Gå til innhold

Har nettopp kjøpt meg ny bil!

Ranger emnet

ultimateVW

Anbefalte innlegg

Gratulerer! Tja vanlige feil er vel at dem er hardt kjørt? :) kjøpte den for mye? km.stand osv?? Har selv en 16V, har funnet ut at et er dyre deler, men man får vel igjen for dette iform av motorytelse.. Jeg er ikke så bekjent med hva som er "vanlige" feil med 16v, men det får du sikkert svar hos andre her på forumet.

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så masse med ny bil!

Skirver opp endel ting under her, men må ikke få sjokk da.. det meste her er jo standarfeil på de fleste biler..

Gearkassa liker IKKE å bli hardt kjørt.. 3 og 4 giret går fort i stykker.. (ny/overhalt gearkasse er forholdsvis dyrt!)

Småting som er dyrt å ødelegge på den er eksempelvis plugghetter, fordeler (rotor er limt fast med "superlim")

Standardfeil på alle golf''er

*lasteventilen på bakakslingen er rusta fast/fungere dårlig (eu-kontrollfeil)

*rustne bremserør

*håndbrekket fungerer bortimot ikke (håndbrekk på skivebrems er dårlig patent) sett inn en greasnippel i kalipter'n så slipper du unna med litt problem her.

*insprøytningsfilter ved venstre bakdekk fult av dritt (koster ca 40,- hos møller SKIFT det)

*på todørs-utgave så ruster som regel "tappen" i døra(ikke selve tappen, men festebraketten) da dørene har en tendens til å henge litt og det da går ut over denne.

*rust i bakvogn

* rust rundt vinduene dersom den har gått "ved kysten" eller plasser med mye salt

*vinsdusheisene har en tendens til å treigt pga rust i vaier/løpehjul

*Foringer i framvogn slites forholdsvis fort, siden motoren er "kraftig"

*virene på vippesete (2 dørs) er gåen, eller knottene mangler (Dette er også eu-kontroll feil)

*lekkasje rundt vinduer, og vannet ender opp "i" sikkerhets selene

*vannpumpa ryker FORT dersom du strammer for mye på viftereima.. dårlig opplagring og tåler ikke mye belastning sideveis

Det var vel ihvertfall noen vanlige feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. takk for info!

info om den jeg kjøpte:

86 Golf GTI 16v (KR/139hk)

km stand: 191000

Omlakkert i ei lys grønn metallic. Men er stygt lakkert. Har en Svær bungel under høyre baklykt og noen små på venstre forskjermm,slitt førersete. Bilen er så si Rustfri.

90 fangere med hvite blinklys,senket 40mm (jamex dempere og fjærer foran og fjærer bak,2 lyktersfront,treser bakplate,mørke baklykter.

Kjørecomputer,soltak,14 GTI vinterfelger og 15 ATS Cup med kant. Rockford fosgate mp3 spiller,lanzar 6x9,Jensen 4 kanals forsterker,sub. En ny bremsecaliper bak,nye håndbrekkwirer. Ikke skilter på den nå.

EU-Godkjent i midten av desember 04. Motor,gir,clutch,bremser osv virker som å være i god stand.

Betalte 8000 kr for denne.

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..takk!

Den er verken Grisestygg eller rævkjørt til helvette. Ser helt grei ut bortsett fra den svære bulken under høyre baklykt og elendig lakkering av forrige eier. Han hadde ikke tatt av verken dørhåndtak,vinduer,fangere,skjermbuelister osv når han hadde lakkert. Har vært blå før. Hvordan får jeg lagt inn bilder fra pc?

Trenger seff litt rep av lakk,interiør og sånt. Men man skal nå ikke forvente så mye for 8000kr.

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har ikke sett så mange Golfer med Treserplate. Min er dessverre sprukket endel. Nei felgene får du ikke kjøpe...hehe

Forrige eier har bytta endel deler på den. Drivknuter og mansjetter,girkassen (Den gamle var sikkert hardkjørt,denne virker veldig godt),starter,fordeler,bremseskiver,bremseklosser,bremsecalipere bak,håndbrekkkabler (håndbrekk fungerer som nytt),nesten nye piggdekk på GTI felger,dørhåndtak begge sider(de bytta jeg selv). Når løftebukken engang blir ledig får jeg funnet ut om det er noe dårlig/slitte deler på den.

Har ett par problemer med motorn. Ekkel å få start på når den er kald (kaldstart). Starter raskt men stopper. Filer ei god stund til så starter den igjen...går da ujamt. Går bra når den blir varm men får ikke toppturtall (motor begynner å hakke på 6000rpm). Fikk det før den slangen oppe på Ekspansionsbeholderen hoppa av. Spruta endel varm kjølevæske ut der da. Det var mens den gikk på tomgang og panseret var åpna...stoppa motorn med en gang jeg så det. Skal bytte plugger,fordelerlokk,rotor,luftfilter,olje og filter og sånt..

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så masse med ny bil!

Skirver opp endel ting under her, men må ikke få sjokk da.. det meste her er jo standarfeil på de fleste biler..

Gearkassa liker IKKE å bli hardt kjørt.. 3 og 4 giret går fort i stykker.. (ny/overhalt gearkasse er forholdsvis dyrt!)

Småting som er dyrt å ødelegge på den er eksempelvis plugghetter, fordeler (rotor er limt fast med "superlim")

Standardfeil på alle golf''er

*lasteventilen på bakakslingen er rusta fast/fungere dårlig (eu-kontrollfeil)

*rustne bremserør

*håndbrekket fungerer bortimot ikke (håndbrekk på skivebrems er dårlig patent) sett inn en greasnippel i kalipter'n så slipper du unna med litt problem her.

*insprøytningsfilter ved venstre bakdekk fult av dritt (koster ca 40,- hos møller SKIFT det)

*på todørs-utgave så ruster som regel "tappen" i døra(ikke selve tappen, men festebraketten) da dørene har en tendens til å henge litt og det da går ut over denne.

*rust i bakvogn

* rust rundt vinduene dersom den har gått "ved kysten" eller plasser med mye salt

*vinsdusheisene har en tendens til å treigt pga rust i vaier/løpehjul

*Foringer i framvogn slites forholdsvis fort, siden motoren er "kraftig"

*virene på vippesete (2 dørs) er gåen, eller knottene mangler (Dette er også eu-kontroll feil)

*lekkasje rundt vinduer, og vannet ender opp "i" sikkerhets selene

*vannpumpa ryker FORT dersom du strammer for mye på viftereima.. dårlig opplagring og tåler ikke mye belastning sideveis

Det var vel ihvertfall noen vanlige feil.

Dæven der var det mye kjent gitt...:D

1990 Sierra Cosworth 4x4 Imperial Blue

http://www.speedjunky.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm... Overraskende at du fikk den så billig da ! Virker ikke som om det er så mange andre "vanlige" slitedeler som gjenstår å bytte da.... Bortsett fra motorfester og sånt kanskje ? Kanskje like greit, har nettopp bestilt meg nye felger, så jeg er ganske blakk utover.. Noen planer for bilen ?

Han som eide den kjøpte seg ny bil så han ville bare få den bort. Sto hos Mora hans..

hm..får sjekke bilen skikkelig når jeg får den på bukken hjemme.

Først og fremst er det å få Motorn til å fungere skikkelig. Så å rette den sjåførstolen..hehe

Den ene wiren for å vippe stolen fram har røket,stolen er skjev mot ei side og har de typiske slitasjemerkene i stoffet. Ellers er innredninga grei.

kanskje få på noen hvite instrument skiver,ett annet ratt,ett frontsett i dørene,fikse Sentrallåsen. Har hatt ute innredninga og lagt høytalerkablene skikkelig (de var delvis lagt oppå teppene).

Den svære bulken bak under høyre baklykt MÅ jeg fikse. Andre planer er vel kanskje lakkering,G60 bredding,senkeskåler foran eller ett annet senkesett som er lavere. Får ta litt etter litt...må først få pengene Lønnsgarantifondet skylder meg..hehe

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider