Gå til innhold

Ønsker bilder på Volvo 142 med JP felger

Ranger emnet


marius242R

Anbefalte innlegg

Skal pikadø ikke ha meg noe annet enn Volvo. Ser bare på 240. er jo 2-3cm tykk stålbjelke i døra. Ikke mange gamle biler som har det.

 

Volvo var jævlig trygg på 80 tallet i forhold til de fleste andre biler som ble produsert men send en orginal 240 på en NCAP-test, i dag så skal du se... Kanskje den er heldig og får to stjerner.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo var jævlig trygg på 80 tallet i forhold til de fleste andre biler som ble produsert men send en orginal 240 på en NCAP-test, i dag så skal du se... Kanskje den er heldig og får to stjerner.....

 

Kupèen på volvo er *jævlig* trygg.

 

Det er godt mulig at en orginal volvo ikke hadde fått fem stjerner, men det er nye faktorer som spiller inn nå, som:

* fotgjenger sikkerhet

etc.

 

Men, det jeg kan si, som er litt morsom historie:

En bekjent av meg, kjørte en flett ny peugot med glasstak..

Den hadde også skinn-intr., etc.

 

Men, vet dere hva hun fremhevet som stilig?

Den hadde "tikk tikk" beltevarsler(!)

 

Når fikk volvo det?

Jeg regner med det var i 75' elns!!!

Euro NCap trekker nå de bilmerkene i stjerner, om de ikke har slik beltevarsler.

 

Men dog, den peugot'en hadde ikke på førersete, slik som volvo sin "vekt-bryter" har.

 

volvo for life

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja volvo 240 er trygg.

Stiv som et spett sånn som biler skal vere.

 

Om 240 får 2 eller 5 stjerner på ncap test er totallt likegyldig.

 

En Toyota Corrola med 4 stjerner trenger ikke å vere tryggere en en 240 med2.

 

KRASJER du med korolaen i 70km7T I EN FJELLVEGG så kommer karosseritet til å presses sammen og personen som sitter inni,......ja bloodspruten kommer til å stå ifra oslo til kr.sand. Testikklene kommer til å trille bortover veien og sannsyneligvis få fartsbot i 80 sonen vis snuten har kontroll.

 

Så kommer brannvesnet og bruker di sløve sysaksene til mora si og kilppe a-stolpene i to. Drar bilen i to og vinsjer ut den livløse tøyfilla som sitter inni.

 

 

 

Krasjer du med en 240 så flytter fronten seg 50cm. Du får et bråstopp i 0,1sec og vis ikke du har fått en så kraftig nakkesleng at hodet ditt er på bølgelnengde med pikken, ja da vil jeg påstå at du kan gå spasere ut som at ingenting har skjedd.

 

 

Ja det eneste som er litt jævlig er at du dagen før vaska bilen på shell og betalte 50kr for det.

 

 

Krasjer en 240 og en 5stjerners bil Så står radiatoren på 240 så langt inni neseborene på den uansvarlige idioten som i god tro leste "motor" for å inne ut hvilken bil som var sikker.

 

 

Ingen bil lurer seg unna fysikkens lover. en tung bil vil alltid. Les på nytt svaksynete idiot ALLTID vere bedre en en lett bil i frontkolisjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja volvo 240 er trygg.

Stiv som et spett sånn som biler skal vere.

 

Om 240 får 2 eller 5 stjerner på ncap test er totallt likegyldig.

 

En Toyota Corrola med 4 stjerner trenger ikke å vere tryggere en en 240 med2.

 

KRASJER du med korolaen i 70km7T I EN FJELLVEGG så kommer karosseritet til å presses sammen og personen som sitter inni,......ja bloodspruten kommer til å stå ifra oslo til kr.sand. Testikklene kommer til å trille bortover veien og sannsyneligvis få fartsbot i 80 sonen vis snuten har kontroll.

 

Så kommer brannvesnet og bruker di sløve sysaksene til mora si og kilppe a-stolpene i to. Drar bilen i to og vinsjer ut den livløse tøyfilla som sitter inni.

