Gå til innhold

Hvilken "utdanning" skal man velge?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg er nå snart ferdig med siste året allmenn og er Dritlei alt som har med skole å gjøre atm! Jeg hadde planer om å søke meg inn som tollaspirant :) men det viste seg at man måtte ha fullført førstegangstjeneste for å kunne gå det :/ Politiskolen er ikke før man er 20 år :(

 

Som dere skjønner, en utdanning som man ikke bare sitter på skolebenken/forelesninger... Jeg vurderte noe vekter greier, kan vel ikke kalle det utdanning kanskje, men bare for å ha noe gjøre... Har dere noen ideer på hva jeg skal gjøre? Helst ikke så lang, helst mye praksis, etc, IKKE som skole liksom, heh ;)

 

takker for ALL respons!

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen her. Da jeg var på din alder var jeg møkklei den forbanna skolen. Etter endt videregående fullførte jeg siviltjeneste nettopp på en skole! For første gang i livet var skolen morsom, når man bare fikk være bak kateteret selv :)

 

Jeg fikk såpass bra tilbakemelding fra lærerne at jeg ble tilbudt videre jobb som assistentlærer ved skolen, hvilket jeg takket ja til.

 

For å gjøre en lang historie kort, jobber jeg nå som næringsdrivende og kjører rally i Gr.N på si.

 

Man trenger ingeh lang utdannelse (ingen utdannelse i det hele tatt egentlig) for å lykkes i livet. Det essensielle er å trykke på de riktige knappene m'm

Turid Laila, Pondus og Jokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå snart ferdig med siste året allmenn og er Dritlei alt som har med skole å gjøre atm! Jeg hadde planer om å søke meg inn som tollaspirant :) men det viste seg at man måtte ha fullført førstegangstjeneste for å kunne gå det :/ Politiskolen er ikke før man er 20 år :(

 

Som dere skjønner, en utdanning som man ikke bare sitter på skolebenken/forelesninger... Jeg vurderte noe vekter greier, kan vel ikke kalle det utdanning kanskje, men bare for å ha noe gjøre... Har dere noen ideer på hva jeg skal gjøre? Helst ikke så lang, helst mye praksis, etc, IKKE som skole liksom, heh ;)

 

takker for ALL respons!

 

et år i forsvaret kan vere fint og det kan vere dritt, kommer alt ann på kor man havner og ka man gjer det til sjølv.....en ting er sikkert, er plenty med kurs du kan ta og deriblant kan du ta Vekter-kurs, heilt gratis.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye lurt her nå :)

 

Problemet er jo at jeg ikke vet om jeg blir tatt inn i førstegangstjenesten eller ikke :rolleyes:

 

Noen som vet noe mer om vekter yrket? Er det noe særlig? Hvordan er lønnen? (jeg går ut fra at det varierer sikkert MYe, men bare en liten pekepinn kanskje..)

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår