acoupe Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 heisann ! Nå skal det bygges nytt eksosanlegg til bilen min, så da trenger jeg noen råd og tips. Har fått klypa i supersprint mellompotte, og en universal bakdemper hittil. Men hvilken dimensjon burde jeg gå for på røra ? Har 3" nå men det er for stort, så jeg vurderer vel mest 2,5"....er den en fin str ? 2" blir vel kanskje litt for lite ? Burde jeg ha en lyddemper til ? eller holder det med 2 ? takker for all hjelp jeg får ! mvh stian Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Etter å ha lest litt så er alt over 2" overkill på vanlige biler, denne er jo litt ekstra puste hjelp så 2" - 2,5" vil jeg anta er den rette størrelsen. Da kan du jo møte det på midten å bygge 2,25". Det hadde jeg på en golf2, noe som blei for stort for den, både for lyden og bunndraget på den 1600 sugemotoren. Hva har corrado originalt? Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Mars 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Vil tippe det er 2" som er orginalt jeg, eller 2,25" Men skal jeg ta hensyn til at det er kompressormotor når jeg velger str på eksosen ? luft inn luft ut liksom.... Planen er rett rør istede for katalysator, supersprint mellompotte og universal enderør....holder det med 2 lyddempere ? eller burde jeg ha 1 til ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corrado1,8t Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Har 2,5 på min m. en lyddemper...funker fint d... Siter -03 Impreza wrx- -89 Corrado Turbo- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Mars 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 hvordan er lyden da ? Er lyd jeg er mest ute etter, ikke rally lyd med så djup bromming som mulig ! Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corrado1,8t Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 på tomgang og vanlig kjøring er d ganske mye bass i lyden,men når jeg drar på blir den skarpere...en slags motorsykkel lyd Siter -03 Impreza wrx- -89 Corrado Turbo- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Mars 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 har det noe å si på lyddemperne på hvordan lyd du får ? Har du bygd anlegg selv ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 ligger jo litt i ordet då lyd demper ! (lyden blir dempet forskjellig poå de forskjellige demperne) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Team VR6 Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 på tomgang og vanlig kjøring er d ganske mye bass i lyden,men når jeg drar på blir den skarpere...en slags motorsykkel lyd Husk på at han har turbo da. Den tar unna for mye av eksos støyen. Siter Det er ikke farten som dreper... Det er vei standaren i norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Mars 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 konklusjon : Supersprint mellompotte, universal bakpotte og 2,5" rør, fjerne katalysator....tror dere at det vil bli ett greit resultat ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 God konklusjon :) Lykke til! Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Mars 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Takker :D Da begynner jeg å handle inn litt rør så fort jeg ser litt cash money bling på bank :D Regner med at anlegget er montert innen denne mnd er omme, så da ska jeg prøve å få lagt ut bilder og mulig lyd når alt er ferdig ! Takker for hjelp :D Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaNtA_cRuZ Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 2" komplett supersprint hos meg, brommer greit nok det, ikke alt for masete, men er feet lyd i den liksom, men det kommer jo ann på øret som hører, sånn er det jo altid, folk syns nesten aldri detsamme Siter 89 Corrado G60 (driver å bygger opp) 69 Bobble Rodster cab (havarert motor) 83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813 93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg