gti_16v Skrevet Mars 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 Tenkte jeg skulle få renset skikkelig ut av bilen og får fikset opp dørken, tatt ett rust hull og lagt på ny beskyttelse o.l. Er det noen som vet hva det er som ligger under lakken, og som vet om en grei måte å få det bort på? Er noe gummi greier. Eller må det skrapes/slipes av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet Mars 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2005 Det hvite? laget som kommer frem når du pusser på orginalfargen mener du? før du når metallet? Uansett; kan ikke svare deg på hva det er for noe, men med båndsliper/negerkuse får du det vekk=)=) Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gti_16v Skrevet Mars 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2005 Nei er svart, muligens det er noe asfalt plater eller noe slikt, men virket mykere på en måte. Men får vel bare slipe/pusse/skrubbe det vekk. Noen som har noen tips om hva jeg bør legge på etter at jeg har renset og sveiset? Har kjøpt inn tectyl, men leste en plass at tectyl bare gjør det verre. Noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Skrevet Mars 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2005 jau.. har gjort noe av det samme som du skal til på tror jeg... det gugget mellom lakken og metallet er til lyddemping eller noe tror jeg.. har ikke så masse igjen av det jeg,så har isolert hele bilen på nytt jeg.. mye mindre støy nå en før:) Siter Sjarmedes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gti_16v Skrevet Mars 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2005 Brukte du noen spesiell metode som gjorde det enklere å få bort svineriet, eller var det pussing/sliping? Hva gjorde du etterpå, la du på rustbeskyttelse? Hva hadde du i såfall på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Skrevet Mars 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2005 tynner eller silikon fjerner tror jeg.. husker ikke helt.. jeg pusset /matta ned jeg... så lakkerte jeg.. hadde hele bilen i biter for og lakkere da;) Siter Sjarmedes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gti_16v Skrevet Mars 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2005 ok får se hva jeg får skaffet i morgen da, rekker forhåpentligvis jernvare sjappa før den stenger visst den er åpen idet hele tatt da :-p Takk for hjelpen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RayBay Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Ang. rustbeskyttelse. Hva brukere dere? Skal pusse vekk litt rust på bilen og lurer på hva jeg bør ha på før jeg lakkerer den delen. Noen som har noe å anbefale? Siter Audi 80 -VW Golf III VR6 -VW Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gti_16v Skrevet Mars 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Har hakket vekk all gummien nå, og skal puse ned på metallet i morgen, så blir det å sveise en par-tre rust områder før jeg starter med å legge på ny beskyttelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg