Gå til innhold

ØkonomiProsjekt Golf Mk2

Ranger emnet


Phantom

Anbefalte innlegg

Etter ca 6mnd uten stereo begynner suget etter å bygge igjen å melde seg.. Sist med dyre komponenter fra Audison/Focal/Cadence, denne gangen så billig som mulig, men ett prosjekt over tid der jeg tar ting etterhvert og kjøper ting på sikt... Er etter disse mnd vant til å kjøre uten lyd så har ingen hast.

 

Tar sikte på en 12", en firekanaler, frontsett og spiller. Hvilke komponenter som blir brukt er enda på planleggingsstadiet.

 

Skal holde tråden oppdatert med bilder underveis. Ønsker innspill/tips/triks underveis.

 

Tankene mine nå er enten glassfiber bak, eller treverk dekt med skinn/stoff.

 

Legger ved ett bilde av forrige installasjon, vel og merke en hurtigsak gjort på et par kvelder, skal ta MYE lenger tid denne gangen

 

Tempstereofix.jpg

 

Og her er bilen det skal bygges i

 

side.jpg

 

Kom meget gjerne med tips allerede nå!

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres interessant ut, hva er det du anser som budsjet, og skal dette være orientert mot ren SQ eller mer SQL?

Skal du kjøre ett merke eller en miks av det beste en får for en billig penge?

 

Tips til utstyr kan jo være Peerless og DynaBel fra Eltek, samt budsjettserien til Soundstream.

 

Kunne tenkt meg å sett hvordan et oppsett av Lil' Wonder forsterkere, SPL subber og Xtream komponenter ville greie.

 

Tror du får mye for pengene begge steder her.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Økonomiprosjekt ja... Er vel pristak på 20000,- for alt sammen...Veil. pris

 

Macromsettet: 4990,-

Forsterkeren: 3990,-

= ca 9000,-

 

Så kommer vel Extreme subben til ca 4000,-

Spiller til mellom 5-7000 og da er vi på rundt 20000,-

 

Prøver og å tyne kabler og koblingsmateriell inn i dette..

 

 

Med andre ord, lavest pris for mest mulig lyd, men ikke så altfor dyrt

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økonomiprosjekt ja... Er vel pristak på 20000,- for alt sammen...Veil. pris

 

Macromsettet: 4990,-

Forsterkeren: 3990,-

= ca 9000,-

 

Så kommer vel Extreme subben til ca 4000,-

Spiller til mellom 5-7000 og da er vi på rundt 20000,-

 

Prøver og å tyne kabler og koblingsmateriell inn i dette..

 

 

Med andre ord, lavest pris for mest mulig lyd, men ikke så altfor dyrt

 

hehe oki.......... tenkte du skulle ha billig anlegg jeg .. :P

har hatt mye anlegg igjennom åra å det dyreste har vel kosta 17k nytt..

 

nå har jeg endelig påbegynt mitt hittils råeste prosjekt men alt jeg putter inn av stereo har jeg kjøpt brukt... foruten ett frontsett (bruker 2) ;)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe oki.......... tenkte du skulle ha billig anlegg jeg .. :P

har hatt mye anlegg igjennom åra å det dyreste har vel kosta 17k nytt..

 

nå har jeg endelig påbegynt mitt hittils råeste prosjekt men alt jeg putter inn av stereo har jeg kjøpt brukt... foruten ett frontsett (bruker 2) ;)

 

Heh, problemet med meg og bilstereo er at jeg alltid vil ha mer og mer, nå har jeg vært uten i 6 mnd så det skal bli godt med lyd igjen, selv om det sikkert tar noen mnd før jeg er klar for å teste det..

 

For å svare på spm til jalla; Jeg prioriterer kvaliteten på lyden foran mest mulig desibel. (Kunne kanskje misforstås litt når jeg tidligere skrev mest mulig lyd for minst mulig penger).

 

--

 

Så når påsken er over går jeg vel igang med å lage dørsider, tror de blir i mdf trekt med skinn. Kan hende de blir i glassfiber, men tviler.

 

Begynner og på bagasjerom og lager kasse i reservehjulsbrønnen osv. Har en god plan om hvordan dette skal bli.

 

Så tar sikte på å få kjøpt spiller og sub snarest.

 

Men så er det ett lite men i alt dette, og det er at bilen min muligens blir solgt i løpet av neste uke og da blir det ett nytt prosjekt;) Så starter ikke på noen montering før den saken er avklart.

 

Fant denne http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=700070

Hadde vært herlig å gitt den ett nytt strøk lakk med en eller annen effekt, noen gromme felger og trekt stolene i lyst skinn... For så å bygge bilstereo i. Hadde i alle fall blitt unikt;)

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår