jannis Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 lurte på om det var noen her som kunne hjelpe meg med ett svar på hvor jeg kunne fått tak i sinter clutch til bme E30... sitter 318i motor i den nå... men clutchen må i minstefall tåle en 325 motor... har sjekka med be 4 you... men de hadde ikke... og kunne heller ikke svare opå hvor jeg kunne få tak i det... noen som vet?? Siter BMW er best! enkelt å greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Clutch og Brems på Alnabru :) De lager ;) Kjøpte min der. 3700,- for Racing trykkplate og Racing disk. Tåler 460 nm, og tviler på at en 325 motor har såpass :) Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jannis Skrevet Mars 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 det er sant... hvor mye ga du får jobben da? eller bytta du selv? Siter BMW er best! enkelt å greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 De lager ny sinterclutch til deg for 3700,-. Jobben med å skifte vet jeg ikke hvor mye dem tar for. Skifta selv Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jannis Skrevet Mars 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 mye jobb å skmifte den selv eller? Siter BMW er best! enkelt å greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Njaa, er da litt :) Men gjør det samtidig som jeg har motoren i 1000 biter for å skifte en god del annet :) Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Enklere å skifte på din, da den har rwd.. Bare av med mellomaksel og ut med girkasse det. Ikke noe big deal :) Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 KRB har kanskje. Men trenger du virkelig sinter? Hvis du kjøper det fordi det er "kult" å ha, kommer du til å angre.... Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilskalle Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Er en sinter helt av/på, må man burne uansett når man kjører igang? hvor ille er det egentlig? -Krissa Siter Bil er livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Er nok ikke mange centimetere med sluring før du har fullt grep ;) Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jannis Skrevet Mars 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2005 KRB har kanskje. Men trenger du virkelig sinter? Hvis du kjøper det fordi det er "kult" å ha, kommer du til å angre.... må ha det... ikke fordi det er kult... men tuningen som kommer på den nye motoren... gjør så motoren kan gå på minimum 2000rpm da vil jeg jo brenne opp en clutch i uka om jeg har vanlig clutch Siter BMW er best! enkelt å greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Mars 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2005 må ha det... ikke fordi det er kult... men tuningen som kommer på den nye motoren... gjør så motoren kan gå på minimum 2000rpm da vil jeg jo brenne opp en clutch i uka om jeg har vanlig clutch Ok, da så. Men du lærer deg å kjøre med sinter etterhver og. Plagsomt i kø vil det nok altid være. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Mars 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2005 Er en sinter helt av/på, må man burne uansett når man kjører igang? hvor ille er det egentlig? -Krissa Jeg har det på E12en min, 6 pukker, Helix, er egentlig ikke så ille å kjøre med som jeg hadde trodd, varierer sikkert veldig fra bil til bil da, kanskje 3.5 literen min har litt moment på lave turtall, som gjør det lettere å sette i gang bilen, en hvis motoren hadde vært på 1.6 liter feks :). Slurings området er veldig kort, tar jeg pedalen veldig sakte ut på tomgang, så vibrerer det litt i pedalen når den begynner å slure, nesten med en gang det slurer nok til at bilen triller forover så biter klutsjen tak og sitter dønn, men det er alikevel ikke sånn at man kveler bilen overalt, en liten kjøretur for å venne seg til klutsjen holder, så må man ha litt mere turtall enn normalt ved stillestående start 500 rpm mer enn normalt kanskje?, i køkjøring så blir det litt slitsomt, men kø suger uansett! :), ikke verre enn at man kan leve med det. Jeg satt inn sinter klutsj fordi en ny standard klutsj slura i 3, 4 og 5 giret når respiratoren begynner å lade ved akselerasjon, uff enda en lang og kjedelig post av meg :), klarer liksom ikke forklare meg med få ord. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jannis Skrevet Mars 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 mye ga du får clutchen til bilen din Hersker Hans?? hvor kjøpte du den? Siter BMW er best! enkelt å greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Mars 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 3000 på kollevold, sinnsykt dyrt, men jeg var litt spontan, og forbanna på at klutsjen min ikke holdt, samtidig som at jeg bor i nærheten av kollevold :), jeg kjøpte ikke trykkplate da, kun selv klutsjplata, trykkplata er en ny original 535 trykkplate, som jeg freste ned anleggsflata 1.5mm på for å få litt mere trykk på den nye klutsj plata da den faktisk er tynnere enn en original plate, trykkplata til Helix kosta 4000kr på kollevold, så jeg hadde ikke lyst til å bruke 7000 på en klutsj :), motoren min har rundt 550nm og klutsjen ser ut til å holde bra. klutsjplata er Helix, hvis du søker på det på nettet finner du den sikkert til halv pris av det jeg kjøpte den for mange steder, Sverige feks. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.