Myrtvedt Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Hoi.. For noen dager siden gikk plutselig min temp måler veldig opp, stoppet og motoren kokte. Lot den roe seg ned, men den gikk bare varm igjen. En del kjøle veske rant ut. Byttet termostaten i dag, uten at det hjalp stort :( <- stress forresten. Lurte på om noen har vært borti dette, har en anelse om at det er vannpumpa som er gåen. Får heller ikke varmluft inn i cupe'n selv når motoren er varm. (Dette kan vel ha noe med at den ikke får pumpet vann inn i motoren?) Siter BMW, Freude am fahren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaz|afu Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 ossen modell er bilen ? Jeg har en e39 der jeg hadde samme problemet tidligere i vinter, byttet termostat og samme prob. viste seg at det var langt ifra nok kjøleveske selv om det var overfylt. tømte ut alt og blanda ny, 11,5 liter (nesten 12. Står den skal ha 10.5 i vognkorte.) gikk det på, bare pass på at motoren er kald og at det renner godt over i luftehulla eller hva pokker det er :D hvis det ikke er greia ville jeg tippet på vannpumpe. Og ja , bytte termostat er da ikke stress gutt :) Lykke til. edit: Dette med at det ikke blir varmt er at det ikke er nok kjøleveske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Originally posted by Myrtvedt Hoi.. For noen dager siden gikk plutselig min temp måler veldig opp, stoppet og motoren kokte. Lot den roe seg ned, men den gikk bare varm igjen. En del kjøle veske rant ut. Byttet termostaten i dag, uten at det hjalp stort :( <- stress forresten. Lurte på om noen har vært borti dette, har en anelse om at det er vannpumpa som er gåen. Får heller ikke varmluft inn i cupe'n selv når motoren er varm. (Dette kan vel ha noe med at den ikke får pumpet vann inn i motoren?) Det er ofte et problem å lufte kjølesystemet på disse bilene..ta deg godt tid når du lufter systemet... Siter -520i e39 97mod -740i e38 94mod (under oppbygging) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Myrtvedt Skrevet Februar 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2005 Var visst en sprekk i radiatoren, (på siden elns) + at det plastiklokket som står på utsiden av termostaten hadde "gitt seg litt", slik at det ikke var tett selv med pakning. angry Siter BMW, Freude am fahren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet Februar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 Skift også vannpumpe når du først er igang.. Så slipper du noe mer tull Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Myrtvedt Skrevet Februar 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2005 Nå viste det seg at vannpumpa også var gåen ja.. så den ble byttet. Samtidig smalt jeg på org. fjærer for å fjerne slitasjen på bakdekkene. (4mnd gammelt senkesett 30mm, anyone?) Det som svei litt mer i lommeboka da, var at når de kjørte en 4-hjulskontroll på den, så viste det seg at den fortsatt skræva, spess bak på venstre bakdekk. Og siden det ikke er noe som er justerbart på bakstillinga, spørs det om jeg må ha en ny en :\ Men han mekanikern snakka om at han kunne skaffe en fra danmark til mye rimeligere pris en "dyre Norge" Nå er da stort sett alt av slitedeler, + andre ting byttet. Så nå må det jo bli bra snart? Har jo ikke råd til å ha slikt..:) Byttet hittil: - Dynamo - Batteri - Termostat - Dempere hele veien - Fjærer / Senkesett - Skiver - Klosser - Plugger - Bærekuler - Foringer bak - Bærearmer - Styrestag - (Hjelpestag til styringa) - Eksos (effekt hele veien) - Stabstagledd - Radiator - Vannpumpe Samt at jeg har sotet blinkerne, og kjøpt nye 15" vinterfelger + Måtte jo da selvfølgelig kjøpe nye 225/45-17 dekk, som ble slitt opp på 2 mnd. --------- Men når det er sagt, så er det en nydelig bil å kjøre. Siter BMW, Freude am fahren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet Februar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2005 Nå viste det seg at vannpumpa også var gåen ja.. så den ble byttet. Samtidig smalt jeg på org. fjærer for å fjerne slitasjen på bakdekkene. (4mnd gammelt senkesett 30mm, anyone?) Det som svei litt mer i lommeboka da, var at når de kjørte en 4-hjulskontroll på den, så viste det seg at den fortsatt skræva, spess bak på venstre bakdekk. Og siden det ikke er noe som er justerbart på bakstillinga, spørs det om jeg må ha en ny en :\ Men han mekanikern snakka om at han kunne skaffe en fra danmark til mye rimeligere pris en "dyre Norge" Nå er da stort sett alt av slitedeler, + andre ting byttet. Så nå må det jo bli bra snart? Har jo ikke råd til å ha slikt..:) Byttet hittil: - Dynamo - Batteri - Termostat - Dempere hele veien - Fjærer / Senkesett - Skiver - Klosser - Plugger - Bærekuler - Foringer bak - Bærearmer - Styrestag - (Hjelpestag til styringa) - Eksos (effekt hele veien) - Stabstagledd - Radiator - Vannpumpe Samt at jeg har sotet blinkerne, og kjøpt nye 15" vinterfelger + Måtte jo da selvfølgelig kjøpe nye 225/45-17 dekk, som ble slitt opp på 2 mnd. --------- Men når det er sagt, så er det en nydelig bil å kjøre. Damn! Jeg som trodde jeg hadde skiftet mye på min! Og bmw deler ikke av de billigste heller :/ Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grnjah Skrevet Februar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2005 PIRK: Bruk knappen til venstre (- Post Reply -). Så slipper vi så lange innlegg!! Hva slags plugger kjører du med nå? Kjører med Beru Ultra-X UX79 her (M20B20); mulig dette er en litt varmere plugg, noen som vet?? Det hører med til historien at motoren gikk på tomgang med ca. 2000 rpm, som jo er altfor høyt -- normalt er ca 760 rpm. Hadde en del problemer med overoppheting pga dette. Har prøvd å fikse tomgangsregulatoren (ICV) fordi noen spoler inni den var bøyd, men funker fortsatt ikke helt optimalt... har teipa den sammen litt her og der og vridd i en annen stilling så "luka" er litt mer lukket og motoren får mindre luft. Anbefaler ikke å prøve å fikse den, finn heller en brukt eller en ny, det er ikke lett å få den opp uten å ødelegge metallet som skal holde den på plass Siter 1989 BMW 520i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW328i Skrevet Februar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2005 Samtidig smalt jeg på org. fjærer for å fjerne slitasjen på bakdekkene. Hvorfor har du slitasje på bakdekka pga senking? Har du ikke tatt firhjulskontroll? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Myrtvedt Skrevet Februar 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2005 hmm.. den sleit noe jævlig, jeg skjønte ikke hvorfor, så jeg dro til motor technik (BMW) og spurte, så sa de at det var pga. senkinga. Så jeg kjøpte orginale fjærer, og har satt de på nå, bilen er på et verksted nå, de har tatt 4-hjulskontroll, men fortsatt så sliter den, pga det er noe som er bøyd i bakstillinga, så jeg begynner å miste litt trua på at det er fjærene.. ;) så jeg skal høre med de, evnt så slenger jeg bare på senkesettet igjen.. ser jo mye penere ut da. Ekke akkurat noe fan av 520'offroad? doh Siter BMW, Freude am fahren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.