larvik/Staverns området, eller skal hit til sommeren? Si ifra! ;) :titties:

- 04" VW Golf 5

x 98" Nissan N15 Almera

x 83" Audi 80 CL

x 89" VW Caravelle Coach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår