hiboost Skrevet Februar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2005 har en 318i 92' mod som ikke vil gå ordentlig på turtall over 4000rpm. d virker som den ikke tenner på alle 4 cylindrene. (brummende/gurglende lyd). Noen ganger må den stå å bakke på tomgang i opptil 10 sek før den kommer tilbake til normal gange. har lekkasje testa motoren, fant da 30% lekkasje på 1 & 4 cylinder. men d jeg lurte på er om noen vet hvordan symptomene er hvis d er høy lekkasje på noen av cylindrene? har en kompis som hadde 70% lekkasje på en bil men den gikk over hele turtallsregisteret uansett. på min bil merker man at motoren nærmest bremser opp litt når den treffer 4000. den er villig når motoren er kald, men med engang den begynner å få litt motortemp så tuller den og avogtil vil den ikke mer enn 3000rpm. har sjekket de fleste målerne på innsprøytninga å tenningsanlegget, ingen viste noe feilverdier. sjekka også rotor og fordeler lokk og de virka veldig bra. Har endel ventiltikking fra noe slitt kamaksel og vippearmer. noen som har vært borti slike symptomer før? lurer på om det er noe vits å overhale motoren hvis ikke det er dette som forårsaker denne feilen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnDtHo Skrevet Februar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2005 har en 318i 92' mod som ikke vil gå ordentlig på turtall over 4000rpm.d virker som den ikke tenner på alle 4 cylindrene. (brummende/gurglende lyd). Noen ganger må den stå å bakke på tomgang i opptil 10 sek før den kommer tilbake til normal gange. har lekkasje testa motoren, fant da 30% lekkasje på 1 & 4 cylinder. men d jeg lurte på er om noen vet hvordan symptomene er hvis d er høy lekkasje på noen av cylindrene? har en kompis som hadde 70% lekkasje på en bil men den gikk over hele turtallsregisteret uansett. på min bil merker man at motoren nærmest bremser opp litt når den treffer 4000. den er villig når motoren er kald, men med engang den begynner å få litt motortemp så tuller den og avogtil vil den ikke mer enn 3000rpm. har sjekket de fleste målerne på innsprøytninga å tenningsanlegget, ingen viste noe feilverdier. sjekka også rotor og fordeler lokk og de virka veldig bra. Har endel ventiltikking fra noe slitt kamaksel og vippearmer. noen som har vært borti slike symptomer før? lurer på om det er noe vits å overhale motoren hvis ikke det er dette som forårsaker denne feilen... Høres ut som du har problem med choken din, virker som den ikke slår seg av når motoren blir varm. Ergo får motoren for mye bensin ved gasspådrag og "drukner".. Siter "One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hiboost Skrevet Februar 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 har målt kjølevannssensoren å den virket grei, er vel den som styrer bensinmengden i forhold til motortemp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.