 

 

 

Krasjer du med en 240 så flytter fronten seg 50cm. Du får et bråstopp i 0,1sec og vis ikke du har fått en så kraftig nakkesleng at hodet ditt er på bølgelnengde med pikken, ja da vil jeg påstå at du kan gå spasere ut som at ingenting har skjedd.

 

 

Ja det eneste som er litt jævlig er at du dagen før vaska bilen på shell og betalte 50kr for det.

 

 

Krasjer en 240 og en 5stjerners bil Så står radiatoren på 240 så langt inni neseborene på den uansvarlige idioten som i god tro leste "motor" for å inne ut hvilken bil som var sikker.

 

 

Ingen bil lurer seg unna fysikkens lover. en tung bil vil alltid. Les på nytt svaksynete idiot ALLTID vere bedre en en lett bil i frontkolisjoner.

 

Sant så sant.. er ikke altid "testene" som forteller nøyaktig.. det er bilens konstruksjon.. et godt eksempel på 240, har du i dørene.. front og bak støt fanger.. som har slike "støt-dempere".. vet ikke helt hva dem hjelper på men .. ser vertfall mye sikkerhet i bildet:) Og når du "tapper" på karosseriet.. så kommer det dunk dunk.. ikke klank klank.. Det er et veldig godt tegn :)

 

Volvo for life :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant så sant.. er ikke altid "testene" som forteller nøyaktig.. det er bilens konstruksjon.. et godt eksempel på 240, har du i dørene.. front og bak støt fanger.. som har slike "støt-dempere".. vet ikke helt hva dem hjelper på men .. ser vertfall mye sikkerhet i bildet:) Og når du "tapper" på karosseriet.. så kommer det dunk dunk.. ikke klank klank.. Det er et veldig godt tegn :)

 

Volvo for life :)

 

240`n kommer faktisk veldig bra ut her.. Crashtest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant så sant.. er ikke altid "testene" som forteller nøyaktig.. det er bilens konstruksjon.. et godt eksempel på 240, har du i dørene.. front og bak støt fanger.. som har slike "støt-dempere".. vet ikke helt hva dem hjelper på men .. ser vertfall mye sikkerhet i bildet:) Og når du "tapper" på karosseriet.. så kommer det dunk dunk.. ikke klank klank.. Det er et veldig godt tegn :)

 

Volvo for life :)

 

hehe.. vi sparka i døren på en 242. dunk sa det.. så gjorde vi det samme med en golf 1.. hørtes mest ut som om hele døra sku dette av :D

 

edit: når vi snakker om hvor sikker en bil er så er det vel revnende likegyldig om hvor skadd en fotgjenger blir om han/hun blir påkjørt. er jo hvor store muligheter du har for å overleve en front mot front kollisjon eller utforkjøring som teller her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. vi sparka i døren på en 242. dunk sa det.. så gjorde vi det samme med en golf 1.. hørtes mest ut som om hele døra sku dette av :D

 

edit: når vi snakker om hvor sikker en bil er så er det vel revnende likegyldig om hvor skadd en fotgjenger blir om han/hun blir påkjørt. er jo hvor store muligheter du har for å overleve en front mot front kollisjon eller utforkjøring som teller her..

 

"Jobb-bilen" min.. Det er en Toyota Yaris... Når man smeller dørene (noe man må gjøre for ellers går dem ikke igjen) Så hører man "klaaang".. Og når du tapper på karroseriet, så er det ikke dunk, ikke klang.. Men det er som å tappe på en tom boks med joykaboller.. Skulle faen ikke trutt at den var så "tynt" laga.. kan jo faen ikke være trygt for en halv en.. Er jo riktig nok airbak, men hvor vil den se ut i en eventuell front kolisjon??

 

Etter jeg har vært på jobb, og setter meg i volvo vogna mi, og skal ha igjen døra, så er det av og til jeg glemmer meg, og smeller igjen.. Da SMELLER det.. :rolleyes:

 

Kjører du av veien med en volvo, da dør du ikke pga. krasjet, men fordi du blir ristet til døde inni uhhmmwhat?

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår