Lassjus Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Hei. Jeg har problemer med å kople opp forsterker med sub og to 6X9 høyttalere. Ut fra cdspilleren er det mulighet for en phono-ledning, mens forsterkeren har 4 kanaler. Jeg har en såkalt boss ripper pakke. Fikk koblet opp så de to små høyttalerene virket som de skulle, men når jeg koblet på bassen sluttet forsterkeren å virke. Et rødt lys (protection) begynnte plutselig å lyse. Har prøvd mange muligheter, men får ikke lyd i anlegget. Håper noen er kjent med problemet. --Lassju-- Siter xGolf I Cabriolet 1986mod. xEier ikke lenger en Golf II 1989mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dBdragger Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 lån en sub av en kompis og prøv den på. funker det da så er din gåen funker det ikke så er det sannsynligvis noe galt med forsterkeren. Jeg har opplevd å hente en helt ny forsterker i butikken som var gåen.... Test å bytte på kanalene, koble de små til der subben står og motsatt. Siter Passat 2,0 16v GT Digital Designs Stereo 1800w RMS @ 2ohm på subben Siste Måling: 140,1 dB Team DD Norge http://www.nettnett.net/teamdd/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goåfør Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Hei. Hvor mange/få ohm tåler fosterkeren din?? Og hvor mange ohm er elementet på?? En kamerat hadde det problemet, han hadde paralell kobla ett par elementer og trudde dette ville gå fint, men etter bare en liten stund begynte det å blinke overload. Mvh Fredrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lassjus Skrevet Februar 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2005 Hm.. Er ikke sikker, men dette er laget som en pakkeløsning, så jeg regner med de passer. Den såkalte boss ripper. Det jeg kanksje tror det kan være er dårlig bateri. for, etter at jeg hadde kjørt et stykke i går lyste den grønt, men gav etterhvert opp og lyste rødt igjen. Vi har et dårlig bateri, som er i ferd med å gi opp, er dette grunnen mon tro? --lassjus-- Siter xGolf I Cabriolet 1986mod. xEier ikke lenger en Golf II 1989mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Februar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2005 Kan være forsterkeren som er defekt . Men også om woofere er gåen kan dette resultere i at forsterkeren går i protection . Sjekk i kassa at ikke ledningene er løse og kortslutta . Tror ikke det kan være strømmen da dette utstyret ikke er strømmkrevende . Sørg for god jording . :) Frank Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
supergutten Skrevet Februar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2005 Beskriv hvordan du kobler da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg