Gå til innhold

plassering av høytalere foran

Ranger emnet

wanna-b

Anbefalte innlegg

Hvilken type høyttalere er det du tenker på ? (størrelse, type, merke osv.)

Hvor mye arbeid skal det legges i dette og hvilket budsjett har du ? Hvordan lyd er du på jakt etter ?

Min favoritt i en 900 er å montere sub inn der du har tegnet på bildet og ett komponent sett oppe på dashen. Da hadde jeg ikke brukt den orginale høyttalerplasseringen da den sitter alt for langt inn mot midten av bilen.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=1119

disse er det

det med subben nedi der tror jeg ikke ville funket så bra, det er jo alt for liten plass?

har forressten to subber, som jeg allerede har skjært ut plass til bak!

edit: sorry, overså noen spørsmål!

dette er pakken jeg har her

http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=1118

de kablene som fulgte med er på tykkelse med vanlig hyssing,

men etter jeg har kjøt nye kabler skal jeg ikke investere noe mer i anlegget.

vil så klart ha så god lyd som mulig,

men hvis veldig god lyd blir satt opp mot ganske god lyd,

så velger jeg ganske god lyd hvis det er mye nklere!

nå snakker jeg montering/innstallering liksom

Nissan Micra K12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville gjørt som lars nevnte: montere frontsettet i dashen -selv om de er langt inn mot midten- for da får du bedre stereo bilde enn din forslag. Også monterer du 6x9 der du hadde tenkt å sette mellontonene MEN da er det viktig at du kobler ut mellontonen og diskanten på 6x9! og bruker de som mellonbasser!!... kanskje det hade hold med bare en element der. og eventuelt montert den andre 6x9 bak i hattehyllen som mellonbass der og? :rolleyes:

Det aller enkleste er å sette mellontonen rett ned i dashen men du får mye bedre lyd ved å vinkle elementene men da må du som sagt bruke tid og prøve deg litt fram og tilbake ang vinkling og absolut verd jobben! :titties: det ville jeg gjørt om du ikke ville bruke så mye tid på montering... sombrero

mvh

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider