Gå til innhold

12" sub og forsterker. Har problemer

Ranger emnet


Lassjus

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har problemer med å kople opp forsterker med sub og to 6X9 høyttalere. Ut fra cdspilleren er det mulighet for en phono-ledning, mens forsterkeren har 4 kanaler. Jeg har en såkalt boss ripper pakke. Fikk koblet opp så de to små høyttalerene virket som de skulle, men når jeg koblet på bassen sluttet forsterkeren å virke. Et rødt lys (protection) begynnte plutselig å lyse. Har prøvd mange muligheter, men får ikke lyd i anlegget. Håper noen er kjent med problemet.

 

--Lassju--

xGolf I Cabriolet 1986mod.

xEier ikke lenger en Golf II 1989mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lån en sub av en kompis og prøv den på. funker det da så er din gåen funker det ikke så er det sannsynligvis noe galt med forsterkeren. Jeg har opplevd å hente en helt ny forsterker i butikken som var gåen....

 

Test å bytte på kanalene, koble de små til der subben står og motsatt.

Passat 2,0 16v GT

Digital Designs Stereo 1800w RMS @ 2ohm på subben

Siste Måling: 140,1 dB

Team DD Norge

http://www.nettnett.net/teamdd/

 

46736a0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Er ikke sikker, men dette er laget som en pakkeløsning, så jeg regner med de passer. Den såkalte boss ripper. Det jeg kanksje tror det kan være er dårlig bateri. for, etter at jeg hadde kjørt et stykke i går lyste den grønt, men gav etterhvert opp og lyste rødt igjen. Vi har et dårlig bateri, som er i ferd med å gi opp, er dette grunnen mon tro?

 

--lassjus--

xGolf I Cabriolet 1986mod.

xEier ikke lenger en Golf II 1989mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være forsterkeren som er defekt .

Men også om woofere er gåen kan dette resultere i at forsterkeren går i protection .

Sjekk i kassa at ikke ledningene er løse og kortslutta .

Tror ikke det kan være strømmen da dette utstyret ikke er strømmkrevende .

Sørg for god jording . :)

 

Frank

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår