oyvind Skrevet Januar 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2003 Noen som har erfaring med å få ombygde biler, eller biler som det er satt turbo i godkjente? Hvordan skal man gå frem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Januar 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2003 Du kan jo begynne med å få tak i et turbo kit.. (koster masse) Så kan du begynne å se etter bremser.. (De må byttes i de fleste tilfeller) Så må du sette sammen alt sammen.. Masse mer oxo.. Hør med TETVTEC, Han har gjort det med sin Civic Coupe Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind Skrevet Januar 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2003 SÅ LENGE DET IKKE OVERSKRIDER 170 HK SÅ BLIR SÅ VIDT JEG VET orginal bremsene godkjent. bilene vi snakker om her er ford sierra enten bygge cosworth eller hive turbo oppi en sierra is Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Januar 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2003 uansett skader det ikke å bytte bremser. Har du penger å legge i turbo bør du også ha penger å legge i bremser. Finnes da nok av skrapa cossier Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheFANATIC Skrevet Januar 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2003 kan du få godkjent en bil med ettermontert turbo, selv om du ikke har Tüv-papirer? Siter 1989 Corrado G60 1988 Golf 2 VR6 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V Racing Skrevet Januar 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2003 Begynn med å ringe Biltilsynet (Statens Vegvesen) og forhør deg om hva du må gjøre! Det er de som tross alt skal godkjenne bilen. Hva de tillater uten endringer er etter hva jeg vet en prosentvis økning fra standard (størrelsesorning 20% eller deromkring). Du må nok belage deg på å sende inn en skriftlig søknad der du dokumenterer bygget enten med referanser til en uavhengig instans (f.eks TUV, SP eller Teknologisk Institutt) eller bilprodusenten (Dette er den litt tricky biten på enkelte merker). Deretter liste opp modifikasjoner på bremser og understell (fortsatt biter som må være godkjent enten av produsent eller uavhengig instans.) Men, som sagt. Begynn med å ringe Biltilsynet! Vi var godt i gang med ombyggingen av Coupe Quattron før vi gjorde dette, og måtte stå med lua i hånda og ro det pent inn igjen. Men så ble Audin godkjent også, da :D Siter 4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.