Gå til innhold

BMW 525 tds - noe å satse på?

Ranger emnet


wirrumsen

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

jeg lufter tanken om å bevege meg over til en BMW 525 tds. Jeg har bestemt meg for at min neste bil skal ha dieselmotor, og denne BMW'en ser fristende ut.

Noen som har noe informasjon om disse modellene? Aktuelt er det med modell rundt 1997.

Er det særlig med feil på bilene? Hva er i tilfelle vanligste feilene?

Dyre deler?

Driftssikker motor?

Dyre servicer?

Etc. Gjerne mest mulig informasjon.

På forhånd en hjertelig takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselmotoren i 525 tds (M51),er den samme som ble brukt i E34. Den kom i 1992. I 1999 gikk 525tds ut av produksjon.

 

R6 12V

143 HK /4800 rpm

260 NM /2200 rpm

 

Det er alt jeg vet, har ikke noe særlig me arfaring med E39, men det er det nok andre her som har. Men vil nok alt i alt si at det er en meget god bil:)

2005 Scania P270

1987 BMW 528i

1985 BMW 535i (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Hei, kjøpte en 94 touring par uker siden, synes den går uhyre dårlig, er det samme motoren som er i 95 Omega? De er i alle fall mye sprekere enn min, fikk feilkode på turbostyring på min så det kanjo være at turboen er røken da, hva kan en slik koste mon tro, en annen ting er at jeg må gløde 2ganger for at den skal starte når den er kald og når den er varm må jeg bare tjinne til den starter 5-6sek, på tomgang nykker den litt i ny og ne og stopper når jeg setter den i gir, utrolig irriterende i kryss osv, jeg har tatt av en kontakt på en føler litt bakenfor midten av toppen på venstre siden og da stiger turtallet til 900omdr og da stopper den ikke men fortsetter å nykke og gløder dårlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at noen kan være uheldig, ikke alle som bytter olje og vedlikholder like godt. Tror generelt det er en god bil med god motor, har selv prøvd en chippa en, går ganske greit;) og ikke minst billig:thumb

Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan

Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs

Range Rover 3,5

Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart)

Bmw 520 24 ventiler(Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår