Gå til innhold

Hvor høyt spiller du? :D

Ranger emnet


Hifonic

Anbefalte innlegg

  • Svar 556
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg sto ved siden av xcuze i semifinale elelr noe sånt og klarte 137.6db med 1stk. Hertz 15"

 

Hadde bare tenkt til og titte litt og se på noen tilbud, så testa jeg bare også var jeg med videre, hehe..ikke akkurat du db drag annlegg jeg har lagt opp til da, så mp si jeg blei overaska.

 

 

hmm, i semi finalen spilte jeg mot harald, vil det si at det er deg?

var gøy og være der på tross av alle problemene jeg hadde i forkant. klarte og få lyd i basserene fem minutter før finalen begynnte... var ekstra gøy og klare best resultat i kvalifiseringa.

 

håper på og være med neste gang igjen....

 

noen som har bilder derifra eller?

kawazaki zx9R Ninja... :) (lappløs)

------------------------------------------

bmw 318I E-36 94 mod (solgt)

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
da er det rart du ikke spiller mer enn 143Db i street a......

Med det anlegget jeg brukte da kunne jeg nok stillt i klassen Street Stock A, og der er norgesrekorden pr dags dato 140,6dB

 

Brukte tross alt bare en stk 12" og en stk 1000w rms amp, orginalt batteri, med kasse bygget på 40 minutter dagen før konk, uten å vite hva peaken var..

Burpa bare 45Hz jeg fordi jeg visste det ville spille høyere enn han andre som var i klassen den dagen. Kanskje jeg til og med spiller høyere ved en annen frekvens, hvem vet..

Så er kjempefornøyd med den scoren jeg :)

 

Og fra 127dB til 143dB snakker vi jo bare over 6 ganger dobbling av effekten, om det sa deg noe ;)

 

 

Edit:

Og hvem er du livredd for da ? siden du har det nicket og du bor langt borte..... Tør du ikke si hvem du er eller??

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det anlegget jeg brukte da kunne jeg nok stillt i klassen Street Stock A, og der er norgesrekorden pr dags dato 140,6dB

 

Brukte tross alt bare en stk 12" og en stk 1000w rms amp, orginalt batteri, med kasse bygget på 40 minutter dagen før konk, uten å vite hva peaken var..

Burpa bare 45Hz jeg fordi jeg visste det ville spille høyere enn han andre som var i klassen den dagen. Kanskje jeg til og med spiller høyere ved en annen frekvens, hvem vet..

Så er kjempefornøyd med den scoren jeg :)

 

Og fra 127dB til 143dB snakker vi jo bare over 6 ganger dobbling av effekten, om det sa deg noe ;)

 

 

Edit:

Og hvem er du livredd for da ? siden du har det nicket og du bor langt borte..... Tør du ikke si hvem du er eller??

 

Der prater du deg selv midt imot med engang. Du skrev at det var koblet rett på spilleren. Nå står det at du brukte en amp.

vet du egentlig helt selv hva du brukte??? Tror du kan begynne å kalle deg Pinocchio jeg he he...

 

Vet godt hva effekt er jeg ja.....vil tørre påstå at jeg kan mer om å bygge bilstereo enn det du noensinne vil....

 

Nei, jeg er ikke livredd noen jeg... Mange på forumet som vet hvem jeg er. Hva er galt med nicket...Liker bare ikke Ford...????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der prater du deg selv midt imot med engang. Du skrev at det var koblet rett på spilleren. Nå står det at du brukte en amp.

vet du egentlig helt selv hva du brukte??? Tror du kan begynne å kalle deg Pinocchio jeg he he...

 

Vet godt hva effekt er jeg ja.....vil tørre påstå at jeg kan mer om å bygge bilstereo enn det du noensinne vil....

 

Nei, jeg er ikke livredd noen jeg... Mange på forumet som vet hvem jeg er. Hva er galt med nicket...Liker bare ikke Ford...????

Jeg spillte 127dB med bare høyttalere i dørene koblet på spilleren ja og ingen subwoofer.

 

Jeg spillte 143,3dB med subwoofer og forsterker....

 

Men det var tydeligvis veldig vanskelig og forstå, så håper dette var greit nok skrevet for deg :)

 

Har da også til opplysning spillt 148dB med 750watt amp og 2 stk 10" subber i Street A også, for noen år siden.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spillte 127dB med bare høyttalere i dørene koblet på spilleren ja og ingen subwoofer.

 

Jeg spillte 143,3dB med subwoofer og forsterker....

 

Men det var tydeligvis veldig vanskelig og forstå, så håper dette var greit nok skrevet for deg :)

 

Har da også til opplysning spillt 148dB med 750watt amp og 2 stk 10" subber i Street A også, for noen år siden.

 

Det er greit, men da tviler jeg på at du målte 127 db med trykkføler. Hvis du spilte så høyt for noen år siden så vil du vel spille høyere i år også da???? Eller ble det målt med mic??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit, men da tviler jeg på at du målte 127 db med trykkføler. Hvis du spilte så høyt for noen år siden så vil du vel spille høyere i år også da???? Eller ble det målt med mic??

Nå er det vel ganske mange som faktisk kan bekrefte at jeg spillte dette da det ble målt på dB-drag konken i Arendal. (127dB på komp.sett altså)

 

Nå deltar ikke jeg aktivt i dB-drag i år så derfor kommer jeg nok ikke til å spille høyere i år nei.

I år har jeg kun deltatt i Street A en gang, med focusen for gøy, med en subkasse som ikke er optimal for dB-drag.

Så den bilen bruker jeg stort sett bare til bassrace, som jeg forøvrig synes er mer moro enn dB-drag.

 

Alle mine målinger er forøvrig gjort med trykksensor.

http://www.termpro.com/asp/competitorstats.asp?Competitor_ID=46704&Season=2008&Page=5

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår