Klokka Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Jeg har spiller, forsterker, bass og 6x9 i bilen, endelig skal jeg putte inn frontsett. Har aldri kommet så langt på annlegg før, og lurer på hvordan jeg gjør det med en ekstra forsterker. Vil jo ikke trekke kabler hele veien på nytt osv. Noen som har tips? Lurer også på hvordan delefilteret fungerer. Bør det stå nærme forsterkeren eller høyttalerne? Ville jo satt dem nærmest høyttalerne for å spare ledning, men. Bruker jeg vanlige høyttalerkabler fra forsterker til delefilter? Ja, jeg er amatør :) Siter Hilsen Stian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Jeg har spiller, forsterker, bass og 6x9 i bilen, endelig skal jeg putte inn frontsett. Har aldri kommet så langt på annlegg før, og lurer på hvordan jeg gjør det med en ekstra forsterker. Vil jo ikke trekke kabler hele veien på nytt osv. Noen som har tips? Lurer også på hvordan delefilteret fungerer. Bør det stå nærme forsterkeren eller høyttalerne? Ville jo satt dem nærmest høyttalerne for å spare ledning, men. Bruker jeg vanlige høyttalerkabler fra forsterker til delefilter? Ja, jeg er amatør :) Du bruker en fordelingsblokk til å dele strømkabelen til to forsterkere, gjerne en med sikringer:) signalkablene bruker du Y-ledd for å dele det, hvis du ikke har flere utganger på spilleren din da, da kan du evt trekke opp en signalkabel til, eller så kan det hende du har mulighet til å kjøre signal ut av forsterkeren din, da bruker du bare en kabel mellom:) gi litt mer info om hva du har av utstyr så er det sikkert noen her som vet hva som er av muligheter på det du har:) sett filteret nærmest elementene:) bruk vanlig høyttalerkabel:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klokka Skrevet Februar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Boschmann PCH-848ATX forsterker står i. Soundstream Xta 360.2 forsterker skal settes inn. (Kenwood KDC-W6527SE spiller, Gas ? 6x9, Soundstream XSC.5 frontsett, Rockford Fosgate sub). Haha, lett blanding! Blir Kenwood, Soundstream og BM snart da. Siter Hilsen Stian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Hei Stian..! Så, du skal til å installere nå..? ;) Jeg gjentar det Anders nevnte, men sett delefilteret på -6db eller -3db, prøv deg fram litt av hva du liker best.. (Dette er db justering av diskanten) Lykke til..! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bebis Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 hei stian.. delefiltrene skal ligge foran i bilen jeg hadde de bak før og det førte til støy.. Jeg har spiller, forsterker, bass og 6x9 i bilen, endelig skal jeg putte inn frontsett. Har aldri kommet så langt på annlegg før, og lurer på hvordan jeg gjør det med en ekstra forsterker. Vil jo ikke trekke kabler hele veien på nytt osv. Noen som har tips? Lurer også på hvordan delefilteret fungerer. Bør det stå nærme forsterkeren eller høyttalerne? Ville jo satt dem nærmest høyttalerne for å spare ledning, men. Bruker jeg vanlige høyttalerkabler fra forsterker til delefilter? Ja, jeg er amatør :) Siter Bmw E36 328IT M-Tech. The Ultimate Driving Machine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 etter det jeg fant ut, så er det 2 rca utganger på spilleren,da ville jeg lagt opp en kabel til jeg:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klokka Skrevet Februar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Hmm ja, skal innstallere snart i hvertfall. Er jo dritkaldt ute så vi får se. Men ja, jeg har to rca utganger på spilleren. Da legger jeg den hele veien, mens strøm og remote deler jeg i bagasjen? Noen gode tips for hvor jeg legger kablene i civicen eller? Var lettere med en Fiat Croma, der var det bare å stappe inn. Haha :) Siter Hilsen Stian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 riktig, bruk gjerne et rele på remote, civic er enkel å legge opp i:) har en slik selv, bare å rive av listene å stripse dem fast:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klokka Skrevet Februar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Hmm, stripse dem fast? Det hørtes jalla ut. Er det sånn at de sitter fast med klips, så man kan dytte dem på igjen, eller hva mener du? Siter Hilsen Stian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 listene sitter med klips ja, du skal ikke stripse dem , men kablene.. hehe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klokka Skrevet Februar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Hehe, begynte å lure her! Da er det vel bare et par småting jeg lurer på da. Hvor i døra fester jeg delefilteret, og hvordan? Hvor skal jeg putte diskantene? Flere alternativer enn å skjære hull i døra eller "lime" fast på dashbordet? :p Siter Hilsen Stian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Filteret fester du under dashen , diskanten kan du jo bygge inn i a-stolpen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klokka Skrevet Februar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Hmm, ja. Jeg finner vel ut av hvor jeg skal ha ting når jeg får titta litt. Men nå er det kaldt og seint. Jarra Siter Hilsen Stian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg