Volvo240R Skrevet Mars 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Skal du ha 50% hastighet på 2 vifter er det jo bare å legge opp noen vekselreleer som veksler mellom serie- og parallellkobling :) Enkelt og greit. Så slipper du å tenke på motstander(kan bli veldig vanskelig å få riktig). 2 vifter? det har det ikke vært snakk om.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 2 vifter? det har det ikke vært snakk om.. Oki...du har en stor altså. Da blir det verre se... Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Poenget med hele vifteoplegget var og spare hk, men det gjør jeg ikke hvis den bruker 60A..... Da stopper nærmest dynamoen opp og bremser motoren voldsomt! vel.. dem skal vel ikke gå annet enn når returvannet fra radiatoren overstiger normal temperatur.. noe som betyr at når du har full gass så har du såpass fart at luftstrømmen gjennom den "lille" radiatoren kjøler bra nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 vel.. dem skal vel ikke gå annet enn når returvannet fra radiatoren overstiger normal temperatur.. noe som betyr at når du har full gass så har du såpass fart at luftstrømmen gjennom den "lille" radiatoren kjøler bra nok. Jepp, stemmer det. Vifta går bare etter noen minutter på tomgang, så at den bruker 60A gjør ikke no', den sviver aldri så lenge du kjører. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Mars 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Hvordan kan jeg simulere et PWM-signal a? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Hvordan kan jeg simulere et PWM-signal a? ved å virkelig legge hjernen i bløt.. jeg har to forslag: 1. spør den som har utviklet det hele 2. les av PWM signalet fra en bil (hvordan?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 ved å virkelig legge hjernen i bløt.. jeg har to forslag: 1. spør den som har utviklet det hele 2. les av PWM signalet fra en bil (hvordan?) ELLER, kjøpe Haltech E11, som kan styre PWM styrte enheter som bensinpumpe, turbotrykk, eller, som her, vifte til S60. :rolleyes: Men burde ikke være umulig å finne en IC som lager PWM utifra ett analogt signal fra tempgiver...Elfa har sikkert noe fint i katalogen sin, men ikke prøv hvis du ikke vet hvordan du programmerer sånt sjøl.... For å si det sånn: Du vil ikke ha problem med å kjøre vifta på kun relè. Alle el-vifter bruker uhorvelig mye strøm.... EDIT Siden jeg allikevel kjedet meg, fant noen linker til deg: http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=9618.htm http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=2009435.htm http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=2009433.htm Og sist men ikke minst, kanskje mest brukbar: http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?vat=0&dok=304117.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Mars 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 ELLER, kjøpe Haltech E11, som kan styre PWM styrte enheter som bensinpumpe, turbotrykk, eller, som her, vifte til S60. :rolleyes: Men burde ikke være umulig å finne en IC som lager PWM utifra ett analogt signal fra tempgiver...Elfa har sikkert noe fint i katalogen sin, men ikke prøv hvis du ikke vet hvordan du programmerer sånt sjøl.... For å si det sånn: Du vil ikke ha problem med å kjøre vifta på kun relè. Alle el-vifter bruker uhorvelig mye strøm.... EDIT Siden jeg allikevel kjedet meg, fant noen linker til deg: http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=9618.htm http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=2009435.htm http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=2009433.htm Og sist men ikke minst, kanskje mest brukbar: http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?vat=0&dok=304117.htm Så bra ut dette! Men en jeg kjenner er helt rå på elektronikk, skal spørre han om han kan lage PWM- signaler til meg :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wild Berries Skrevet Mars 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 På min Volvo 940 GL satte jeg inn en slik en kontroller : http://www.dccontrol.com/ Og har bare gode erfaringer så langt, viften er Volvo 940 Original Eletrisk og radioatoren er av typen "stor", slik at viften`s kappe dekker hele radioatoren. Fungerer som skrevet meget bra. V_H WB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.