Gå til innhold

HJELP!! Bilen går ikke!!! Bare stoppet..

Kuli

Anbefalte innlegg

Noen som har veldig peil på primera??

Det begynte i går kveld når jeg kjørte.

Den begynte med å fuske, så jeg giret ned å og skulle dra på så skjedde det ikke noe!!

Nå starter den ikke nesten, vis den starter så går den på 200rpm og den stopper vis jeg gir gass!!

Trenger hjelp fort!!

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har veldig peil på primera??

Det begynte i går kveld når jeg kjørte.

Den begynte med å fuske, så jeg giret ned å og skulle dra på så skjedde det ikke noe!!

Nå starter den ikke nesten, vis den starter så går den på 200rpm og den stopper vis jeg gir gass!!

Trenger hjelp fort!!

eg har ingen peiling på motor nesten... men det kan vere luftmengdemåleren.... har hørt om tilsvarende problem...

2002 Passat 1.9TDI Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som problemet jeg fikk i sommer, jeg trødde på og virket som om motoren bare putret og holdt på å drukne.

ingen anelse hva det egnetlig var som skjedde.

men jeg hadde tatt motorvask samme dagen, så jeg tok ut pluggene og blåste rent og elektronikkrens pluss at jeg tok av fordelern og det og blåste rent der også.

ble gulle godt etterpå.

kan jo være at du har fått fuktighet inni fordelern?

men who knows.

bensin pumpa, er ikke det slik med den at enten funker den, eller så funker den ikke? eller kan den bare funke litt lixom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på mekonomen og den de hadde var feil, seff!! Bilen må gå i dag så derfor kjøpte jeg en brukt med 3mnd garanti.. Så nå går den så fint igjen.

Men litt info om pumper!!

1,6L og 2,0L har samme pumpen, for jeg tok fra en 2L på skroten eller bildemontering som det så fint heter! hehe..

Men på den bilen jeg tok den fra hadde den vært byttet, pga det var skader på den stor plast mutter`n som holder bensinmåler`n og pumpa i tanken det er tegn på at den er byttet.

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider