Gå til innhold

Hvite klokkeskiver!

Ranger emnet


Tazzen

Anbefalte innlegg

Originally posted by Tazzen

Jeg tenkte jeg skulle bytte til hvite instrument skiver..

På billigst mulig måte, kan man mekke no sjøl?

noen som har gjort det? isåfall fint om dere la ut noen bilder..

Er det vanskelig å bytte lyset? til feks blått?

 

jeg har montert hvite skiver i instrumentet mitt!!

veldig enkelt. Jeg hadde hvite skiver liggende som jeg fikk av en kompis,vet ikke hvordan de evt kan lages men...

 

-ta ut speedometer

-ta ut de gullfargede skruene bak

-løft av glasset

-lag et tynt snitt i skivene (siden jeg hvertfall ikke turte å dra i viserne eller skulle knekke)

-tre de over senteret på nåla og sving/tre de nedpå

-ta en blank teip bit og lur inni mellom på baksiden under de hvite skivene,(bare så ikke sprekken der du snitta skal komme fram) på alle 4 skivene

-monter sammen igjen.

 

slik så mitt ut før montering:

 

instrfr.jpg

 

Beklager så tok jeg ingen bilder underveis men det ganske kurant. Resultatet mitt ble slikt:

 

instretter.jpg

 

Har hørt det finnes flere forskjellige typer instrument så hva du har må du nesten sjekke og prøve deg fram til.

 

muligehten for blått lys tror jeg kan bli vanskelig siden det da sitter ei "grønn" lys spreder i toppen på intrumenetet foran skivene som kaster et grønt lys på disse.Vet ikke hvordan dette er å skifte ut,men hvis du eller noen andre her vet om hvordan så vil jeg gjerne lese og høre mer om det jeg å!!

 

Slik er det i mørket:

 

DSC00007.jpg

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allerede flere tråder om dette på forumet.. Hvis du søker litt, så finner du nok noe som kan hjelpe deg :)

 

Btw. Blått lys er ikke noe pes å få til. Demonter kassa og riv ut den grønne filmen på toppen.. Så monterer du blå dioder der istedet.. De får du kjøpt på dioder.dk for en billig penge :)

 

mvh

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KingCamel

Det er allerede flere tråder om dette på forumet.. Hvis du søker litt, så finner du nok noe som kan hjelpe deg :)

 

Btw. Blått lys er ikke noe pes å få til. Demonter kassa og riv ut den grønne filmen på toppen.. Så monterer du blå dioder der istedet.. De får du kjøpt på dioder.dk for en billig penge :)

 

mvh

 

thumpsup er det virkelig så enkelt,bare å fjerne en "film" over den lys fordelern?? og sette evt inn blå pærer el doioder?? jøsssess..

 

da blir det å mekke litt på instrumentet igjen til uka da..

 

hihi..

 

thanxz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tazzen

Syns de var fete...

 

Ja, jeg veit ikke hva jeg skal si jeg? Det lyseblåe burde aldri ha vært der, samt de store ringene ved bensinmåleren og temp...:rolleyes:

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oleee

Sorry off-topic Tazzen..

 

Men vil ha kommentarer på disse skivene her:

 

Glorete? :rolleyes:

 

Jeg liker backligth gauges thumpsup

Har vurdert dem fra http://www.s3designs.com/ lenge, men skal først se om det er noen her som kjøper først, unngå samme design som alle andre osv..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten...de skivene som jeg har posta bilde av koster ca. 1500kr. Ifølge TOP GUN fra Golf IV forumet som kan skaffe dem til den prisen.. Dyrt til å være blacklight? Noen som veit noe billigere eller noe annet..? :rolleyes:

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oleee

Forresten...de skivene som jeg har posta bilde av koster ca. 1500kr. Ifølge TOP GUN fra Golf IV forumet som kan skaffe dem til den prisen.. Dyrt til å være blacklight? Noen som veit noe billigere eller noe annet..? :rolleyes:

 

Svindyrt spør du meg..

 

S3design sine koster 99,99UsD og med dagens valutakurs blir det

632,85Nkr.. Legg da til bamsemums på 24% så har man 784,73 og frakt fra Usa til Norge på kanskje 200.- så er man fortsatt under 1000 lappen..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

 

Svindyrt spør du meg..

 

S3design sine koster 99,99UsD og med dagens valutakurs blir det

632,85Nkr.. Legg da til bamsemums på 24% så har man 784,73 og frakt fra Usa til Norge på kanskje 200.- så er man fortsatt under 1000 lappen..

 

Bestille sammen? :)

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men B.T.i...får man med nåler/visere også? Eller må man eventuelt "lage" det selv? Hvis vi bestiller, må de da lages først? Eller er de laget ferdig? :rolleyes: Tviler på det men..

 

Hvordan er det med installasjon av slike skiver? Har aldri skifta ut selv, men mange av dere har jo skifta til hvitt så...:)

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår