NaitSirhC Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Akkurat koblet ferdig anlegget mitt. jeg har brukt en 4 kanals forsterker til en sub og hattehylle høytalere. det jeg lurer på er : på kanal 3 & 4 er står er det ett delefilter, det står db 0 som første innstilling, 6db som andre og 12db som tredje. det blir mer bass da jeg setter på 12db. men jeg er ikke helt sikker på om det er riktig. kan noen hjelpe meg ? Siter 1997 Toyota Celica (x)1990 Mazda 323f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 0db, 6db, 12db, angir brattheten på delefrekvensen, (hvor bratt den ruller av) det du hører er at når du deler brattere blir de øvre frekvensene mindre fremtredede å bassen høres "renere" ut. om det blir mer vil jeg nok ikke tro..:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NaitSirhC Skrevet Januar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 ok, så jeg kan ha den på 6db eller 12db uten å ødelegge noen ting ?? bassen blir jo nesten helt borte på 0db. Siter 1997 Toyota Celica (x)1990 Mazda 323f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Originally posted by NaitSirhC ok, så jeg kan ha den på 6db eller 12db uten å ødelegge noen ting ?? bassen blir jo nesten helt borte på 0db. Det er få forsterkere, om noen, hvor du kan justere steillhet. Sikker på at ikke det er en bassboost funksjon dette? Er nemlig ikke noe logikk i å kunne velge 0dB steilhet, da det da pr def. ikke er noe delefilter. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Originally posted by Mr. SQ Det er få forsterkere, om noen, hvor du kan justere steillhet. Sikker på at ikke det er en bassboost funksjon dette? Er nemlig ikke noe logikk i å kunne velge 0dB steilhet, da det da pr def. ikke er noe delefilter. mvh Glenn Kan jo hende det er mulig å koble ut delefilteret ved å velge 0dB? Jeg kan i hvert fall velge mellom av, 12dB og 24dB. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NaitSirhC Skrevet Januar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 jeg er helt grønn på bilstereo ! men det står i hvertfall 0db, 6db og 12db. kan jo hende at det er bass boost. virker jo nesten sånn Siter 1997 Toyota Celica (x)1990 Mazda 323f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Originally posted by BeemerZ1 Kan jo hende det er mulig å koble ut delefilteret ved å velge 0dB? Jeg kan i hvert fall velge mellom av, 12dB og 24dB. Mvh Stian Det mest naturlige ville da være å benytte betegnelsen bypass, off e.l. Delefilter på 0db finnes ikke. Kan selvfølgelig være det er gjort annerledes på denne forsterkeren, men det er ikke logisk. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 det er som glenn sier, altså bass boost :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NaitSirhC Skrevet Januar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 ok, takk for all hjelp gutter ! :D Siter 1997 Toyota Celica (x)1990 Mazda 323f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg